Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@10:41:13 GMT

ناتواني واليبال در تدارک بازي‌هاي دوستانه/ چرا تيم‌هاي مطرح دنيا به ايران نمي‌آيند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۴۷۵/ناتوانی_والیبال_در_تدارک_بازی_های_دوستانه_چرا_تیم_های_مطرح_دنیا_به_ایران_نمی_آیند

ناتواني واليبال در تدارک بازي‌هاي دوستانه/ چرا تيم‌هاي مطرح دنيا به ايران نمي‌آيند؟

خبرگزاري آريا - تيم ملي واليبال ايران تنها با برگزاري دو ديدار دوستانه برابر صربستان خود را براي حضور در رقابت‌هاي ليگ ملت‌ها آماده مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري فارس، فصل تيم‌هاي ملي واليبال رفته رفته آغاز مي‌شود و ملي‌پوشان کشورهاي مختلف خود را براي حضور در تورنمنت‌هاي پيش رو آماده مي‌کنند. تيم ملي ايران هم از اين موضوع مستثني نيست و ملي‌پوشان کارشان را زير نظر ايگور کولاکوويچ آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هرچند هنوز برخي از تيم‌هاي باشگاهي کارشان در ليگ‌هاي مختلف به پايان نرسيده است، اما فدراسيون‌هاي بزرگ و با برنامه از حالا برنامه‌هاي آماده‌سازي خود را تدوين کرده‌اند تا بلافاصله بعد از بازي‌هاي باشگاهي کار را با قدرت استارت بزنند. واليبال ايران هم در سال‌هاي گذشته چنين شرايطي داشت، اما ظاهراً امسال کمي شرايط متفاوت است. دقيقاً در دوراني که ايگور تصميم به جوانگرايي گرفته کمترين بازي‌هاي دوستانه براي ملي‌پوشان درنظر گرفته شده است؛ تنها دو بازي دوستانه در بلگراد برابر تيم ملي صربستان!
شايد توان مالي فدراسيون و سياسيت‌هاي آنها براي برگزاري بازي دوستانه بزرگ کمي ضعيف است و به نظر مي‌رسد با اين شرايط نبايد انتظار زيادي از بازيکنان و کادر فني تيم ملي داشت تا به مراحل بالا در مسابقات پيش‌رو صعود کنند. قطعاً يکي از دلايل موفقيت و حضور تيم‌هاي مطرح در جمع برترين‌ها همين ديدار هاي دوستانه‌اي است که با تيم‌هاي بزرگ برگزار مي‌کنندتا بازيکنان‌شان از تجربه دو چندان برخوردار شوند؛ مخصوصاً اگر مانند تيم ايران بازيکنان جوان و کم‌تجربه‌اي را به ترکيب خود اضافه کرده باشند.
ظاهراً سرمربي تيم ملي هم با شرايط فدراسيون کنار آمده و به قول معروف «به کم قانع است» وگرنه بايد به مسئولان فشار بياورد تا خواسته‌هايش را اجابت کنند يا حداقل خودش از نفوذش در واليبال جهان استفاده کرده و با تيم‌هاي قدرتمند براي برگزاري بازي دوستانه مذاکره کند. حالا که فدراسيون تلاشي براي تدارک بازي‌هاي دوستانه قدرتمند ندارد پيشاپيش دست آقاي سرمربي هم براي بهانه‌هاي احتمالي بعد از باخت هم باز است.
طبق برنامه‌اي که اعلام شده تيم ملي واليبال ايران پيش از شروع ليگ ملت‌هاي واليبال تنها دو ديدار دوستانه با صربستان برگزار مي‌کند. ظاهراً پيش از اين قرار بود، تيم ملي به جاي سفر به کشورهاي اروپايي براي برگزاري مسابقه تدارکاتي، ميزبان تيم‌هاي اروپايي باشد، اما اين موضوع محقق نشد. دليل اين موضوع شايد امري باشد که فدراسيون‌نشينان و در راس آنها آقاي رئيس بيش از همه مي‌تواند به آن پاسخ دهد.
امير خوش‌خبر، سرپرست تيم ملي واليبال ايران در مصاحبه‌اي درباره علت حضور نيافتن تيم‌هاي خارجي در تهران و همچنين کم بودن تعداد مسابقات تدارکاتي تيم ملي گفت: از حدود يک ماه قبل به کشورهاي مختلف مانند لهستان، هلند و بلغارستان دعوت نامه فرستاديم، اما هيچکدام قبول نکردند به ايران سفر کنند، زيرا مي‌گفتند در تاريخ مورد نظر ما، تيم ملي آنها اصلاً تشکيل نشده است. به همه اين کشورها اعلام کرديم که اگر امکان سفر به ايران را نداريد، تيم ما حاضر است به کشور شما سفر کند اما طولاني بودن ليگ هاي باشگاهي اروپا باعث مي شود تيم ملي در اين کشورها خيلي دير تشکيل شود و به اين دليل به غير از صربستان، نتوانستيم هيچ مسابقه تدارکاتي ديگري را برنامه ريزي کنيم.
حالا تيم احتمالاً جوان شده ايران بايد تنها با دو بازي دوستانه برابر صربستان که شرايط آن اصلاً مشخص نيست در ليگ ملت‌هاي واليبال حضور پيدا کند. خانواده واليبال اميدوارند تا آقاي رئيس و مشاروانش برنامه‌ريزي دقيق و قدرتمندي حداقل براي تيم ملي بزرگسالان ايران داشته باشند، چراکه تيم ملي بزرگسالان در هر رشته ورزشي ويترين آن رشته است.
انتهاي پيام/س

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۴۷۵/ناتوانی_والیبال_در_تدارک_بازی_های_دوستانه_چرا_تیم_های_مطرح_دنیا_به_ایران_نمی_آیند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: