Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:13:04 GMT

جهانگیری اختصاص اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل استان آذربایجان غربی را ابلاغ کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۶۲۸۶۶/جهانگیری_اختصاص_اعتبار_برای_جبران_خسارت_های_ناشی_از_سیل_استان_آذربایجان_غربی_را_ابلاغ_کرد

جهانگیری اختصاص اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل استان آذربایجان غربی را ابلاغ کرد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، هیات وزیران در جلسه سوم اردیبهشت 1396 به پیشنهاد وزارت کشور و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
1- مبلغ 287 میلیارد و 655 میلیون ریال از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) - مصوب 1393 - برای جبران خسارات و بازسازی تاسیسات زیربنایی و سایر بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل استان آذربایجان غربی به شرح جدول زیر در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود:
- هزینه‌های خدمات مدیریت، پشتیبانی و نظارت فنی (شامل آواربرداری، حمل مصالح و صدور پروانه واحدهای خسارت دیده و سایر هزینه‌ها)
- کمک بلاعوض برای بازسازی (200) واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد مبلغ 60 میلیون ریال
- کمک بلاعوض برای بازسازی (655) واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد مبلغ 50 میلیون ریال
- بازسازی تاسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از سیل و حوادث غیرمترقبه
- کمک بلاعوض برای تأمین لوازم خانگی و معیشتی به (855) خانوار به ازای هر خانوار مبلغ بیست میلیون ریال
- کمک بلاعوض برای فوت یک نفر مبلغ 20 میلیون ریال
2- مبلغ 331 میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد چهاردرصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی از طریق بانک‌های عامل به شرح جدول زیر با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری بین آسیب‏دیدگان ناشی از سیل استان آذربایجان غربی با ضمانت زنجیره‌ای به منظور بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدهی احتمالی آسیب‌دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود:
- بازسازی واحدهای مسکونی شهری خسارت دیده
- بازسازی واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده
- تامین لوازم خانگی و معیشتی
- تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی
3- مبلغ یک هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت از محل منابع بانک کشاورزی برای جبران خسارات ناشی از سیل در بخش کشاورزی در استان آذربایجان غربی و با معرفی دستگاه‌های اجرایی ذیربط با هماهنگی استانداری (در قالب کارگروه موضوع بند (خ) ماده (33) قانون برنامه ششم توسعه) با سود و کارمزد 10 درصد و بازپرداخت 10 ساله به خسارت‌دیدگان پرداخت می‌شود. تعیین حداکثر سقف تسهیلات پرداختی بر حسب نوع فعالیت با رویکرد بهره‌مندی حداکثری خسارت‌دیدگان برعهده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خواهد بود. بدهی احتمالی سنوات قبل آسیب‌دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود. در استفاده از این تسهیلات داشتن پوشش بیمه‌ای مناسب الزامی است.
4- سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار در بخش‌های خسارت دیده) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت‌دیدگان موضوع بندهای (2) و (3) این تصویب‌نامه را تضمین و تعهد می‌نماید که هزینه‌های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش‌بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید و این تضمین نافی مسئولیت بانک‌های عامل در وصول مطالباتشان نیست.
5- سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان غربی موظف است ضمن نظارت فنی و اجراییبر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نماید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه های کشور، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.
سیام ** 9314**1336 تنظیم: داود توسلی**انتشار: مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۲۸۶۶/جهانگیری_اختصاص_اعتبار_برای_جبران_خسارت_های_ناشی_از_سیل_استان_آذربایجان_غربی_را_ابلاغ_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: