Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@23:59:01 GMT

تاثير افزايش هورمون‌هاي مردانه روي پوست خانم ها

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۹۰۴۷/تاثیر_افزایش_هورمون_های_مردانه_روی_پوست_خانم_ها

خبرگزاري آريا - افزايش هورمون‌هاي مردانه در خانم‌ها شايع‌ترين اختلال غدد درون‌ريز خانم‌ها در سن باروري است



 افزايش هورمون‌هاي مردانه در خانم‌ها
افزايش هورمون‌هاي مردانه در خانم‌ها شايع‌ترين اختلال غدد درون‌ريز خانم‌ها در سن باروري است و اگر در خانمي هورمون‌هاي مردانه افزايش يابند، سبب ايجاد علائم مردانه خواهند شد که بعضي از اين علائم غير‌قابل برگشت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
علائم افزايش هورمون‌هاي مردانه در خانم‌ها
هورمون‌هاي مردانه سبب رويش موي صورت، بدن و باعث ريزش موي سر مي‌شوند. البته خانم‌ها هيچ وقت دچار طاسي سر نمي‌شوند چون فاقد هورمون مردانه به مقدار زياد هستند. اگر در خانمي ميزان هورمون‌هاي مردانه افزايش يابد، موهاي سر وي شروع به ريزش مي‌کند و موهاي صورت و بدن افزايش مي‌يابند.
تاثير افزايش هورمون‌هاي مردانه روي پوست خانم ها
هورمون‌هاي مردانه با اثر روي غدد چربي پوست، سبب ايجاد جوش صورت و تنه مي‌شوند. يکي از علائم اوليه بلوغ در پسرها جوش صورت است.
تاثير افزايش هورمون‌هاي مردانه روي طناب‌هاي صوتي خانم ها
هورمون‌هاي مردانه سبب رشد طناب‌هاي صوتي و کلفت شدن صدا مي‌شوند. در خانم‌هايي که داراي هورمون‌هاي مردانه زياد هستند، صدا کم‌کم کلفت مي‌شود و متاسفانه اين موضوع از جمله مواردي است که حتي پس از درمان همچنان باقي مي‌ماند.
تاثير افزايش هورمون‌هاي مردانه روي دستگاه تناسلي خانم ها
هورمون‌هاي مردانه زيادي سبب رشد کليتوريس در خانم‌ها مي‌شود که اگر زياد باشد، سبب ايجاد مشکلات بعدي خواهد شد.

تاثير افزايش هورمون‌هاي مردانه بر رحم خانم ها
اگر ميزان هورمون‌هاي مردانه زياد شود عادت ماهانه را به هم مي‌زند. در ضمن مشخص شده است وجود مقادير زيادي از هورمون مردانه در طولاني مدت سبب افزايش خطر سرطان رحم مي‌شود.
با اين حساب تشخيص و درمان بموقع اين بيماري اهميت زيادي دارد. گاهي بعضي خانم‌ها فقط داراي يک افزايش مختصر در موهاي بدن هستند که پس از بررسي مشخص مي‌شود سرطان تخمدان دارند. در ضمن در مواردي که علت بيماري خوش‌خيم است، اگر درمان دير صورت بگيرد، خانم مبتلا به علائم مرده‌زايي مي‌شود که حتي پس از درمان نيز براي وي مشکل ساز خواهد شد.
از طرفي به منظور تشخيص دقيق افزايش هورمون‌هاي مردانه در خانم‌ها معمولا بايد بررسي‌هاي آزمايشگاهي اوليه انجام شود که در برخي مواقع اين بررسي‌ها پيچيده هستند. در صورت لزوم از روش‌هاي تصوير‌برداري نيز استفاده مي‌شود. درمان هم معمولا توسط داروهاي خوراکي است که اثرات بهبود باليني معمولا شش تا 12 ماه پس از مصرف دارو ظاهر مي‌شوند. نکته بسيار مهم اين که در طول درمان بايد از روش‌هاي جلوگيري از حاملگي قطعي استفاده کرد، چون داروهايي که تجويز مي‌شوند روي جنين اثرات سوء شديدي دارند.
 
جام جم آنلاين
اخبار مرتبط:
خانمها بخوانند.گياهي براي تنظيم هورمونهاي زنانه و رفع مشکلات قاعدگي!
مهم ترين دلايل اختلالات هورموني زنان
نشانه‌ها و علائم اختلالات هورموني در خانم‌ها
علائم تغييرات هورموني در زنان که بايد بدانيد!!!
آيا درباره شايع ترين مشکل هورموني زنانه چيزي مي دانيد؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۹۰۴۷/تاثیر_افزایش_هورمون_های_مردانه_روی_پوست_خانم_ها را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: