Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@19:32:14 GMT

بیمارستان «مشگین شهر» مرهم توسعه می خواهد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۰۰۳/بیمارستان_مشگین_شهر_مرهم_توسعه_می_خواهد

بیمارستان «مشگین شهر» مرهم توسعه می خواهد

اردبیل- شهرستان مشگین شهر با ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل تنها یک بیمارستان دارد که جوابگوی سیل مراجعه کنندگان نیست.

به گزارش قدس آنلاین، تکثر بیماران در برابر تعداد تخت های محدود بستری در این مرکز درمانی بار ها موجب شده تا بیماران را در راهرو های بیمارستان بستری شوند و برای ویزیت و یا انجام سونوگرافی ساده افزون بر یک ماه در نوبت و انتظار باقی بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نیازبه توسعه خدمات درمانی و بهداشتی سال هاست که در این شهر در اولویت خواسته های مردم قرار دارد تا آنجا که حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر نیز بار ها از طریق تریبون نماز جمعه مجبور به تذکر شده است و در این راستا گفته است برای تعداد ۱۶۷ هزار نفر برخورداری از تنها بیمارستان ۹۶ تخت خوابی جوابگو نیست و این موضوع بارها از طریق نماینده و فرماندار شهرستان اعلام شده و هنوز پاسخی دریافت نشده است. کمبود نیروی متخصص در این شهرستان تا آنجا برای مردم درد سر ساز بوده است که سال گذشته به همین دلیل با وجود امکانات سونو گرافی اما کاربری برای استفاده از آن وجود نداشت و بسیاری از بیماران را سرگردان کرد. تعداد تخت ها جوابگوی نیمی از نیاز بیماران است رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین‌شهر در این رابطه توضیح داد: مشگین شهر ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و بر همین اساس می‌بایست بیمارستان شهرستان ۲۴۴ تخت خوابی باشد در حالیکه این شهرستان با بیمارستان ۹۶ تخت خوابی مدیریت می‌شود. دکتر حسین شریفی با بیان اینکه شهرستان مشگین‌شهر با کمبود فضا مواجه شده است گفت: مطابق با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر و طبق استاندارد به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت بیمارستانی در نظر گرفته می‌شود لذا طبق این استاندارد می‌بایست با توجه به جمعیت مشگین شهر از تعداد ۲۴۴ تخت خوابی بهره مند باشیم که متاسفانه ظرفیت این بیمارستان ۹۶ تختخواب است. وی بیان کرد: با این حال با اختصاص برخی از از فضا و حتی راهرو ها در مقاطعی از زمان ها سعی کردیم تا ظرفیت را به ۱۱۷ تخت افزایش دهینم تا هیچ بیماری بر رووی زمین نماند.

کمبود نیروی متخصص

وی ادامه داد: به منظور رفع مشکل تخت بیمارستانی و خدمات رسانی بیشتر به بیماران بیمارستان ۸۰ تخت خوابی به تصویب رسیده که با پیگیری مسئولان و نماینده شهرستان امیدواریم این پروژه هر چه زودتر به نتیجه برسد. وی همچنین در خصوص نوبت های بلند مدت نیز گفت: بیمارستان مشگین‌شهر از لحاظ تجهیزات هیچ کمبودی ندارد اما متاسفانه با کمبود نیروی متخصص مواجه است. وی در پاسخ به مشکلات سونوگرافی شهرستان نیز گفت: متاسفانه کمبود متخصص رادیولوژی در این حوزه تنها مربوط به شهرستان مشکین‌شهر نیست بلکه این مشکل در کل کشور وجود دارد. وی افزود: این شهرستان با مشکل کمبود متخصص مواجه است اما با وجود این در حال حاضر دو متخصص رادیولوژی در این شهرستان وجود دارد که یکی در بیمارستان ولی عصر(عج) شهرستان و دیگری در مطب خصوصی به همشهریان خدمات رسانی می‌کند؛ لذا در همین راستا با همکاری مسئولین ارشد شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل پیگیر جذب متخصص در این حوزه هستم اما به دلیل کمبود متخصص در این حوزه، فعلا موفق به این امر نشدیم. بیشترین ضریب اشتغال تخت سرپرست فرمانداری مشگین شهر نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان مشگین شهر در استان اردبیل بیشترین میزان درصد اشغال تخت را بخود اختصاص داده است بیان کرد: به رغم تصویب طرح ارتقای بیمارستان مشگین شهر در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکنون این طرح عملیاتی نشده و لذا توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) از اولویت های اصلی و مهم حوزه سلامت مشگین شهر است. میرعلی رحیمی زاد افزود: طرح ارتقای بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) از ۹۶ تخت به ۱۷۷ تختخواب به عنوان یک خواسته به حق و مهم اهالی باید هر چه سریع تر اجرایی شود. وی افزود: هر چند که ارایه خدمات به دلیل کمبود فضا شاید با کم و کاستی هایی روبرو بوده است اما نباید این موضوع را فراموش کرد که از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال در حوزه بهداشت وسلامت مشگین شهر سرمایه گذاری و بیش از ۵۰ میلیارد ریال در جیب مردم صرفه جویی شده است. تقویت امکانات نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات درماین در این شهر ابراز داشت: بیش از ۶۲هزار بیمه شده اصلی و تبعی زیرپوشش اداره تامین اجتماعی شهرستان مشگین شهر هستند که خدمات ارایه شده در درمانگاه تامین اجتماعی متناسب با نیاز این جمعیت نیست. ولی ملکی افزود: خدمات پزشکی ارائه شده درمانگاه تامین اجتماعی مشگین شهر جوابگوی شهروندان نبوده و بیمه شدگان برای ادامه درمان مجبور به مراجعه به سایر مراکز درمانی دولتی و بخش خصوصی هستند. وی نبود سونوگرافی در درمانگاه تامین اجتماعی مشگین شهر را از مشکلات عمده بیماران زیرپوشش بیان کرد و گفت: بیماران تامین اجتماعی برای انجام سونوگرافی باید در نوبت های چند ماهه بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) منتظر بمانند. وی یکی از کمبودهای اصلی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) مشگین شهر را نبود دستگاه ام آر آی دانست و گفت: با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امسال این مرکز درمانی به دستگاه پیشرفته ام آر آی مجهز می شود. وی اظهار کرد: بزودی و همزمان با هفته بهداشت و سلامت ساختمان کلینیک تخصصی این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۵۰میلیارد ریال به بهره برداری می رسد. /

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۰۰۳/بیمارستان_مشگین_شهر_مرهم_توسعه_می_خواهد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: