Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@08:10:48 GMT

»ویکی پدیا» در ترکیه فیلتر شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۹۱۸۵/ویکی_پدیا_در_ترکیه_فیلتر_شد

مقامات ترکیه‌ای دسترسی به سایت ویکی پدیا را فلیتر کردند.

باشگاه خبرنگاران: مقامات ترکیه روز شنبه دسترسی کاربران اینترنتی این کشور به وبسایت دانشنامه آنلاین "ویکی پدیا" را فیلتر کردند. منتقدان دولت اردوغان این اقدام را گامی در جهت سرکوب آزادی بیان در فضای اینترنت قلمداد کردند.

قطع دسترسی به تمام صفحات ویکی پدیا از ساعت 8 صبح روز شنبه در این کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تمامی کاربرانی که از ارائه دهندگان خدمات اینترنت در ترکیه استفاده می کردند، در هنگام ورود به صفحات ویکی پدیا با پیغام خطا مواجه شدند.

گروه های منتقد پیش از این نیز ترکیه را به قطع دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی از قبیل توییتر و فیس بوک متهم کردند. با این وجود دولت ترکیه هرگونه اتهام قطع دسترسی به شبکه های اجتماعی را رد کرده است. با این حال، کارشناسان معقدند فیلترینگ شبکه های اجتماعی در ترکیه از سوی دولت عمدی است و با هدف جلوگیری از انتشار مطالب ضد اردوغان انجام می شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۹۱۸۵/ویکی_پدیا_در_ترکیه_فیلتر_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: