Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@06:54:29 GMT

حضور دانشگاه خلیج فارس بوشهر در جمع یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۶۴۰۸۱/حضور_دانشگاه_خلیج_فارس_بوشهر_در_جمع_یک_درصد_دانشگاه_های_برتر_جهان

حضور دانشگاه خلیج فارس بوشهر در جمع یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان

بوشهر - معاون پژوهشی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: دانشگاه خلیج فارس بوشهر در جمع یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عصفوری ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح اولین نمایشگاه توانمندی‌های آزمایشگاه‌های عضو شبکه شاعا استان بوشهر اظهار داشت: دانشگاه خلیج فارس اخیرا به جمع یک درصد دانشگاه‌های برتر و موثر علمی جهان پیوسته و براساس شاخص‌های ISI این نتایج بدست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کسب چنین رتبه‌ای کار بسیار سختی است و تداوم آن بسیار سخت‌تر است، افزود: کسب رتبه دوم کیفیت تولیدات علمی در بین دانشگاه‌های جامع کل کشور از دیگر موفقیت‌ها است و این رنک در سایت ISI درج شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: کیفیت تولیدات علمی نسبت تعداد استناد به ازای هر مقاله است؛ در دنیای کنونی تعداد مقالات زیاد مهم نیست بلکه اثربخشی آن مهم است. اینکه چند بار به یک مقاله ارجاع داده شده مهم است.

وی با اشاره به اینکه شاخص دانشگاه خلیج فارسدر این زمینه ۹.۷۲ است، ادامه داد: متوسط کشوری ۶.۶۴ است و ما از متوسط کشوری خیلی فاصله داریم؛ این شاخص در دانشگاه تهران ۷.۱۴ و در تربیت مدرس ۷.۷۹ و در دانشگاه شیراز ۷.۶۴ و در دانشگاه فردوسی مشهد ۵.۶۹ است.

عصفوری اضافه کرد: از لحاظ کمیت مقام ۱۸ در کشور در بین دانشگاه‌های جامع داریم. این شاخص تعداد مقالات در یک بازه زمانی ۳۰ ساله است. ۹۵۴ مقاله به نام دانشگاه ثبت کرده‌ایم و دانشگاه تهران ۲۱ هزار و ۶۳۰ مقاله داشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: ما وارد عرصه‌ای شده‌ایم که در مقایسه با دانشگاه‌هایی که برخورداری و توان بیشتری دارند رقابت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۳ مقاله پراستناد داریم که در مرز دانش هستند و بسیار شاخص هستند افزود: این مقالات در حوزه شیمی، مکانیک و مهندسی شیمی هستند.

عصفوری ادامه داد: سه نفری که بیشترین استناد را دارند؛ دکتر پرویز ملک زاده استاد تمام رشته مکانیک ۲ هزار و ۱۰۹ استناد تاکنون استناد داشته است و ۱۳۱ مقاله به نام دانشگاه خلیج فارس در نشریات معتبر بین المللی چاپ کرده است، دکتر خدابخش نیکنام هزار و ۹۱۸ استناد و ۱۱۸ مقاله در نشریات معتبر بین المللی چاپ کرده است و دکتر علیرضا حسنی‌نژاد هزار و ۵۰۶ استناد و ۹۳ مقاله در نشریات معتبر بین المللی چاپ کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۰۸۱/حضور_دانشگاه_خلیج_فارس_بوشهر_در_جمع_یک_درصد_دانشگاه_های_برتر_جهان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: