Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:45:53 GMT

ضرورت تحقیق در زمینه روش های درمان بیماری های نورولوژی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۱۵۳/ضرورت_تحقیق_در_زمینه_روش_های_درمان_بیماری_های_نورولوژی

ضرورت تحقیق در زمینه روش های درمان بیماری های نورولوژی

استاد نورولوژی دانشگاه آکسفورد گفت: تحقیقات من در مورد علم نورولوژی است که متاسفانه روش های درمانی کمی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پروفسور «کوین تالبوت» استاد نورولوژی دانشگاه اکسفورد در حاشیه اولین کنگره بین المللی پزشکی آکادمیک ضمن اظهار خرسندی از حضور در این کنگره اظهار کرد: تحقیقات من در مورد علم نورولوژی است که متاسفانه روش های درمانی کمی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین به رغم وجود بیماری های شناخته شده همچنان نیاز به تحقیقات زیادی داریم.

وی افزود: پزشکان آکادمیک افرادی هستند که به دلایل ایجاد بیماری‌ها، به مکانیسم عمل بیماری‌ها علاقه دارند و در این باره تحقیق می کنند.

این استاد نورولوژی تصریح کرد: من قسمتی از وقتم را برای معاینه و درمان بیماران ALS که تخریب کننده سیستم‌ عصبی است، صرف می کنیم و قسمت دیگر وقتم را به تحقیقاتی می گذرانم که دلایل این بیماری و عوامل ایجاد و درمان های مختلف آن را بررسی کنیم.

تالبوت اظهار کرد: خوشحالم که در ایران امکانات فراوان و پتانسیل بالایی در کنار دانشجویان توانمند وجود دارد.

وی گفت: تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی را ملاقات کردم که پتانسیل تبدیل شدن به  بهترین اساتید و پزشکان دنیا را دارند و باید امکانات زیادی در اختیار آنها قرار گیرد.

در ادامه این همایش دکتر «دیوید وارول» استاد بازنشسته پزشکی دانشگاه آکسفورد اظهار کرد: سال های زیادی بود که علاقه داشتم به ایران سفر کنم که خوشبختانه به واقعیت پیوست.

وی افزود: برای اولین بار در ایران، این کنگره بر روی ارتباط  تحقیقات پزشکی و کلینیکی تمرکز می‌کند.

وی ادامه داد: من در این مدت کوتاهی که به ایران آمدم همانطور که انتظار داشتم بسیار تحت تاثیر تاریخ کهن ایران و فرهنگ غنی ایران قرار گرفتم. همچنین تاثیرگذاری ایران در تاریخ علوم پزشکی به واسطه افراد و نوابغی مانند ابوعلی‌سینا در علوم نوین پزشکی انگلیس انکار ناپذیر است. در همین راستا هدف این کنگره آغاز یک همکاری بین تحقیقات پزشکی بین انگلیس و ایران است که بتوانند سطح علوم پزشکی را ارتقا دهند.

این پروفسور نورولوژی اظهار کرد:  در این چند روز با پزشکان مختلفی هم صحبت شده ام که خوشبختانه اهداف مشترک زیادی داریم. شاید تعجب کنید که اکسفورد رشته پزشکی گرمسیری دارد. من اکثر زندگی خودم را در کشورهای مختلفی مثل برزیل و تایلند گذراندم. همانطور که می دانیم نقاط زیادی در ایران گرمسیر هستند که بیماری های مختلف و زیادی در آن وجود دارد.

وارول یادآور شد: علاقه خاصی در این رشته به حیوانات و گیاهان سمی دارم و ایران دارای گونه های مختلفی از حیوانات است و همین مشکل بزرگی برای نقاط غیرشهری است. در همین راستا علاقه زیادی به دیدن از اهواز در جنوب ایران دارم که مشکل آنها گزیدگی عقرب است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۱۵۳/ضرورت_تحقیق_در_زمینه_روش_های_درمان_بیماری_های_نورولوژی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: