Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@14:54:27 GMT

چگونه با انجام ورزش وزن کم کنيم

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۵۵۷/چگونه_با_انجام_ورزش_وزن_کم_کنیم

خبرگزاري آريا -
ورزش کردن در حالت عادي باعث کاهش وزن نمي‌شود

هدف بسياري افراد از ورزش کردن، کاهش وزن و رسيدن به تناسب اندام است. اين افراد بايد نکاتي را در ورزش کردن در نظر بگيرند تا ورزش آن‌ها تاثيرگذار باشد.

ورزش کردن در حالت عادي باعث کاهش وزن نمي‌شود. شما بايد ورزش خود را طوري تنظيم کنيد که اين اتفاق بيفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نکات زير براي کاهش وزن با کمک ورزش توجه نکنيد:

1- به ياد داشته باشيد که چرا ورزش مي‌کنيد:
اگر مي‌خواهيد وزن کم کنيد بايد ميزان کالري دريافتي با ميزان کالري که مي‌سوزانيد را با هم مقايسه کنيد. در واقع ميزان کالري دريافتي شما بايد کم‌تر از کالري که مي‌سوزانيد باشد.

براي مثال اگر ورزش مي‌کنيد بعد از ورزش پفک و چيپس نخوريد اين کار باعث مي‌شود که خيلي بيش‌تر از آن مقداري که کالري سوزانده‌ايد کالري دريافت کنيد.

2- از تاثير افزايش اشتها بر اثر ورزش آگاه باشيد:
ورزش کردن باعث مي‌شود که اشتهاي شما افزايش پيدا کند. بايد در کنار ورزش مراقب ميزان غذا خوردن خود باشيد. ورزش ممکن است حتي باعث افزايش وزن شود چون اشتهاي شما براي خوردن را بيش‌تر مي‌کند. شما نبايد ميزان غذا خوردن خود را تغيير دهيد تنها بايد ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه کنيد و مانند قبل غذا بخوريد.

3- مراقب نوشيدني‌هاي ورزشي باشيد:
نوشيدني‌هاي ورزشي حاوي شکر و نمک است تا جاي عرق کردن را بگيرد. بعضي از نوشيدني‌هاي ورزشي کربوهيدرات نيز دارد. بهتر است افرادي که مي‌خواهند وزن کم کنند آب معمولي بنوشند يا از نوشيدني‌هاي ورزشي که کالري ندارند استفاده کنند.

4- فعاليت فقط باشگاه رفتن نيست:
نبايد تنها براي کاهش وزن به باشگاه برويد. مي‌توانيد در کنار اين کار پياده‌روي کنيد يا به هر نحوي فعاليت بدني خود در طول روز را افزايش دهيد. کافي است ضربان قلب شما بالا برود تا کالري بيش‌تري بسوزانيد.

5- حتما نبايد ورزش شديد انجام دهيد:
حتما نبايد ورزش شما خيلي شديد باشد تا کالري بسوزانيد. مي‌توانيد ورزش با شدت متوسط انجام دهيد. براي مثال پياده‌روي به کاهش وزن کمک مي‌کند. ضمنا فعاليت با شدت متوسط زياد اشتهاي شما براي غذا خوردن بيش‌تر را تحريک نمي‌کند.

6- چربي‌هاي پنهان را در نظر داشته باشيد:
بدن به ميزاني از چربي براي سالم بودن احتياج دارد؛ چربي اضافه براي بدن خطرناک است. در بدن هر کس در جاهاي مختلف چربي ذخيره شده است. مکان ذخاير چربي در بدن به ژنتيک، نحوه زندگي و جنسيت بستگي دارد. يک نوع چربي در زير پوست ذخيره شده که ما آن را مي‌بينيم و حس مي‌کنيم. ميزاني از چربي نيز در اطراف اندام‌هاي داخلي بدن ذخيره شده که ما آن را نمي‌بينيم و اين چربي خطرناک است. ما بايد از ذخيره شدن اين چربي جلوگيري کنيم. بدن نيز ابتدا شروع به سوزاندن اين چربي‌ها مي‌کند و بعد به سراغ چربي‌هايي مي‌رود که زير پوست هستند. بنابراين ما بعد از ورزش خيلي زود شاهد کاهش چربي‌هاي بدن نخواهيم بود و انگيزه‌ خود براي ورزش را از دست مي‌دهيم. اما بايد بدانيم که بدن در حال سوزاندن چربي‌هاي خطرناک است و ورزش ما مفيد واقع شده است.

7- مرتب خود را وزن نکنيد:
وقتي ورزش مي‌کنيد از ميزان چربي‌ها کاسته مي‌شود اما حجم عضلات افزايش پيدا مي‌کند. بدين ترتيب ممکن است وزن شما تغيير نکند و حتي بيش‌تر شود. شما بايد ميزان چربي بدن و عضله بدن را اندازه‌گيري کنيد. با وزن کردن شما نمي‌فهميد که چقدر به تناسب اندام نزديک‌تر شده‌ايد.

8- عضلات را پرورش دهيد تا انرژي مصرف کنيد:
پرورش عضلات به خودي خود باعث مصرف انرژي مي‌شود. هرچقدر عضلات بيش‌تري داشته باشيد از ميزان چربي بدن شما کاسته مي‌شود. پرورش عضلات باعث افزايش سوخت و ساز بدن حتي در زمان استراحت مي‌شود.

9- بيشتر حرکت کنيد و عاقلانه غذا بخوريد:
اگر غذاي خوب مصرف نکنيد، اين که 5 بار در هفته به باشگاه برويد بي‌فايده خواهد بود. غذاهاي سالم بخوريد و سبزيجات مصرف کنيد.

منبع: ايسنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۵۵۷/چگونه_با_انجام_ورزش_وزن_کم_کنیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: