Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@23:57:17 GMT

ساخت کوچکترین خودرو پرنده جهان در ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۳۳۷/ساخت_کوچکترین_خودرو_پرنده_جهان_در_ژاپن

دانشمندان و متخصصان ژاپنی در حال ساخت نوعی ماشین پرنده در این کشور هستند که کوچکترین خودرو پروازی دنیا لقب گرفته است.

به گزارش ایرنا، قرار است این ماشین پرنده تا سال ۲۰۲۰ میلادی که توکیو میزبان بازیهای المپیک و پارالمپیک است، ساخته شده و مورد استفاده قرار گیرد.

این پروژه توسط شرکت «بلید رانر» از خودروسازان ژاپنی در دست اجرا است و این شرکت برای ساخت کوچکترین خودرو پرنده جهان سرمایه ای در حدود ۳۷۵ هزار دلار اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این خودرو دارای سرنشین که «راننده آسمانی» نام دارد، دارای 2.9 متر طول و 1.3 متر عرض است و از آن با عنوان پروژه «کارتیو ایتار» نیز یاد می شود.

فیلم ویدئویی که در ژاپن در این باره تهیه و در سایت های خبری این کشور منتشر شده است نشان می دهد که این خودرو با سه چرخ، یک موتو و چهار «روتور» در حال حرکت دادن بال های خود می باشد.

این خودرو پس از آزمایش بال ها و ملخ هایش در این تصویربرداری ویدئویی، درهایش را بسته و به پرواز در می آید و در نخستین ماموریت چشمگیر خود مشعل بازیهای المپیک را در ورزشگاه توکیو روشن خواهد کرد.

خودرو پرنده ژاپن در حین پرواز می تواند سرعتی معادل ۱۰۰ کیلومتر در ساعت داشته و تا فاصله 10 متری زمین پایین بیاید و هنگام فرود نیز ممکن است سرعتی برابر ۱۵۰ کیلومتر برخوردار باشد.

همچنین اعلام شده که این خودرو قادر خواهد بود بدون نیاز به باند پرواز هم بر فراز آسمان و هم بر روی زمین، به‌ صورت عمودی و در مسیر جاده‌های عمومی شهر حرکت کند.

چندین موسسه دیگر در سرمایه گذاری در این طرح شرکت کرده اند و گروهی از بهترین مهندسان و طراحان برنامه های هوا و فضا و خودروسازی ژاپن ساخت آن را بر عهده دارند و انتظار می رود کار ساخت خودرو تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی خاتمه یابد.

شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن نیز سه سال پیش از ساخت نوعی ماشین پرنده خبر داده بود که تاکنون تولیدات این شرکت روانه بازار نشده است.

ایده ساخت خودروهای پرنده با قابلیت های ویژه از اوایل قرن نوزدهم میلادی توسط «ژول ورن» نویسنده مشهور داستان های علمی تخیلی، شکل گرفت که یک وسیله نقلیه زمینی - هوایی - دریایی بود.

از دیگر شرکت های خودروساز در دنیا که دست به تولید چنین خودروهایی زده اند می توان به شرکت‌ اروموبایل (AeroMobil) در اسلواکی که یک نمونه آزمایشی ماشین پرنده با بال (stowable) را در سال ۲۰۱۴ ابداع کرد و شرکت ترافوگیا (Terrafugia) که هدف آن تکمیل خودرو پرنده مدل TF-X تا سال ۲۰۱۸ است نام برد.

شرکت حمل‌ونقل هوایی لیلیم (Lilium Aviation) در آلمان هم امیدوار به راه‌اندازی یک ماشین پرنده سبک و جمع‌وجور با یک موتور الکتریکی و یک سیستم خلبانی به کمک کامپیوتر در ۲ سال آینده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۳۳۷/ساخت_کوچکترین_خودرو_پرنده_جهان_در_ژاپن را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: