Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@21:52:02 GMT

مراحل پژوهش اجتماعی با تاکید بر روش‌های کمی و کیفی واکاوی می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۱۶۲/مراحل_پژوهش_اجتماعی_با_تاکید_بر_روش_های_کمی_و_کیفی_واکاوی_می_شود

مراحل پژوهش اجتماعی با تاکید بر روش‌های کمی و کیفی واکاوی می شود

خبرگزاری شبستان: درسگفتار واکاوی مراحل پژوهش اجتماعی با تاکید بر روش‌های کمی و کیفی، از سوی گروه پژوهشی مطالعات زنان پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان به نقل از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی: درسگفتار «واکاوی مراحل پژوهش اجتماعی با تاکید بر روش‌های کمی و کیفی» به همت گروه پژوهشی مطالعات زنان پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این درسگفتار با تدریس دکتر فرهاد بیانی همراه بوده و شامل بررسی و واکاوی مراحلی است که پژوهشگران برای انجام یک پژوهش اجتماعی (پایان نامه، طرح های پژوهشی، و پروژه های پسادکتری) باید آن ها را لحاظ کنند. در این دوره تلاش می شود تا در کنار بیان مراحل اساسی یک پژوهش اجتماعی به برخی از کاربردی ترین تکنیک های تدوین سوالات، طراحی فرضیه ها، بهکارگیری نظریه های اجتماعی، شیوه های گردآوری داده ها و تحلیل آن ها با هر دو چشم انداز روش شناسی کمی و کیفی اشاره شود.

سرفصل ها و محتوای این دوره آموزشی به شرح ذیل است:

 

طرح مسئله و شیوه های پروبلماتیزه کردن موضوع مورد مطالعه (روش تحقیق کمی)

طراحی چهارچوب نظری، تدوین فرضیه ها و بیان تحلیل نظری (روش تحقیق کمی)

 

روش شناسی (روش تحقیق کمی)

مروری بر نحوه گزارش یافته ها، آزمون فرضیه ها و نحوه استفاده از آزمون های مرتبط (روش تحقیق کمی)

بحث در مورد یافته های تجربی و نحوه ی برقراری ارتباط نظری میان این یافته ها و مبانی نظری (روش تحقیق کمی)

ملاک ها و نحوه انتخاب موضوعات مناسب مورد مطالعه، انواع سوالات پژوهش (روش تحقیق کیفی)

مبانی نظری؛ حساسیت نظری (روش تحقیق کیفی)

 

روش شناسی (روش تحقیق کیفی)

تحلیل و تفسیر داده ها؛ مراحل سه گانه کدگذاری باز، محوری و گزینشی و ارائه نظریه مبنایی (روش تحقیق کیفی)

معیارهای قابلیت اعتماد در روش پژوهش کیفی (روش تحقیق کیفی)

با هدف افزایش دانش نظری مبانی نظری و فلسفی روش های پژوهش کمی و کیفی

ارتقای مهارت عملی انجام پژوهش های اجتماعی کاربردی

 
مدت زمان برگزاری این دوره در قالب ۳۰ ساعت ( ۱۰ جلسه 3 ساعته ) ۱۰ روز است. علاقه مندان می توانند با پرداخت هزینه ثبت نام به مبلع دومیلیون ریال روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۶ در این برنامه حضور یابند. مبلغ ثبت نام برای اعضای هیات علمی حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان، همکاران و ثبت نام کنندگان گروهی  ۱/۶۰۰/۰۰۰ ریال و برای دانشجویان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی: ۱/۴۰۰/۰۰۰ ریال است.

 

گفتنی است، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مرکز tam.ihcs.ac.ir مراجعه کنند. همچنین تلفن مشاوره ( در ساعت اداری ) 88624485 است.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۱۶۲/مراحل_پژوهش_اجتماعی_با_تاکید_بر_روش_های_کمی_و_کیفی_واکاوی_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: