Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@08:52:33 GMT

۴۰ درصد درآمد شهرداری اصفهان از تراکم فروشی تامین می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۶۲۷۰۰/۴۰_درصد_درآمد_شهرداری_اصفهان_از_تراکم_فروشی_تامین_می_شود

۴۰ درصد درآمد شهرداری اصفهان از تراکم فروشی تامین می‌شود

اصفهان -رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۰ درصد درآمد شهرداری اصفهان از تراکم فروشی تامین می‌شود، گفت:باید هر چه زودتر راهکارهای جدید در این زمینه ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش خسروی پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروزه به منظور تامین درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها اخذ عوارض هوشمند از ساختمان‌ها در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: این در حالی است که در ایران و در شهر اصفهان چنین امکانی وجود ندارد و چنانچه بخواهیم این امر را اجرایی کنیم فشارهای زیادی به مردم وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قوانین کشور و مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر نیز اجازه اجرای طرح اخذ عوارض هوشمند را به شهرداری‌ها نمی‌دهد، ابراز داشت: از این رو ضروری است که این طرح را در کنار ایجاد زیرساخت‌ها با شیب ملایم آغاز کنیم و در جریانی ۱۰ تا ۱۵ ساله آن را تحقق بخشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد درآمدهای شهرداری اصفهان از تراکم فروشی و شهر فروشی تامین می‌شود، تصریح کرد: این برای شهرداری خوب نیست و باید هر چه زودتر راهکارهای جدید در این زمینه ایجاد کنیم.

وی استفاده از مشارکت کارآفرینان و شهروندان را یکی از راه‌های کسب درآمدهای پایدار دانست و ابراز داشت: در دوره گذشته و در زمان مدیریت آقای جمالی نژاد و امور مشارکت‌های شهرداری اصفهان شاهد تجربه خوبی در این زمینه بودیم و به نظر بنده این الگو قابل بسط است و می‌تواند حتی کل بودجه شهرداری از این روش تامین شود.

خسروی با بیان اینکه چنانچه ما بتوانیم ۱۰ درصد از ۴۰ درصد درآمدی که ناشی از تراکم فروشی را از این روش تامین کنیم، یک قدم بسیار بزرگی برای نجات شهر اصفهان برداشته ایم، اضافه کرد: کارآفرینان و فعالان اقتصادی باید پروژه‌ها را تعریف کنند و شهرداری نیز زیرساخت‌ها و حمایت‌ها را انجام بدهد.

وی تاکید کرد: این مهم از یک سو یک منبع درآمد پایدار است و از سوی دیگر سبب رونق اقتصادی شهر می‌شود که استفاده از این روش یک سود چندجانبه به دنبال دارد.

مبادلات نمایشگاهی با شهرهای خواهرخوانده راهکاری برای ایجاد درآمد پایدار شهری

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت بحث گردشگری در راستای دستیابی به درآمدهای پایدار تصریح کرد: شهرداری می‌تواند با شرایط فعلی و زیرساخت‌های موجود ظرفیت پذیرش گردشگر را در اصفهان تا سه برابر میزان فعلی افزایش دهد و این مهم سبب رونق اقتصادی شهر، کسب درآمدهای بیشتر برای شهروندان و تامین درآمدهای پایدار برای شهرداری می‌شود.

وی تعامل با شهرهای دیگر دنیا به ویژه شهرهای خواهرخوانده را از دیگر راهکارهایی که شهرداری برای کسب درآمدهای پایدار می‌تواند به آن ورود پیدا کند، دانست و ابراز داشت: این مهم در دو دهه مسکوت بوده است و باید دوباره مورد توجه قرار گیرد.

خسروی مبادله نمایشگاه بین دو شهر جهانی را از راهکارهای درآمد پایدار شهری در راستای تعامل دو شهر خواهر خوانده دانست و اظهار داشت: ما می‌توانیم در مرکز و در بهترین نقطه شهر و در ارگ جهان نما به فعالین اقتصادی شهرهای دیگر دنیا غرفه و فضای نمایشگاهی دهیم و سبب رونق اقتصادی شهر شویم.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه شهرداری برگزارکننده نمایشگاه نیست و شهرداری تنها زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم می‌کند، اضافه کرد: با تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای این موضوع هم گردش مالی شهر را بالا می‌برد و به عنوان تامین کننده زیرساخت نیز می‌تواند درصدی از این صادرات و وارداتی که انجام می شود را هماهنگ کند و از آن بهره‌برداری کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اگر شهرداری در سه حوزه امور بین الملل، گردشگری و بحث مشارکت ها قوی ورود پیدا کند، تا پایان شورای پنجم می‌تواند برای تامین درآمدهای خود از تراکم فروشی نجات پبدا کند، تصریح کرد: شورای اسلامی نیز برای تحقق این امر همه همکارهای‌های لازم را خواهد داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۲۷۰۰/۴۰_درصد_درآمد_شهرداری_اصفهان_از_تراکم_فروشی_تامین_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: