Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@08:46:50 GMT

ساخت کوچک‌ترين خودرو پرنده جهان در ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۳۴۱/ساخت_کوچک_ترین_خودرو_پرنده_جهان_در_ژاپن

خبرگزاري آريا - دانشمندان و متخصصان ژاپني در حال ساخت نوعي ماشين پرنده در اين کشور هستند که کوچک‌ترين خودرو پروازي دنيا لقب گرفته است.
به گزارش ايرنا، قرار است اين ماشين پرنده تا سال 2020 ميلادي که توکيو ميزبان بازي‌هاي المپيک و پارالمپيک است، ساخته شده و مورد استفاده قرار گيرد.
اين پروژه توسط شرکت "بليد رانر" از خودروسازان ژاپني در دست اجرا است و اين شرکت براي ساخت کوچک‌ترين خودرو پرنده جهان سرمايه‌اي در حدود 375 هزار دلار اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين خودرو داراي سرنشين که "راننده آسماني" نام دارد، داراي 2.9 متر طول و 1.3 متر عرض است و از آن با عنوان پروژه "کارتيو ايتار" نيز ياد مي‌شود.
فيلم ويدئويي که در ژاپن در اين باره تهيه و در سايت‌هاي خبري اين کشور منتشر شده است نشان مي‌دهد که اين خودرو با سه چرخ، يک موتو و چهار "روتور" در حال حرکت دادن بال‌هاي خود مي‌باشد.
اين خودرو پس از آزمايش بال‌ها و ملخ‌هايش، درهايش را بسته و به پرواز در مي‌آيد و در نخستين ماموريت چشمگير خود مشعل بازي‌هاي المپيک را در ورزشگاه توکيو روشن خواهد کرد.
خودرو پرنده ژاپن در حين پرواز مي‌تواند سرعتي معادل 100 کيلومتر در ساعت داشته و تا فاصله 10 متري زمين پايين بيايد و هنگام فرود نيز ممکن است سرعتي برابر 150 کيلومتر برخوردار باشد.
همچنين اعلام شده که اين خودرو قادر خواهد بود بدون نياز به باند پرواز هم بر فراز آسمان و هم بر روي زمين، به‌ صورت عمودي و در مسير جاده‌هاي عمومي شهر حرکت کند.
چندين موسسه ديگر در سرمايه‌گذاري در اين طرح شرکت کرده‌اند و گروهي از بهترين مهندسان و طراحان برنامه‌هاي هوا و فضا و خودروسازي ژاپن ساخت آن را بر عهده دارند و انتظار مي‌رود کار ساخت خودرو تا پايان سال 2018 ميلادي خاتمه يابد.
شرکت خودروسازي تويوتا ژاپن نيز سه سال پيش از ساخت نوعي ماشين پرنده خبر داده بود که تاکنون توليدات اين شرکت روانه بازار نشده است.
ايده ساخت خودروهاي پرنده با قابليت‌هاي ويژه از اوايل قرن نوزدهم ميلادي توسط "ژول ورن" نويسنده مشهور داستان‌هاي علمي تخيلي، شکل گرفت که يک وسيله نقليه زميني - هوايي - دريايي بود.

از ديگر شرکت‌هاي خودروساز در دنيا که دست به توليد چنين خودروهايي زده‌اند مي‌توان به شرکت‌ اروموبايل (AeroMobil) در اسلواکي که يک نمونه آزمايشي ماشين پرنده با بال (stowable) را در سال 2014 ابداع کرد و شرکت ترافوگيا (Terrafugia) که هدف آن تکميل خودرو پرنده مدل TF-X تا سال 2018 است نام برد.
شرکت حمل‌ونقل هوايي ليليم (Lilium Aviation) در آلمان هم اميدوار به راه‌اندازي يک ماشين پرنده سبک و جمع‌وجور با يک موتور الکتريکي و يک سيستم خلباني به کمک کامپيوتر در 2 سال آينده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۳۴۱/ساخت_کوچک_ترین_خودرو_پرنده_جهان_در_ژاپن را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: