Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@13:13:48 GMT

تاج: چهار باشگاه از جذب بازیکن و مربی خارجی محروم شدند/ پرونده های انضباطی استقلال در فیفا صاف شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۸۶۵۹۰۸۶/تاج_چهار_باشگاه_از_جذب_بازیکن_و_مربی_خارجی_محروم_شدند_پرونده_های_انضباطی_استقلال_در_فیفا_صاف_شد

تاج: چهار باشگاه از جذب بازیکن و مربی خارجی محروم شدند/ پرونده های انضباطی استقلال در فیفا صاف شد

به گزارش خبرنگارفوتبال و فوتسالگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج درباره بلیت‌فروشی بازی‌های لیگ برتر گفت: لازم است درآمد بلیت فروشی بازی های لیگ را به خود باشگاه ها بدهیم که البته هم اکنون در شهرستان ها این کار را انجام می دهیم اما بحث ورزشگاه آزادی به دلیل این که در اختیار سه تیم پرسپولیس، استقلال و تیم ملی قرار دارد، تا حدی پیچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زمانی که در سازمان لیگ بودیم بلیت‌فروشی الکترونیکی را راه انداختیم و جلساتی برگزار کردیم تا مردم از فصل آینده یا حتی سال آینده در ورزشگاه آزادی روی صندلی خود بنشینند. هرچند باشگاه‌ ها برای دراختیار گرفتن بلیت فروشی حق دارند اما در این راه موانعی وجود دارد. یکی از مشکلات ما این است که فدراسیون قبلی برای بلیت فروشی با شرکتی متعلق به نهاد ریاست جمهوری قرارداد بسته بود اما این شرکت تغییر ماهوی داد که همین امر محل اختلاف است.
تاج در ادامه تصریح کرد: قبل از حضور من در فدراسیون فوتبال، شرکتی زیرنظر ریاست جمهوری بود با فدراسیون قرارداد بست. در واقع قراردادی بین دولت با دولت به امضا رسید. این قرارداد بین عباسی وزیر اسبق ورزش با ستاری امضا شده بود و در زمان گودرزی هم مبادلاتی انجام شد. با این وجود به دلیل تغییر شکل و واگذاری شرکت مذکور از نهاد ریاست جمهوری محل اشکال به وجود آمده است. حدود 5، 6 سال از مدت قرارداد این شرکت باقی مانده است. به دنبال این هستیم تا باشگاه‌ها خودشان بلیت‌فروشی کنند که این یک بحث حقوقی است.
وی درمورد احتمال کسر امتیاز از پرسپولیس و محرومیت‌ استقلال و تراکتورسازی اظهار داشت: فوتبال ما در مجامع بین‌المللی وضعیت خوبی دارد چرا که سقف سهمیه کشورهای آسیایی در لیگ قهرمانان را در اختیار داریم. هرچند در سال های اخیر نتایج خوبی نگرفتیم اما چهار سهمیه خود را حفظ کردیم و امسال هم نتایج خوبی در این رقابت ها کسب کرده ایم.
تاج ادامه داد: طبق قوانین، باشگاه‌ها نباید بدهی داشته باشند اما اگر بخواهیم استانداردها را رعایت کنیم، هر 16 تیم ما بدهکار هستند و این موضوع باید رفع شود. چهار سال به باشگاه ها زمان دادیم تا مشکل خود را حل کنند. از طرفی 51 پرونده در فیفا داشتیم که در حال حاضر تعداد آن به حدود 20 پرونده رسیده است. استقلال تقریباً پرونده‌های خود را صاف کرده اما پرسپولیس 2 پرونده و تراکتورسازی 3 پرونده دارند. البته باید بدهی تیم‌هایی مانند سیاه‌جامگان و پدیده هم پرداخت شود. کمیته تعیین وضعیت بازیکنان را راه انداختیم تا پرونده بازیکنان خارجی بررسی شود. از طرفی به بدهکاران اجازه جذب بازیکن و مربی خارجی ندادم و نامه آن را به سازمان لیگ فرستادم. حدود چهار باشگاه بدهکار هستند و نمی‌توانند بازیکن و مربی خارجی جذب کنند. TMC داخلی را راه انداختیم تا با محروم کردن باشگاه‌های متخلف، نتوانند بازیکن بگیرند.
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بحث کسر شش امتیاز از تیم پرسپولیس اظهار داشت: تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده است. مسئولان باشگاه پرسپولیس هم در این زمینه کارهایی انجام می‌دهند تا پرونده ژوزه به مسیر کسر امتیاز نرود.
تاج درباره کمک‌های مالی هواداران پرسپولیس به این باشگاه خاطرنشان کرد: باشگاه های ما نمی توانند از مهمترین رکن درآمدزایی استفاده کنند. بدهی‌هایی از قبل وجود دارد اما امیدوار هستیم که این مسیر خوب پیش برود. 95 برای فوتبال ما سال خشک‌سالی بود اما امیدوارم 96، سال تَرسالی باشد.
وی شایعه تغییر دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: این مسائل شایعه است و نباید به شایعات جواب بدهم.
تاج در مورد همزمانی تقویم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا با منطقه شرق این قاره گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه مسابقات لیگ قهرمانان را براساس فوتبال شرق آسیا تهیه کرده که در این بین تیم‌های غرب آسیا ضرر می‌کنند چرا که با 2 تیم و 2 مربی مجزا به این مسابقات می‌روند. اگر می‌بینید که تیمی از غرب آسیا قهرمان لیگ قهرمانان می‌شود به دلیل هزینه‌های بسیار سنگینی است که انجام می‌دهد. البته خوشبختانه بین تیم‌های غرب آسیا لابی خوبی به راه افتاده و وضعیت به گونه ای شده است که در دور اول و دوم تیم‌های غرب آسیا با هم و تیم‌های شرق آسیا با هم بازی می‌کنند.
وی درباره عملکرد فدراسیون فوتبال در سال 95 بیان کرد: ما 18 تیم‌ملی داریم و این در حالی است که باشگاه‌ها نهایتاً یک یا دو تیم دارند. طبق آمار در هر 2 ماه، چهار هزار نفر به اردوهای ملی می‌روند و اداره 18 تیم واقعاً سخت است. رقبای سرسختی داریم که تا بن دندان مسلح هستند. در حالی که فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی 167 میلیون دلار، تقریبا معادل 1000 میلیارد تومان بودجه دارد اما بودجه فدراسیون فوتبال ایران در سال 40 میلیارد تومان است. این بودجه کجا و آن بودجه کجا!با این وجود جلوتر از ژاپن، کره و عربستان هستیم.
تاج درباره اختلاف سرمربی تیم ملی با برخی مربیان باشگاهی اظهار داشت: قراردادی با سرمربی تیم‌ملی داریم که باید رعایت شود و البته اختلاف نظر بین سرمربیان طبیعی است چرا که ترافیک کاری سنگین است و گاهی بین بازیها تداخل ایجاد می شود. باید بپذیریم که فیفادی را بزرگان فوتبال می‌نویسند و این قانون برای اسپانیا، آلمان، آرژانتین و برزیل خوب است که 2 روز دور هم جمع می‌شوند و بازی می‌کنند اما در منطقه‌ای که ما هستیم شرایط این طور نیست. لیگ قطر 3 ماه تعطیل می‌شود تا بازیکنان در اختیار تیم‌ملی باشند اما اینجا این گونه نیست. لژیونرهای حاضر در قطر 26 فروردین به اردو می آیند اما لژیونرهای حاضر در اروپا در قطر به ما ملحق می‌شوند. فکر می‌کنم تا به حال مدیریت خوبی انجام دادیم. حتی کمیته ملی المپیک کل امور تیم امید را به فدراسیون فوتبال واگذار کرده است.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه پیش بینی خود از وضعیت فوتبال ایران در سال 96 بیان کرد: امیدوارم تیم‌ملی بزرگسالان به جام جهانی صعود کند. در مسابقات ساحلی قهرمان آسیا شدیم و اردیبهشت ماه باید در مسابقات جهانی فوتبال ساحلی شرکت کنیم. در خرداد یا تیرماه هم تیم‌ملی فوتسال مسابقات خود را برگزار می کند. وضعیت تیم‌ملی بزرگسالان هم خرداد ماه مشخص می شود. همه تیم‌های ما به جام جهانی رفته‌اند و فقط وضعیت تیم‌ملی بزرگسالان مشخص نیست.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۹۰۸۶/تاج_چهار_باشگاه_از_جذب_بازیکن_و_مربی_خارجی_محروم_شدند_پرونده_های_انضباطی_استقلال_در_فیفا_صاف_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: