Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@10:28:25 GMT

از حضور معاون امور هنری در جشنواره تا درخشش نبیره نظرالله سلیمانی دوتار نواز خراسانی در اتاق بازرگانی

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۱۵۰/از_حضور_معاون_امور_هنری_در_جشنواره_تا_درخشش_نبیره_نظرالله_سلیمانی_دوتار_نواز_خراسانی_در_اتاق_بازرگانی

از حضور معاون امور هنری در جشنواره تا درخشش نبیره نظرالله سلیمانی دوتار نواز خراسانی در اتاق بازرگانی

خبرگزاری شبستان: جشنواره موسیقی نواحی در حالی به روزهای پایانی اش نزدیک می شود که در روز سوم همچنان شرکت کنندگان با شور و هیجان موسیقی مناطق مختلف ایران را در کرمان اجرا می کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،در سومین روز از یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی علاوه بر برگزاری نشست های پژوهشی  گرو های مختلف در  اتاق بازرگانی شهر کرمان و پارک مادر به اجرا رفتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 نشست پژوهشی " روش تحقیق در موسیقی اقوام" با حضور هومان اسعدی، استاد دانشگاه و پژوهشگر موسیقی نواحی، علی ترابی، مدیر کل دفتر موسیقی، ابوالضل صادقی نژاد ، ساسان فاطمی،محمد موسوی و احمد صدری در سالن سینمایی هتل پارس برگزار کرد .
 
در این نشست هومان اسعدی  پیش نیازهای روش تحقیق در موسیقی اقوام را عنوان کرد و در مورد مفهوم تحقیق، معنای روش، انواع روش تحقیق، روش‌های تحقیق در موسیقی، روش‌های تحقیق در موسیقی اقوام را توضیح  داد.

 
اسعدی در  بخش دیگری ا ز سخنانش در مورد تعریف موسیقی و چیستی «موسیقی» و نسبت آن با روش‌شناسی تحقیق مواردی را بیان کرد.

ساسان فاطمی، استاد دانشگاه تهران و پژوشگر موسیقی نیز  در این نشست با اشاره به اهمیت تحقیق در موسیقی اقوام گفت: تحقیق در موسیقی های اقوام (موسیقی های مردمی) طبیعتا کار میدانی محصوب شده و از اهمیت بالایی برخوردار است. در این بین با منابع زیادی رو به رو نبوده تا به آن اکتفا کنیم ثانیا اغلب این موسیقی ها زنده هستند، روش تحقیق متاخر از نیمه قرن 20 روش تحقیق میدانی است. بدین معنا که این روش پشت میزی نبوده و در رابطه با روش تحقیق میدانی نیز اقای اسعدی اشاره کلی در صحبت های خود داشتند و در کل بحث مفصلی است.
 
در  سومین روز از یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که  از ساعت 17 با تاخیر در اتاق بازرگانی آغاز شد ۱۶ گروه موسیقیایی  به اجرا رفتند .
در  این روز صفرعلی رمضانی از گیلان،  سلمان سلیمانی از تایباد ، هوشنگ کردستانی از جیرفت،   گروه شروندی از زاهدان ،  گروه هزاردستان از تربت جام، ا گروه آسو از بوکان، قیطاسی از کامیاران، حمید هواشم از خوزستان،  سید بهاءالدین حسینی از سنندج ،احمد نظری از علی آباد کتول ، گروه یونسی از جیرفت،  امید صابری از قوچان و گروه شالو  از بوشهر به اجرا رفتند . 

در اخرین شب از اجراهای عمومی  در پارک مادر سید مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی بازدید کرد.
در این شب پارک  مادر که اجراهایش هر شب  از ساعت ۲۰ شروع می شود  با استقبال گسترده عمومی روبرو است گروه هایی از تربت‌جام، خوزستان، لرستان، شیروان، ایلام، جیرفت و بوشهر به صحنه  رفتند .

پایان پیام/32

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۱۵۰/از_حضور_معاون_امور_هنری_در_جشنواره_تا_درخشش_نبیره_نظرالله_سلیمانی_دوتار_نواز_خراسانی_در_اتاق_بازرگانی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: