Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@23:22:21 GMT

دست کاربران تُرک از «ویکی پدیا» کوتاه شد!

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۷۶۳/دست_کاربران_ت_رک_از_ویکی_پدیا_کوتاه_شد

دست کاربران تُرک از «ویکی پدیا» کوتاه شد!

به گزارش پارسینه، دولت ترکیه روز شنبه دسترسی کاربران به دانش‌نامه آنلاین ویکی پدیا را در سراسر این کشور به دلیل وجود مقالاتی با ادعای «ارتباط آنکارا با گروه‌های تروریستی» مسدود کرد.خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه‌های دولتی ترکیه نوشته است که این محدودیت به دلیل ناموفق بودن ویکی‌پدیا در «حذف محتوای مشوق ترورسیم و حاوی اتهام همکاری ترکیه با گروه‌های تروریستی» صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این خبرگزاری یادآور شده که مشخص نیست چنین محدودیتی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود این تصمیم در روزهای آینده با حکم دادگاه تأیید شود.این گزارش به نقل از یک گروه دیده‌بان فیلترینگ اینترنتی در ترکیه می‌نویسد که حکم مسدود شدن ویکی‌پدیا از ساعت هشت صبح روز شنبه به وقت محلی اجرا شده، و همه نسخه‌های زبانی ویکی‌پدیا را در بر می‌گیرد.

در واکنش به این محدودیت جیمی ویلز، بنیانگذار ویکی‌پدیا، در صفحه توئیتر خود تصریح کرد که «دسترسی به اطلاعات از حقوق اساسی بشر است» و خطاب به مردم ترکیه گفت که «در جدال برای دستیابی به این حق، همواره در کنار شما خواهم بود».

در بیانیه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ترکیه، مسدود کردن ویکی‌پدیا مستند به تحلیل‌های فنی و ملاحظات حقوقی بر پایه قانون ۵۶۵۱ اعلام شده است.قانونی که در سال ۲۰۱۴ در پارلمان ترکیه تصویب شد و اختیارات وزارت ارتباطات ترکیه برای کنترل اینترنت را تقویت کرد.


منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۷۶۳/دست_کاربران_ت_رک_از_ویکی_پدیا_کوتاه_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: