Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@09:19:51 GMT

سلطانی‌فر: آماده برگزاری بازی‌های دوستانه‌ای با برزیل هستیم/ در ایران مانند برزیل میلیون‌ها نفر به فوتبال عشق می‌ورزند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۴۶۶/سلطانی_فر_آماده_برگزاری_بازی_های_دوستانه_ای_با_برزیل_هستیم_در_ایران_مانند_برزیل_میلیون_ها_نفر_به_فوتبال_عشق_می_ورزند

سلطانی‌فر: آماده برگزاری بازی‌های دوستانه‌ای با برزیل هستیم/ در ایران مانند برزیل میلیون‌ها نفر به فوتبال عشق می‌ورزند

خبرگزاری میزان- وزیر ورزش و جوانان گفت: در ایران مانند برزیل میلیون‌ها نفر به فوتبال عشق می‌ورزند و آن را دوست دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در این دیدار با ابراز خوشنودی از حضور هیئت برزیلی در ایران، اظهار داشت: حدود ۱۲۰ سال است که دو کشور ایران و برزیل باهم ارتباط و دوستی عمیقی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
خیلی خوشحالم که این رابطه بین دو کشور ایجاد شده و حضور این هیئت در ایران باعث خواهد شد تحکیم بیشتری بین ایران و برزیل به وجود آید. روابط پارلمانی در ایجاد دوستی کشور‌ها بسیار تاثیرگذار است و پیوند عمیقی را ایجاد خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هیئت برزیلی در قلب تپنده ورزش ایران حضور پیدا کرده‌اند، افزود: ورزش برزیل در بسیاری از رشته‌ها در جهان سرآمد است بخصوص در فوتبال که همین امر باعث شده مردم ایران علاقه زیادی به این کشور داشته باشند. عمیقا اعتقاد داریم بیشتر شدن این روابط می‌تواند به تحکیم دو کشور کمک کند. ما نیز در ایران در برخی از رشته‌ها مانند فوتسال و والیبال همچون برزیل به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کرده‌ایم و این آمادگی را داریم که اردو‌های مشترک درخصوص این رشته‌ها برگزار کنیم و بازی‌های دوستانه‌ای برپا شود. برگزاری دوره‌های مربیگری و تدریس نیز می‌تواند به صورت متقابل بین دو کشور برگزار شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ذهنیت مردم ایران به کشور برزیل بسیار خوب و مثبت است و این موضوع را سفیر برزیل و هیئت همراه در سفری که به آبادان داشتند کامل حس کردند. مردم آبادان عشق و علاقه زیادی به برزیل دارند و به خاطر عشقی که به فوتبال دارند و رنگ پیراهن صنعت نفت آبادان را برزیل کوچک در ایران می‌دانند.

سلطانی‌فر همچنین با اشاره به خارج شدن آمریکا از برجام، اظهار داشت: حدود سه سال پیش که معاهده برجام بین ایران و جامعه بین‌الملل امضا شد تعاملات کشور ما در بسیاری از حوزه‌ها از جمله ورزش گسترش یافت. امروز که آمریکا با عهدشکنی از برجام خارج شد ما روابط خود را با دیگر کشور‌ها ادامه خواهیم داد. با امضای برجام خیلی از کشور‌های دنیا ابراز خوشحالی کردند و در هر صورت فکر می‌کنیم باید در برجام باقی بمانیم، چون دیگر اعضای برجام نیز بر پابرجا ماندن این معاهده تاکید دارند. از زمانی که معاهده برجام امضا شد آرامش در جامعه جهانی ایجاد شده و ما نیز می‌خواهیم به روابط خوبمان با دیگر کشور‌ها ادامه دهیم. ما در چارچوب منافع ملی کشور باید تعامل خود را با جامعه بین‌الملل حفظ کنیم و تا جایی که منافع ما در خطر نباشد به همه تعهدات خود پایبند هستیم، به شرط اینکه طرف مقابل نیز به تعهدات خود عمل کند.

وی افزود: به هیئت عالی رتبه کشور برزیل که به کشورمان سفر کرده‌اند خوشامد می‌گویم و امیدوارم این نوع روابط به تحکیم دو کشور کمک کند. خیلی خوشحالم که عزیزی رئیس پارلمان دوستی ایران و برزیل است و به آینده این گروه امیدوار هستم. عزیزی جزو مدیران خوب کشور ما است که همواره حامی ورزش بوده‌ است. همه صحبت‌هایی که دوستان درخصوص احداث آکادمی فوتبال در آبادان کرده‌اند ما نیز با آن موافق هستیم و مورد پذیرش و استقبال ما نیز هست. همانطور که در برزیل میلیون‌ها نفر عاشق فوتبال هستند در ایران نیز میلیون‌ها نفر به فوتبال عشق می‌ورزند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان این است که از همه ظرفیت‌ها برای توسعه ورزش استفاده کند. روحانی و دولت اعتقاد دارند ورزش ارزان‌ترین راه برای پر کردن اوقات فراغت مردم است. دعوت می‌کنیم از وزیر ورزش برزیل که در اولین فرصت به کشورمان سفر کند که بحث‌های جدی‌تری داشته باشیم و از دستاورد‌های ما بازدید داشته باشند.

رودریگو دی آزردوسانتوس، سفیر برزیل در ایران در خصوص نشست با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: تشکر می‌کنم از سلطانی‌فر که ما را پذیرفت. باعث افتخار است که در خدمت جامعه ورزش ایران هستم و به این اعتقاد داریم که ورزش ابزار خوبی است که تعامل بین کشور‌ها ایجاد شود. در این مدت که که اینجا بودم با بعضی فدراسیون‌ها از جمله فوتبال صحبت‌هایی داشتیم و در سفر به آبادان لطف مردم ایران را به برزیل دیدیم. در آنجا بود که معنی آبادان برزیلته را حس کردم.

وی در ادامه با اشاره به خارج شدن آمریکا از برجام و صحبت‌های شب گذشته ترامپ خاطرنشان ساخت: دولت برزیل حمایت کامل از برجام دارد و از رابطه با ایران بسیار خوشحال خواهد شد همانطور که قبلا نیز با کشور ایران رابطه داشته‌ایم. در هیئتی که سال ۲۰۱۰ به ایران آمده بودند من نیز در آن هیئت بودم و از همان موقع کشور من دوست داشت که این مسئله به صورت مسالمت‌آمیز حل شود. برجام برای همه جهان خوب است و انتظار داریم که همه کشور‌ها به آن پایبند باشند. ایران می‌تواند روی دولت برزیل حساب کند و ما می‌خواهیم که روابطمان را به ایران گسترش دهیم.

در این دیدار پیراهن تیم ملی برزیل به سلطانی‌فر اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۴۶۶/سلطانی_فر_آماده_برگزاری_بازی_های_دوستانه_ای_با_برزیل_هستیم_در_ایران_مانند_برزیل_میلیون_ها_نفر_به_فوتبال_عشق_می_ورزند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: