Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@23:05:26 GMT

۷۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان آذربایجان غربی وصول شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۶۲۸۶۸/۷۰۰_میلیارد_تومان_مالیات_در_استان_آذربایجان_غربی_وصول_شد

۷۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان آذربایجان غربی وصول شد

معاون اداره‌کل امور مالیاتی استان آذربایجان‌غربی گفت: در سال ۹۵ رقم ۷۰۰ میلیارد تومان از مودیان مالیاتی آذربایجان غربی وصول شد.

ابراهیم قلی‌زاده امروز درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیهاظهار داشت: شانزدهم تیرماه با روز مالیات مصادف شده است و هفته مالیات تا بیست و سوم این ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مالیات در حقیقت یک هزینه اجتماعی است و رشد و توسعه هر کشوری در اخذ و وصول مالیات است و این مالیات‌ها در خزانه جمع‌آوری و با عنوان بودجه در کشور خرج می‌شود تا به رشد و شکوفایی دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مالیات‌های مستقیم مرکز اداره‌کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی بیان کرد: پرداخت مالیات بر همگان وظیفه است که این موضوع در دین اسلام بیش از هر کشوری در ایران اسلامی مهم است، چراکه یک فریضه الهی و امر واجب است و فرار مالیاتی اقدامی مجرمانه محسوب می‌شود و دولت برای اینکهوظیفه حاکمیتی خود را انجام دهد به بک منبع مالی نیاز دارد که همان مالیات پرداختی توسط عموم مردم است.

قلی‌زاده مطرح کرد: در سال‌های اخیر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، وجود مالیات به‌ خوبی احساس می‌شود تا از این موضوع نهایت استفاده را کرد و ستون فقرات اقتصاد، تولید ملی است که باید در شکوفایی در این مسیر نهایت تلاش خود را به‌کار گیریم چرا که کشور را از تکانه‌های اقتصادی ایمن می‌کند.

معاون مالیات‌های مستقیم مرکز اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی تشریح کرد: همانگونه که در ادارات مالیاتی از اشتغال حمایت می کنیم از تولید ملی نیز پشتیبانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: سال پایه، گزارش سال 95 است که کل مالیات وصولی در استان آذربایجان غربی 700 میلیارد تومان بود که نشان از مشارکت مودیان مالیاتی در آبادانی استان است و این رقم در کل کشور نیم درصد مالیاتی وصولی کشور را تشکیل می‌دهد.

قلی‌زاده متذکر شد: مالیات‌های مستقیم 460 میلیارد تومان بود و 240 میلیارد باقی‌ مانده مربوط به مالیات‌های غیرمستقیم مربوط می‌شود و 19 درصد مالیات توسط شرکت‌ها٬ 23.5 درصد توسط حقوق بگیران، 16 درصد توسط کسبه بازاری و 2 درصد توسط مستقلات پرداخت شده است و 30 درصد وصولی‌ها در مورد ارزش افزوده‌هاست.

وی با اشاره به پرداخت166 میلیارد تومان در قالب ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تبیین کرد:در سال 95 نیز مبلغ 100 میلیارد تومان به شهرداری‌ها پرداخت شده است و رقم پرداختی به دهیاری‌ها بالغ بر 50 میلیارد تومان است.

معاون مالیات‌های مستقیم مرکز اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی افزود: برنامه‌ریزی سال 96 وصولی مالیات‌ها براساس شناسایی منابع جدید مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی است، امامتأسفانه فرار مالیاتی در سطح استان بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

R41361/P41362/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۲۸۶۸/۷۰۰_میلیارد_تومان_مالیات_در_استان_آذربایجان_غربی_وصول_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: