Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@22:50:03 GMT

آمریکا، چین و روسیه بیشترین مخارج نظامی را در سال ۲۰۱۶ انجام دادند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۶۴۸/آمریکا_چین_و_روسیه_بیشترین_مخارج_نظامی_را_در_سال_۲۰۱۶_انجام_دادند

آمریکا، چین و روسیه بیشترین مخارج نظامی را در سال ۲۰۱۶ انجام دادند

به گزارش ایلنا، «موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم» در گزارش سالیانه خود آمار مخارج نظامی کشور‌های جهان را منتشر کرد.

باتوجه به آمار این موسسه، آمریکا ۶۱۱ میلیارد دلار و بیش از دیگر کشور‌های جهان برای نیرو‌های مسلح خود هزینه کرده است. پس از آمریکا چین با ۲۱۵ میلیارد دلار و روسیه با ۶۹ میلیارد دلار در مکان‌های بعدی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابل توجه در این آمار قرار گرفتن عربستان سعودی در رتبه چهارم است. برخلاف چین، روسیه، آمریکا و هند که کشور‌های پر جمعیت و پهناور هستند، حضور عربستان در میان پنج کشور اول این فهرست قابل توجه است.

عربستان سعودی با ۶۳ میلیارد دلار و هند با ۵۶ میلیارد دلار مخارج نظامی، در مکان‌های چهارم و پنجم این فهرست قرار گرفتند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۶۴۸/آمریکا_چین_و_روسیه_بیشترین_مخارج_نظامی_را_در_سال_۲۰۱۶_انجام_دادند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: