Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@11:57:09 GMT

اهانت به سپاه از طراحی های دشمن است/ افرادی که میتوانند مرجع تصمیم گیری ها باشند چرتکه بیانداز شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۶۳۰۰۸/اهانت_به_سپاه_از_طراحی_های_دشمن_است_افرادی_که_میتوانند_مرجع_تصمیم_گیری_ها_باشند_چرتکه_بیانداز_شدند

اهانت به سپاه از طراحی های دشمن است/ افرادی که میتوانند مرجع تصمیم گیری ها باشند چرتکه بیانداز شدند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، و وزیر اطلاعات سابق در همدان اظهار داشت: دشمن به دنبال تغییر 4 محور در نظام جمهوری اسلامی برای توقف انقلاب اسلامی است است که این چهار محور شامل تغییر در واژه ها، مقدسات، نهاد ها و شخصیت ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، حیدر مصلحی در دومین همایش علمی تخصصی معاونت دانش و پژوهش سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار داشت: امروز عده ای بحث هایی را مطرح میکنند که بگویند پاسداری از انقلاب اسلامی عمرش تمام شده است انقلاب اسلامی شکل گرفته است دیگر اما وقتی به قانون اساسی مراجعه میکنیم ماموریتی که برای سپاه دیده پاسداری از انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*عده ای میگویند عمر سپاه پاسداران تمام شده است/انقلاب اسلامی در قالب زمان یا جغرافیا تمام نمیشود

وی ادامه داد: این پاسداری در عصرهای مختلف، موقعیت مختلف و وضعیت متفاوت است، انقلاب اسلامی مقوله ای که در قالب زمان یا جغرافیا تمام شود نیست.

مصلحی تاکید کرد: مأموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماموریتی در راستای رسالت انبیای الهی است و این رسالت و ماموریت تا آخرالزمان ادامه دارد.

*ماموریت سپاه پاسداری صرف نیست

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه امروز در دنیای کفرو شرک پاسداران ماموریت ابلاغ رسالت پیامبر را دارند، تصریح کرد: این ماموریت تمام شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر را با رویکردی علمی دنبال کنیم اظهار داشت: ماموریت سپاه پاسداری صرف نیست، سپاه باید در شش مقوله امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و سیاسی مأموریت انجام بدهد عده ای که میگویند ماموریت سپاه تمام شده است و با نامردی در حال دنبال این بحث هستند، کسی که به عنوان کدخدا قبولش دارند و رهبر برای خودشان میدانند این موضوع را به اینها در حال القا کردن است.

مصلحی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: فضای مجازی و اینترنت که بشر را تهدید جدی میکند توسط چه کسی ایحاد شده است!غیر از دستگاه نظامی آمریکا جای دیگری است؟!

وی یادآور شد: شما باید این حرکات علمی را در پاسداری از انقلاب در باید برنامه ریزی بکنید و داشته باشید، دشمن در مسائل اجتماعی سرمایه گذاری سنگین کرده است تا به اهداف شوم خودش برسد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری از چند سال قبل مقوله فرهنگی را با اصطلاحات نظامی از جمله افسر جنگ نرم، آتش به اختیار... مطرح میکنند، شما باید اینها را مطالعه قرار دهید آن موقع میبینید که عقبه علمی آتش به اختیار در مباحث فرهنگی چیست، روی اینها باید کار علمی انجام بگیرد.

*بسیاری از عملیات های ما در زمان جنگ الگوهای نظامی آمریکایی ها شده است

وزیر اطلاعات سابق افزود: هشت سال دوران جنگ را مورد تجزیه تحلیل قرار دهید در حال حاضر بسیاری از عملیاتها و کارهایی که شما در دوران جنگ انجام دادید.

وی با بیان اینکه چرا یک باره داعش به وجود می آید و جیش النصرت و طالبان ساخته می شود، بیان کرد: منشا آن عملیات شهادت طلبانه ای بود که شما براساس آموزه های دینی صهیونیست ها را به زانو در آوردید.

مصلحی در ادامه گفت: ما باید به روز باشیم، آموزه های دینی ما این را به وجود می آورد.

*ضرورت انجام کار علمی در معاونت دانش و پژوهش

وی تاکید کرد: معاونت دانش و پژوهش شکل گرفته باید در این شش مقوله امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و سیاسی با عقبه دینی کار علمی بکند.

وی با بیان اینکه ما باید بر اساس دین تامل داشته باشیم عنوان کرد: مسائل کلیدی و اصلی در این قبیل مباحث به صورت سلبی و ایجابی مطرح میشود.

مصلحی با اشاره به اینکه شعار پیامبر در دعوت و رسالتی که داشت «قولوا لا اله الا لله تفلحوا » دقیقا سلب و ایجاب است بیان کرد: یعنی دنیا پرستی، هواپرستی، پست و مقام نباید باشد و اینها همه سلبی است.

وی تشریح کرد: یعنی در مقوله توحید اول سلبی ها را می گوید بعد ایجاب آن را میگوید اما همان اسلام که در توحید اول سلب بعد ایجاب را می گوید در مباحث اجتماعی بر اساس آموزه های قرآنی چه میگوید؟!

*در مسائل اجتماعی باید به سراغ ایجاب رفت

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه می دهد با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی اول باید به سراغ باید ها رفت یا نباید ها اظهار میدارد: در مسائل اجتماعی قرآن چگونه عمل میکند در مسئله توحید که اول نباید ها بود بعد باید ها در مسائل اجتماعی یکی از مسائل کلیدی امر به معروف و نهی از منکر است و قرآن همیشه در این موضوع ابتدا سراغ ایجاب می رود.

وی با تاکید بر اینکه اگر در حرکت اجتماعی میخواهید به نتیجه برسید حرکت مثبت انجام بدهید بعد به سراغ منکر بروید، تصریح کرد: اصلا وقتی به دنبال امر به معروف برویم و سرمایه گذاری بکنیم دیگر خود به خود نیاز به نهی از منکر کمتر میشود در مسائل اجتماعی باید همیشه معروف ها مقدم باشد.

مصلحی نوع اقدام به امر به معروف در ایجاب آن را در عرب،فارس، لر، ترک و... متفاوت خواند و گفت: مقوله امر به معروف و نهی از منکر مسئله اجتماعی است که همیشه باید معروف ها مقدم باشد.

وی بیان داشت: یکی از مقولات مهم و قابل توجه این است که خداوند در این مورد به مسئله صلاة میپردازد اگر حرکت ایجابی نماز را سرمایه گذاری بکنید نماز فحشا و منکر را از بین میبرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه باید حرکت جاذبه ای باشد، افزود: اینجا یکی از بحث های جدی در امر به معروف و نهی از منکر حرف اول را شرح صدر میزند اولین چیزی که خدا از حکما میخواهد شرح صدر است.

*برخی افراد که میتوانند مرجع تصمیم گیری ها باشند چرتکه بیانداز شده اند

وی گفت: امروز یکی از مشکلات جدی ما این است آدمهایی که میتوانند مرجع تصمیم گیری ها باشند چرتکه بیانداز شده اند که این دفاع مثلا از رهبری برایم هزینه دارد یا خیر.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر ادامه داد: تعریفی که پیامبر از شرح صدر میکند با چیزی که در ذهن ما است متفاوت است پیامبر میگویند نسبت به عالم دنیا حالت تجافی داشته باشید، تجافی منظور حالت نیم خیز است.

مصلحی گفت: شرح صدر تجافی از دار غرور است از زندگی و وابستگی دنیا خودت را بکنی، امر به معروف و نهی از منکر هزینه دارد تو باید آماده کنده شدن باشی.

وی با اشاره به خاطره ای که از امام در برخی منابع نقل شده است گفت: امام خمینی از پاریس در حال آمدن به ایران است وخبرنگار فکر میکند امام الان احساساتی هستند و حس پیروزی دارند از ایشان می پرسد چه احساسی دارید ایشان در جواب میگویندهیچی . خب این یعنی تحافی، تکلیف که دعوا و به جان هم افتادن ندارد.

*نیروهای ارزشی اختلاف نظر را به تقسیم کار تبدیل کنند

مصلحی اتحاد اروپایی ها و آمریکایی ها را ترکیب استکبار دانست و افزود: هر دو با انقلاب اسلامی مخالفند و آن را برای خودشان تهدید جدی میبینند، این دو در مقابله با انقلاب متفق هستند اما در نوع مقابله با انقلاب اسلامی متفاوت است و اختلاف نظر دارند.

وی ادامه داد: در این اختلاف نظر به جای اینکه آنها به جان هم بیافتند تقسیم کار کردند.

مصلحی با ابراز تاسف تاکید کرد: ما باید بین نیروهای ارزشی باید تقسیم کار کنیم با اختلاف نظراتی که داریم اما نمیکنیم و دشمن دارد این کار را می کند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس عنوان کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر اختلاف نظرهایی داریم اشکالی ندارد، یک کار علمی روی آن انجام دهید ما باید آن اختلاف نظر را تبدیل به تقسیم کار کنیم.

*زندگی که اشرافی شد کندن از آن سخت است

وی اذعان داشت: ما در خیلی از مسئولین و جایگاه ها بررسی بکنیم کدامشان اینطور هستند! اگر مدیریت زندگی اشرافی شد بیشتر به زندگی میچسبد به جای اینکه کنده شوند.

وی با اشاره به تعریف دوم شرح صدر گفت: دومین تعریف چسبیدن به دارالخلود است و تعریف سوم شرح صدر آمادگی برای مرگ است.

*دولت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر چه کار کرده است؟!

وی با بیان اینکه دولت امروز جواب بدهد برای امر به معروف و نهی از منکر چه کار کرده است، افزود: باید امر به معروف و نهی از منکر را به مطالبه عمومی تبدیل کرد.

حیدر مصلحی خاطرنشان کرد: وقتی در مقوله مطالبه عمومی ورود پیدا کردید بخشی از آن نخبگانی است اگر توانستید در فضای علمی حوزه های علمیه ایجاد بکنید، سرمایه گذاری علمی باید بکنید و نخبگان به موضوع به امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا بکنید.

وی ادامه داد: در رده دوم مسئولین هستند و عرصه سوم مردمی است که در عرصه عمومی باید احساسات را به حرکت در آورد که آن هم ملاحظات خاص خودش را دارد.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین در بحث امر به معروف و نهی از منکر جمله ای که دارند این است که جایگاه همه حرکات ایجابی در مقابل جایگاه این موضوع مثل آب دهان در مقابل دریاست.

حیدر مصلحی عنوان کرد: سه خصلت پیامبر اشاره دارند این است که با آن کسی که داری امر به معروف میکنی رفیق باش این همراهی خاص است، دومین خصلت عدل داشته باش و سومین خصلت عالم بودن به چیزی که امر میکنی است.

*دشمن به دنبال تغییر 4 محور در نظام جمهوری اسلامی برای توقف انقلاب اسلامی است

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه دشمن یعنی استکبار آمریکا و اروپا به دنبال تغییر در چهار محور در نظام جمهوری اسلامی و توقف انقلاب اسلامی است، اذعان داشت: یک تغییر در واژه های انقلاب است در چهار سال گذشته از دهان مسئولین چند بار واژه استکبار را شنیدید چند بار قدرت بزرگ را شنیدید، کلمه مستضعف را چقدر شندید در مقابلش قشر آسیب پذیر را چقدر!

مصلحی دومین محور را تغییر در مقدسات است دانست و افزود: حزب اللهی بودن واژه مقدسی است ایثارگری، دلدادگی بر انقلاب و شهادت اینها جز مقدسات انقلاب است، این روزها ایام حج است مقابله با مقدسات در همین مقوله است برائت چه جایگاهی دارد در سالی که تعدادی از هموطنان به جای تشییع جنازه خیابانی آیا تشییع جنازه تشریفاتی شد یا خیر اینها معنا دار است.

وی افزود: وقتی تشییع جنازه غواص ها را میبینید آن جمعیت مردم آمدند چه اتفاقی افتاد این اتفاق برای دشمن پیام داشت آنها این پیام را دوست ندارند، آن شهدای منا که میشد فضا سازی بین المللی به وجود آورد با آن مراسم تشریفاتی تمام شد.

*اهانت به سپاه از طراحی های دشمن است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس یادآور شد:سومین چیزی که دشمن دنبال می کند تغییر در نهادها است میشینند میگویند سپاه عمرش تمام شده است، حرکتهای سپاه مورد اهانت و تمسخر قرار میگیرد اینها طراحی های دشمن است، استکبار این را طراحی کرده است.

وی افزود: تغییر در شخصیت ها چهارمین مسئله است که دشمن سنگین در این جهت در حال برنامه ریزی است.

*عکس گرفتن نمایندگان مجلس واقعا شرم آور است

وی با اشاره به حرکت اخیر نمایندگان در رابطه با عکس گرفتن با موگرینی اظهار داشت: این عکس گرفتن ها در مجلس واقعا شرم آور است چه میتوان در این رابطه گفت!

مصلحی ادامه داد: این حرکت شرم آور که صورت گرفت فکر میکنید اتفاقی بوده است؟ متاسفانه نظام فکری این افراد را تغییر دادند با آن سوابق که داشتند، این چهار مقوله با نفوذ در حال شکل گرفتن است که دشمن سرمایه گذاری سنگینی کرده است.

*نفوذ بهترین راه مقابله با انقلاب اسلامی

وی تاکید کرد: بهترین راه برای مقابله با انقلاب اسلامی نفوذ است که دشمن به آن رسیده است، نفوذ اینگونه است که افسر انگلیسی در بیت مرجع ما نفوذ میکند این را آقا میگوید بحثهای نفوذ آقا خیلی جای کار دارد.

مصلحی در پایان خاطر نشان کرد: دشمن در فتنه به این نتیجه رسیده است البته با هوشیاری دستگاه های امنیتی و سپاه و مجموعه های انقلابی این هدف دشمن به نتیجه نخواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۳۰۰۸/اهانت_به_سپاه_از_طراحی_های_دشمن_است_افرادی_که_میتوانند_مرجع_تصمیم_گیری_ها_باشند_چرتکه_بیانداز_شدند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: