Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@05:43:46 GMT

فوريت‌هاي پزشکي خراسان شمالي کمبود پزشک دارد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۹۱۱۲/فوریت_های_پزشکی_خراسان_شمالی_کمبود_پزشک_دارد

فوريت‌هاي پزشکي خراسان شمالي کمبود پزشک دارد

خبرگزاري آريا - معاون مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي خراسان شمالي با اشاره به ادامه تحصيل پزشکان گفت: با کمبود پزشک در مرکز فوريت‌هاي پزشکي مواجه هستيم. حميدي در گفت وگو با خبرگزاري تسنيم در بجنورد اظهار داشت: 28 پايگاه اورژانس در خراسان شمالي فعاليت دارند. در دورترين نقطه مرزي استان، شهرستان رازوجرگلان هم 4 پايگاه اورژانس 114 فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: پايگاه اورژانس شهري بر اساس شاخصه‌هاي اورژانس کشور راه‌اندازي مي‌شود و پايگاه اورژانس شهري براي شهرهاي بالاي 50 هزار نفر جمعيت و يا داراي فرمانداري تعريف مي‌شود.
معاون مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي خراسان شمالي تصريح کرد: در طول جاده‌هاي استان تقريباً هر 40 کيلومتر٬ يک پايگاه اورژانس جاده‌اي مستقر مي‌باشد که با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و تامين اعتبارات لازم در سال 1404 پايگاه‌هاي اورژانس جاده‌اي و شهري بر اساس شاخص‌هاي اورژانس کشوري فعاليت خود را ادامه خواهند داد.
حميدي ادامه داد: مرکز ارتباط 115 اورژانس خراسان شمالي داراي 3 کد فعال مي‌باشد. شهر بجنورد داراي سه آمبولانس فعال است که طبق شاخص‌هاي اورژانس کشوري کمبود يک آمبولانس در بجنورد احساس مي‌شود.
وي مدت زمان رسيدن اورژانس به محل حادثه را يکي از شاخص‌هاي اصلي در فوريت‌هاي پزشکي دانست و بيان داشت: مدت زمان رسيدن آمبولانس به محل حادثه در شهر بجنورد 8 دقيقه و در جاده 15 دقيقه است. روزانه 250 الي300 تماس با مرکز ارتباطي 115 اورژانس برقرار مي‌شود که سعي ما بر اين است تا در کمترين زمان ممکن خدمات اين مجموعه را ارائه دهيم.
معاون مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي خراسان شمالي افزود: همه اپراتورهاي مرکز ارتباط 115 اورژانس کارشناس پرستاري بوده که دوره‌هاي ويژه‌اي را پشت سر گذاشته و موفق شده‌اند با راهنمايي‌هاي اوليه پزشکي از طريق تلفن، برخي بيماران را از مرگ قطعي نجات دهند.
حميدي از اضافه شدن دو موتور آمبولانس به خراسان شمالي خبر داد و گفت: برنامه امداد هوايي و موتور آمبولانس در دستور کار فوريت‌هاي پزشکي خراسان شمالي است. اميد است با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته با اورژانس کشوري دو دستگاه موتور آمبولانس به مجموعه مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي خراسان شمالي اضافه شود.
وي ادامه داد: عمر مفيد آمبولانس‌هاي اين مرکز 10 سال مي‌باشد. در سال 95، 12 دستگاه آمبولانس بنز مدل 315 با امکانات بسيار پيشرفته و داراي سيستم تعليق به مجموعه فوريت‌هاي پزشکي خراسان شمالي اضافه شد. امسال نيز اورژانس کشور مجوز خريداري هزار دستگاه آمبولانس ديگر را از هيئت دولت گرفته است که اميدواريم خراسان شمالي از اين مهم بهره مند شود.
حميدي در پايان اضافه کرد: با توجه به قبولي پزشکان ما در آزمون تخصص و ادامه تحصيل آن‌ها، با کمبود پزشک در مرکز فوريت‌هاي پزشکي خراسان شمالي مواجه هستيم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۹۱۱۲/فوریت_های_پزشکی_خراسان_شمالی_کمبود_پزشک_دارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: