Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@09:59:50 GMT

توانایی جمع‌آوری معتادان در کمترین زمان را داریم؛ مکان برای نگهداری آنها فراهم نیست

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۶۸۹/توانایی_جمع_آوری_معتادان_در_کمترین_زمان_را_داریم_مکان_برای_نگهداری_آنها_فراهم_نیست

توانایی جمع‌آوری معتادان در کمترین زمان را داریم؛ مکان برای نگهداری آنها فراهم نیست

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: کمپ‌های جمع‌آوری معتادین متجاهر استانداردهای تعریف شده را ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار مسعود خرم‌نیا ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار داشت: ارتباط، تعامل و همکاری خوبی کهما بین انتظامی و خبرنگاران کردستانی وجود داردسبب دلگرمی و مایه قوت برای کارکنان ما در جهت انجام بهینه مأموریت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گرچه بعضاً از سوی مطبوعات استان انتقادات شدیدی که اصلاً به انتظامی کردستان هم ارتباطی ندارد در صفحات روزنامه خودشان درج می‌شود اما با وجود اینکه درصدد رفع سوء برداشت هم برمی‌آئیم بازهم به‌عنوان یک فرصت به این فعالیت‌ها نگاه می‌کنیم

نیروی انتظامی کردستان در راستای رفع دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم گام برمی‌دارد

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: خبرنگاران‌ باید مشکلات مردم را به مسئولین منعکس کند تا آنها نیز درصدد چاره‌جویی و رفع آن مشکل گام بردارند اما در مدت زمانی که در خدمت مردم کردستان بوده‌ام رسانه‌ها به‌خوبی نسبت به انعکاس اخبار، فعالیت‌ها، دیدگاه‌ها و چالش‌های مردم اقدام کرده‌اند.

وی گفت: نیروی انتظامی کردستان نیز درصدد رفع دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم گام برمی‌دارد.

سردار خرم‌نیا با اشاره به آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و مواد مخدر افزود: نیروی انتظامی از نظر سازمانی وظیفه مقابله با توزیع مواد مخدر به‌صورت خرد و عمده را برعهده دارد.

وی اظهار کرد: هرچقدر تقاضای مردم به مواد مخدر بالا برود، عرضه نیز بالا رفته و گرچه در برخی جاها خرید و فروش مواد انجام می‌شود اما این وضعیت، مطلوب و در شأن جامعه نیست.

برای هم‌افزایی و گسترده شدن پیشگیری از اعتیاد، حضور مردم نیاز است

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: ورود مردم در پیشگیری و برخورد با این پدیده خانمان‌سوز تأثیر زیادی دارد و باید رسانه‌ها در تشویق مردم به این عرصه کمک کنند چراکه برای هم‌افزایی و گسترده شدن پیشگیری از اعتیاد، حضور مردم نیاز است.

وی با بیان اینکه معتادین به دو دسته تبدیل می‌شوند، گفت: دسته‌ای ایز این افراد اعتیاد مواد مخدر دارند اما هیچ مزاحمتی برای خانواده، محله و محل کار ندارند و بخشی دیگر از معتادین پشتیبانی خانواده را از دست داده‌اند و در پایک‌ها، خیابان‌ها و قبرستان‌ها سرگردان هستند چراکه مکانی ندارند.

کمپ‌های جمع‌آوری معتادین متجاهر در کردستاناستانداردهای تعریف شده را ندارد

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطر نشان کرد: معتادین متجاهر با وضعیت و چهره خطرناک ورفتارهای نامناسبی که از خود دارند امنیت روانی مردم را به خطر می‌اندازند و باید براساس قانون توسط مأموران جمع‌آوری و تحویل کمپ‌ها داده شود.

وی گفت: ظرفیت کمپ‌های جمع‌آوری معتادین متجاهر بیش از 110 نفر بیش‌ترنیست و استانداردهای تعریف شده را ندارد و تعداد معتادین متجاهر نیز زیاد است.

نیروی انتظامی کردستان در جمع‌‌آوری معتادین متجاهر ناتوان نیست

سردار خرم‌نیابا اشاره به انتشار برخی مطالب از سوی برخی روزنامه‌های استانبا این عنوان که«نیروی انتظامی در جمع‌‌آوری معتادین متجاهر ناتوان است» افزود: نیروی انتظامی کردستان ناتوان نیست و می‌تواند همه معتادین متجاهر را در کمترین زمان ممکن جمع‌آوری کند اما باید برای نگهداری از آنان جا و مکانی وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم همه معتادین متجاهر استان کردستان را جمع‌آوری کنیم جایی برای نگهداری آنان وجود ندارد و نگرانی و دغدغه مردم هم متوجه همین معتادین است.

پیگیر توسعه کمپ‌های جمع‌آوری اجباری معتادین متجاهر هستیم

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در انتظامی استان پیگیر توسعه کمپ‌های جمع‌آوری اجباری معتادین متجاهر هستیم و به مسئولان مربوطه به‌صورت شفاهی و کتبی آن را منعکس و درحال پیگیری هستیم و دستوراتی در این راستا صادر شده اما اجرای آن دستورات برعهده ما نیست.

وی با بیان اینکه سازمان‌های دیگر در استان کردستان متولی توسعه کمپ‌های جمع‌آوری معتادین متجاهر هستند، گفت: متأسفانه معتادین پس از مراقبت و بازگشت به جامعه راه خود را طی می‌کنند چراکه حمایت خانواده را ندارند.

فرمانده انتظامی کردستان خاطر نشان کرد: تا زمانی که خود مردم به‌صورت گسترده در جمع‌آوری معتادین متجاهر وارد این حوزه نشوند قطعاً در امر پیشگیری به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید؛ بنابراین خبرنگاران استان به عنوان یک شهروند و کسانی که وضعیت کنونی را مشاهده می‌کنند این مشکلات را منعکس و به‌درستی از کسانی که باید پاسخگو باشند مطالبه کنند.

تهیه شناسنامه انتظامی در نایسر سنندج

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی مناطق حاشیه شهر گفت: انتظامی استان کردستان براساس وظیفه و رسالت کاری خود در ساماندهی شهرک نایسر ورود و نسبت به تهیه شناسنامه انتظامی برای آن منطقه اقدام کرده است.

سردار خرم‌نیا افزود: خوشبختانه کارها و اقداماتی خوبی برای ساماندهی صنوف و اماکن نایسر سنندج در حال انجام است و در کنار این ساماندهی‌ها مشکلات دیگری را نیز برطرف می‌کنیم.

وی با اشاره به افتتاح و فعالیت شبانه‌روزی کلانتری نایسر سنندج اظهار کرد: کلانتری نایسر باتقویت‌های انجام شده در امر پیشگیری از وقوع جرم، سرقت و اقدامات فرهنگی در منطقه فعال شده است.

مسئولان کردستانی امکانات لازم را در نایسر سنندج فراهم کنند

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: باید مسئولان امکانات لازم را در نایسر سنندج فراهم کنند و پیشنهاد ما این بوده که در حد کافی مدارس تحصیلی در مقاطع مختلف برای دانش‌آموزان آن منطقه پیش‌بینی و ایجاد و مردم از خدمات شهری بهره‌مند شوند.

وی گفت: رسانه‌های استان کردستان می‌توانند در جهت شتاب‌دهی به حل مشکلات نایسر سنندج کمک کنند و بعضاً از مسئولان کشوری و استانی مطالبه و پیگیری کنید.

نباید از نایسربه‌عنوان ناحیه منفصل شهری یاد شود

فرمانده انتظامی کردستان خاطر نشان کرد: در این چند سال اخیر نایسر به‌عنوان ناحیه منفصل شهری دیده شده که باید مسئولان آن منطقه را به عنوان شهرک نایسر ببیند و امکانات و خدمات لازم را برای آنان در نظر بگیرند چراکه مردم آن منطقه نیز جزو شهر هستند

وی گفت: انصافاً مردمان شهرک نایسر، پرتلاش و قشر ضعیفی از جامعه هستند و باید مسئولان به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

سردار خرم‌نیا افزود: از شهرداری خواسته‌ایم که باید در نایسر از نظر روانی کارهای فرهنگی و در نام‌گذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها نام‌هایی در خور آن قشر از جامعه را نام‌گذاری کند.

شهرداری در نام‌گذاریخیابان‌ها و کوچه‌های نایسر روحیه جوانان آن منطقه را در نظر بگیرد

وی اظهار کرد: به عنوان نمونه نام‌گذاری بلوار فشار قوی و بلوار خرگوش‌آباد در نایسر سنندج تأثیر منفی بر روحیه جوانان ایجاد می‌کند و اعتماد به نفس آنان را پایین می‌آورند که باید اصحاب رسانه این مشکلات را از سوی شهرداری و شورای شهر پیگیری کنند.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: اگر مسئولان شعار خدمت به محرومین می‌دهند باید امکانات خوب و تصمیمات خود را به سمت و سوی برطرف کردن مشکلات آنان ببریم تا آنها نیز در جامعه احساس شکاف نکنند.

نبود دبیرستان در شهرک نایسر؛ آموزش و پروش مشکلاتدانش‌آموزان را برطرف کند

وی گفت: تاجایی که بنده مطلع هستم نبود دبیرستان از دیگر مشکلات نایسر سنندج است که باید دانش‌آموزان آن منطقه برای تحصیل و کلاس‌های خود به داخل شهر بیایند و هزینه‌های زیادی را متحمل شوند.

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش کردستان و خیرین مدرسه‌ساز در شهرک نایسر دبیرستانی احداث کنند تا مشکلات تحصیل آن دانش‌آموزان نیز برطرف شود.

انتهای پیام/

R7848/P1377/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۶۸۹/توانایی_جمع_آوری_معتادان_در_کمترین_زمان_را_داریم_مکان_برای_نگهداری_آنها_فراهم_نیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: