Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@00:24:42 GMT

جشن گلریزان حمایت از موسی کمالی در بندرعباس برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۰۲۱/جشن_گلریزان_حمایت_از_موسی_کمالی_در_بندرعباس_برگزار_می_شود

رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان از برگزاری جشن گلریزان در حمایت از موسی کمالی، خالق نوای جهله با حضور هنرمندان کشوری و استانی در بندرعباس پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.

‌‌کیانوش جهانبش در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ضمن تقدیر از گزارش ایسنا در خصوص بیماری موسی کمالی، هنرمند هرمزگانی، افزود: موسی کمالی یکی از نمادهای دردهای پنهان جامعه فرهنگ و هنر هرمزگان است، جامعه‌ای که علی‌رغم بی‌مهری‌ها، همچنان پویا و اثر بخش به انجام رسالت هنری خود می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وقت آن رسیده است که جلوی وادادگی‌های فرهنگی و هنری و بی‌توجهی به هنرمندان گرفته شود، خاطرنشان کرد: سدهای سخت بر سر راه بیمه شدن هنرمندان، همچنان پابرجاست و حتی با مذاکرات مستقیم و مکاتبات با چند وزیر و معاون وزیر هم تعجب می‌کنم چرا اساسی‌ترین اولویت هنرمندان که همانا حوزه بهداشت و درمان است، در اولویت برنامه‌های دولت‌ها قرار نمی‌گیرد.

جهانبش با اشاره به اینکه تقاضا دارم نگاه ابزاری به هنرمندان در مناسبت‌ها و ایام انتخابات تغییر دهیم زیرا هیچ‌چیز مهم‌تر از حفظ کرامت و شخصیت اجتماعی هنرمندان نیست، اضافه کرد: هنرمند نیازمند هم آبرو و شخصیت دارد و باید شأنش به‌عنوان مؤلف و مصلح اجتماعی حفظ شود.

رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان با بیان اینکه به‌واسطه حضور خبرنگاران ایسنا بر بالین موسی کمالی، زور انجمن موسیقی برای بیدار کردن به خواب‌رفته‌ها و به خواب‌زده‌ها بیشتر شد، افزود: آخر این ماجرا بازهم مهربانی و خیرخواهی مردم هنردوست و قدرشناس و هنرمندان شریف ختم به خیر خواهد شد.

جهانبخش با اشاره به اینکه سؤال اینجاست متولیان فرهنگ و هنر در سطح ملی و استان چه وظیفه‌ای بر عهده‌دارند، تصریح کرد: یک‌بار برای همیشه تقاضا می‌کنیم وظایف انجمن موسیقی و میزان اعتبارات تخصیص‌یافته به آن در طی 7 سال گذشته درآمدهای حاصله را بدون هیاهو و سروصدا بررسی کنیم و در کنار خدمات صورت گرفته مقایسه کنیم و آنگاه دست به قضاوت بزنیم.

وی با بیان اینکه امثال کمالی‌ها بسیارند با دردهایی به‌مراتب عمیق‌تر و از دولت دوازدهم می‌خواهم حمایت از هنرمندان را در تمامی حوزه‌ها از مرحله شعار به عمل تبدیل کند، اظهار کرد: از ایسنا متشکرم که با تهیه این گزارش توانست گوشه‌ای از درد هنرمندان هرمزگانی را به نمایش بگذارد و پس‌ازاین گزارش با تماس‌های بسیاری مواجه شدم.

رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان ادامه داد: جشن گلریزان در حمایت از موسی کمالی، خالق نوای جهله با حضور هنرمندان کشوری و استانی در بندرعباس پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که حضور رضا صادقی در آن حتمی است و بدون شک در این حرکت انسانی همراه با مردم شریف و قدرشناس هرمزگان خواهیم بود و بار دیگر ثابت کنیم باید خودمان به فکر خودمان باشیم.

وی با بیان اینکه امیدی به مسئولین این حوزه ندارم و در جایگاه ریاست انجمن موسیقی استان هیچ‌گاه نگاه بالادستی نداشته‌ام، افزود: اگر حرکتی در جهت حمایت از هنرمندان صورت گرفته فراتر از اختیاراتم بوده است و برحسب رسالت انسانی و هنردوستی‌ام محقق شده است چراکه انجمن موسیقی در حال حاضر با قوانین و بخشنامه‌های داخلی همچون فردی است که بر روی ویلچر دست‌هایش بسته‌شده و تنها با فریاد صدایش را به گوش بقیه می‌رساند.

جهانبخش در پایان گفت: هیچ درآمدی از برگزاری کنسرت‌ها عادی انجمن موسیقی نمی‌شود و هیچ دخل و تصرفی در برگزاری آن‌ها نداریم و تنها لطف هنرمندان جشنی در پرداخت مجوزها به‌عنوان منبع درآمدمان محسوب می‌شود و در طول سال‌ها سعی کرده‌ایم از ظرفیت خیرین و علاقه‌مندان برای روپا نگاه داشتن چراغ موسیقی استان استفاده کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۰۲۱/جشن_گلریزان_حمایت_از_موسی_کمالی_در_بندرعباس_برگزار_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: