Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:40:23 GMT

دانشکده اورژانس و فوریت‌های پزشکی راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۹۱۰۷/دانشکده_اورژانس_و_فوریت_های_پزشکی_راه_اندازی_می_شود

دانشکده اورژانس و فوریت‌های پزشکی راه‌اندازی می‌شود

مشاور وزیر بهداشت و رئیس سازمان اورژانس کشور از راه‌اندازی دانشکده اورژانس و فوریت‌های پزشکی در کشور خبر داد و گفت: این دانشکده به صورت شبانه روزی در جهت تامین و تربیت نیروی تخصصی اورژانس فعال خواهد شد .

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند امروز ۶ آبان جاری در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های اورژانس خراسان جنوبی، اظهار کرد وجود پایگاه‌ها و تجهیزات جزء اصول اولیه و بنیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش‌های مستمر برای کارکنان همواره دنبال می‌شود افزود: وجود پایگاه‌های اورژانس جزو اصول اولیه ما است، اما عاملی که می‌تواند بهره‌وری را بیشتر کند آموزش جدی برای منابع انسانی است.

مشاور وزیر بهداشت و رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز درخواستی مبنی بر افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای داشتند که این امر هم محقق خواهد شد، چراکه ساخت پایگاه‌های اورژانس جزو سیاست‌های ما است.

کولیوند تصریح کرد: بحث احداث و ساخت پایگاه جزء سیاست‌ها بوده که در صورت نیاز موافقت‌های لازم برای احداث انجام می‌شود تا خدمات به طور مطلوب به مردم ارائه شود.

وی عنوان کرد: همچنین بنا به درخواست استان برای موتورلانس علاوه بر دو دستگاه مورد نیاز تعداد بیشتری نیز تخصیص خواهد یافت.

مشاور وزیر بهداشت و رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۵۰۰ دستگاه موتور آمبولانس خریداری شده که بین استان‌ها توزیع خواهد شد.

کولیوند ادامه داد: خرید ۴۰۰دستگاه خودرو آمبولانس قراداد بسته شده و برای ۱۰۰۰ دستگاه نیز مجوز گرفته شده که بطور قطع آمبولانس‌ها بین استان‌ها توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه از معضلات اصلی اورژانس کشور نداشتن تجهیزات جدید و قابل استفاده است که وزیر بهداشت نگاه ویژه‌ای به اورژانس دارند، ادامه داد: در بحث نوسازی آمبولانس در این دولت ۲۹۰۰ دستگاه به ناوگان اورژانس اضافه شده است و این روند ادامه خواهد داشت تا ناوگان جدید و به روز شود.

وی ادامه داد با توجه به اهمیت خودروهای فرماندهی بزودی این خودروها در اختیار استان‌ها و دانشگاه‌های و مراکز فوریت‌های پزشکی قرار خواهد گرفت.

مشاور وزیر بهداشت و رئیس سازمان اورژانس کشور یادآورشد: در بحث آموزش‌های مستمر بسیار باید کارشود که به همین منظور دانشکده فوریت‌های پزشکی راه اندازی خواهد شد که به صورت شبانه‌روزی آموزش ارایه داده و علاوه بر آموزش‌های علمی، آموزش‌های اخلاقی و رفتاری را نیز خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای شکل‌گیری اورژانس هوایی، ۱۶هزار نفر از محل حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند که ۸۰ درصد این افراد مستقیم به اتاق عمل رفته‌اند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۹۱۰۷/دانشکده_اورژانس_و_فوریت_های_پزشکی_راه_اندازی_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: