Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@12:47:26 GMT

کمبود پزشک در فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۹۱۱۳/کمبود_پزشک_در_فوریت_های_پزشکی_خراسان_شمالی

کمبود پزشک در فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حمیدی معاون مرکز فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه 28 پایگاه اورژانس در خراسان شمالی فعالیت دارند، افزود: در دورترین نقطه مرزی استان خراسان شمالی، شهرستان راز و جرگلان هم 4 پایگاه اورژانس 114 فعال هستند.

وی افزود: پایگاه اورژانس شهری بر اساس شاخصه‌های اورژانس کشور راه‌اندازی می‌شود و پایگاه اورژانس شهری برای شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت و یا دارای فرمانداری تعریف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: در طول جاده‌های استان تقریباً هر 40 کیلومتر٬ یک پایگاه اورژانس جاده‌ای مستقر می‌باشد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تامین اعتبارات لازم در سال 1404 پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری بر اساس شاخص‌های اورژانس کشوری فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

حمیدی ادامه داد: مرکز ارتباط 115 اورژانس خراسان شمالی دارای 3 کد فعال می‌باشد. شهر بجنورد دارای سه آمبولانس فعال است که طبق شاخص‌های اورژانس کشوری کمبود یک آمبولانس در بجنورد احساس می‌شود.

وی مدت زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه را یکی از شاخص‌های اصلی در فوریت‌های پزشکی دانست و بیان داشت: مدت زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه در شهر بجنورد 8 دقیقه و در جاده 15 دقیقه است. روزانه 250 الی300 تماس با مرکز ارتباطی 115 اورژانس برقرار می‌شود که سعی ما بر این است تا در کمترین زمان ممکن خدمات این مجموعه را ارائه دهیم.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی افزود: همه اپراتورهای مرکز ارتباط 115 اورژانس کارشناس پرستاری بوده که دوره‌های ویژه‌ای را پشت سر گذاشته و موفق شده‌اند با راهنمایی‌های اولیه پزشکی از طریق تلفن، برخی بیماران را از مرگ قطعی نجات دهند.

حمیدی از اضافه شدن دو موتور آمبولانس به خراسان شمالی خبر داد و گفت: برنامه امداد هوایی و موتور آمبولانس در دستور کار فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی است. امید است با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با اورژانس کشوری دو دستگاه موتور آمبولانس به مجموعه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی اضافه شود.

انتهای پیام/آ

منبع :تسنیم

فعالیت 28 پایگاه اورژانس در  خراسان شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۹۱۱۳/کمبود_پزشک_در_فوریت_های_پزشکی_خراسان_شمالی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: