Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:34:24 GMT

شهرداری دماوند 14 هزار شاخه گل به شهروندان اهدا کرد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۹۳۹۶/شهرداری_دماوند_۱۴_هزار_شاخه_گل_به_شهروندان_اهدا_کرد

شهرداری دماوند 14 هزار شاخه گل به شهروندان اهدا کرد

عباس صفری روزچهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد ستاد نوروزی شهرداری دماوند در ایام نوروز اظهار کرد: شهرداری دماوند با اتخاذ تمهیدات لازم جهت آمادگی خود در 2 بخش ستاد استقبال از بهار و ستاد نوروزی اقدامات ویژه‌ای را در خصوص حضور مسافران نوروزی و آمادگی شهر در ایجاد فضای بهاری و نوروزی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در بخش ستاد استقبال از بهار با توجه به پایان فصل زمستان و آغاز فصل بهار، شهرداری دماوند نسبت به شست‌وشوی خیابان‌ها و معابر، ماشین‌آلات و تنه درختان، جمع‌آوری دپوهای نمک در سطح شهر و همچنین رنگ‌آمیزی جداول سط شهر اقدام کرد.
شهردار دماوند گفت: در بخش ستاد نوروزی نیز با توجه به عملکرد و اقدامات فوق، اقدامات دیگری از جمله گل‌کاری، فضاسازی بصری نوروزی، تجهیز ستاد اسکان شهرستان دماوند، کنترل و بازرسی سیستم حمل و نقل شهری، برنامه استقبال از میهمانان نوروزی، طراحی و ساخت المان نوروز، طراحی و برنامه‌ریزی نرم‌افزار شهرداری دماوند با عنوان «مسافر»، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی، اهدای گل به شهروندان گرامی و برنامه‌ریزی کمیته حمل و نقل انجام شد.
صفری تصریح کرد: بخش دیگری که به شهرداری دماوند محول شده بود، ریاست کمیته حمل و نقل ستاد تسهیلات خدمات سفر با حضور پلیس راهور ناجا، پلیس راه، اداره راه و شهرسازی، هلال احمر، سازمان حمل و نقل شهری، شرکت‌های بیمه و فرآورده‌های نفتی بود.
وی بیان کرد: در این بخش نیز، با برنامه‌ریزی و مکاتبات مربوطه پیوست در خصوص شرح وظایف ارسالی توسط ستاد مرکزی اقدامات ویژه‌ای انجام پذیرفت.
شهردار دماوند در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه گل‌کاری در سطح شهر عنوان کرد: 12 هزار جعبه بنفشه، 8 هزار گلدان شب‌بو، 12 هزار جعبه پامچال، 12 هزار جعبه همیشه بهار، 8 هزار گلدان لاله در سطح شهر دماوند کاشت شد و 14 هزار جعبه و گلدان نیز از همین نوع‌ها در اختیار شهروندان قرار گرفت.
صفری اضافه کرد: در خصوص فضاسازی بصری نوروز هم، یک‌هزار و 500 متر بنر برای سطح شهر، اهدایی به ادارات و نام و عنوان سال توسط شهرداری دماوند به چاپ رسید.
وی با اشاره به تجهیز ستاد اسکان نوروزی شهرستان دماوند افزود: در این خصوص، یک اتاق کامل با تمام تجهیزات به همراه بسته‌های فرهنگی و گردشگری دماوند شامل نقشه‌ خدمات شهری، نشریه شهریاران، نقشه سرمایه‌گذاری، نقشه گردشگری، نقشه شهر، کتاب تاریخ دماوند و ساک پارچه‌ای قابل بازیافت در اختیار ستاد اسکان نوروزی قرار گرفت.
شهردار دماوند درباره کنترل و بازرسی حوزه حمل و نقل شهری گفت: در این بخش، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری دماوند با نظارت کافی نسبت به کنترل وضعیت حمل و نقل شهری اقدامات لازم را انجام داد.
صفری خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از مسافران نوروزی ابتدای سال با حضور مسؤولان شهرستان دماوند در ورودی شهر دماوند همراه با اجرای نوروزخوانی و اهدای گل توسط مسئولان و آتش‌نشانان و توزیع بسته‌های فرهنگی برگزار شد.
وی در خصوص طراحی و ساخت المان نوروزی (عمو نوروز ایرانی) تصریح کرد: این المان با تحقیق و بررسی بسیار زیاد در خصوص نوع پوشش ، پیرمردهای قدیمی که به عنوان سمبل احترام و بزرگ‌منشی در ادوار گذشته نام برده می‌شوند، با طراحی اولیه و ایجاد فضای سورئال در ساخت این المان و از طرفی با رعایت فرهنگ غنی این شهر و مرز و بوم و نیز نوع تعریف این سمبل از نام نوروز و حتی رنگ‌آمیزی آن با قالب نوروزی با متریال مربوطه ساخته شد و در محل ورودی شهر و میدان معلم نصب شد.
شهردار دماوند از طراحی و ساخت نرم‌افزار تلفن همراه شهرداری دماوند به نام «مسافر» خبر داد و بیان کرد: در این بخش ، طراحی‌های اولیه و برنامه‌نویسی‌های لازم انجام شد، اما به دلایلی به نوروز امسال نرسید؛ در این نرم‌افزار، لینکی به نام میهمان دماوند وجود دارد که تمامی اطلاعات شهر شامل آب و هوا، نقشه گردشگری، تمسا‌های ضروری، ستاد اسکان، نقشه مراکز خدماتی اعم از رستوران‌ها، فست‌فود‌ها، تعمیرگاه‌ها، جایگاه‌های سوخت و ... قرار گرفته است.
صفری افزود: واحد فضای سبز شهرداری دماوند در راستای مشارکت و گسترش فرهنگ فضای سبز و بهار طبیعت با اهدای گلدان به شهروندان سهم مهمی را در طراوت و سرزدگی سفره‌های هفت‌سین دماوندی‌ها ایفا کرد؛ در این زمینه، سه هزار مورد گل سینه‌ره، 2 هزار گل لاله، یک‌هزار گل سنبل و بنفشه، 7 هزار گل همیشه بهار و پامچال و یک‌هزار گل شب‌بو نیز در اختیار شهروندان قرار گرفت.
وی در ارتباط با برنامه‌ریزی کمیته حمل و نقل شهری ستاد تسهیلات خدمات سفر گفت: در این کمیته، با توجه به بلوار آیت‌الله خامنه‌ای در مسیر راههای ارتباطی فیروزکوه ومسیر هراز تا امامزاده هاشم(ع)، تمهیدات و برنامه‌ریزی‌هایی با همکاری و مشارکت پلیس راهور و راه و همچنین دیگر اعضای کمیته مربوطه انجام شد تا مسیر امن و مطمئنی برای مسافران نوروزی با تمام سعی و کوشش فراوان ایجاد شود.
شهردار دماوند تصریح کرد: در ایام تعطیلات شهرداری دماوند به طور تمام وقت در خدمات‌رسانی کوشا و حضور داشته و برف‌روبی روز دوم و چهارم عید نوروز در منطقه مشاء و امامزاده هاشم(ع)، رفع آب‌گرفتگی بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و 60 متر پایین‌‌تر از مسکن مهر، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه روح افزا و خیابان‌ بهاران شرقی، بازرسی حمل و نقل شهری به خصوص درباره کرایه‌ها و کنترل ماشین‌آلات برف‌روبی از جمله این اقدامات بوده است.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۹۳۹۶/شهرداری_دماوند_۱۴_هزار_شاخه_گل_به_شهروندان_اهدا_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: