Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@09:47:22 GMT

خروجی خوبی در دانشگاه خلیج فارس داریم/ ورودی‌ها مطلوب نیستند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۶۴۰۸۲/خروجی_خوبی_در_دانشگاه_خلیج_فارس_داریم_ورودی_ها_مطلوب_نیستند

خروجی خوبی در دانشگاه خلیج فارس داریم/ ورودی‌ها مطلوب نیستند

بوشهر - رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: خروجی‌های بسیار خوبی در دانشگاه داریم ولی در کیفیت ورودی دچار چالش هستیم و تحت تأثیر کیفیت خروجی‌های آموزش و پرورش هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید مصلح ظهر دوشنبه در حاشیه اولین نمایشگاه توانمندی‌های آزمایشگاه‌های عضو شبکه شاعا استان بوشهر اظهار داشت: به خاطر نام خلیج فارس باید دانشگاه خلیج فارس را در رنک دانشگاه‌های جهانی ماندگار کنیم و بتوانیم تولیداتی در تراز مناسب کمی و کیفی داشته باشیم و اگر نتوانیم اینکار را کنیم بهتر بود این نام را انتخاب نمی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: باید کیفیت را بالاتر ببریم و حفظ کنیم؛ در کنار آن باید کمیت تعداد تولیدات علمی را افزایش بدهیم و این مستلزم افزایش تعداد اعضای هیئت علمی و ارتباط و تبادلات علمی با دنیاست.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیان کرد: کار بسیار سختی است و باید بر اساس مزیت‌های نسبی استان بتوانیم رشته‌های خود را افزایش بدهیم و به آن ترازی که مناسب است دست پیدا کنیم.

توسعه خوابگاه‌ها با کمک خیرین

وی ادامه داد: مانع جدی دانشگاه خلیج فارس برای افزایش دانشجو و اعضای هیئت علمی کمبود خوابگاه بود و چون دانشگاه روزانه حتما باید خوابگاه داشته باشد نتوانستیم توسعه دانشگاه را پی بگیریم. با ورود خیرین و مساعدت های دولت آنگونه که درخور نام خلیج فارس است به دنبال توسعه دانشگاه هستیم.

مصلح افزود: حرکت جهشی دانشگاه خلیج فارس از سال گذشته مشخص بود، برای تسهیل فعالیت‌های دانشگاه در سال گذشته ۲ میلیارد تومان به فعالیت‌های علمی اعضای هیئت علمی و دانشجویان اختصاص دادیم که ۱.۲ میلیون برای اساتید و ۸۰۰ میلیون به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تعلق گرفت.

توسعه آزمایشگاه‌ها

وی به اهمیت تشکیل آزمایشگاه مرکزی اشاره کرد و گفت: امروز بخشی از توانمندی‌های استان در حوزه آزمایشگاه در اینجا به نمایش درآمد و ما به دنبال شبکه‌سازی برای توسعه فعالیت‌های علمی و آزمایشگاهی است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: بخشی از این نمایشگاه به اسناد خلیج فارس اختصاص دارد. پنج درصد از فعالیت‌های پژوهشی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است و یک کار پژوهشی مشترک با وزارت امور خارجه است و برای اولین بار این اسناد از آرشیو وزارت امور خارجه بیرون آمده است. فرصت مطالعاتی برای همکاران ایجاد کرده ایم.

پیشرفت ۶۰ درصد دانشکده مهندسی

وی با اشاره به اینکه ساختمان کتابخانه به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: ساختمان دانشکده مهندسی حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر از نظر تامین مالی مشکلی نداشته باشد تا پایان سال جاری فاز یک آن به بهره‌برداری می‌رسد و دانشکده کشاورزی آماده بهره برداری است و به زودی افتتاح می‌شود.

مصلح خاطرنشان کرد: مجتمع رفاهی پرسنل دانشگاه خلیج فارس با همکاری شرکت ملی گاز و شرکت ملی پتروشیمی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: حدود ۶ هزار و ۳۰۰ دانشجو داریم، ۲۳۶ نفر عضو هیئت علمی داریم، ۹۱ کد رشته در سه مقطه داریم که ۲۹ کد رشته در مقطع لیسانس، ۵۰ کد رشته در سطح کارشناسی ارشد و ۱۲ رشته دکتری است.

۵۵ درصد دانشجویان بومی هستند

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه حدود ۵۵ درصد دانشجویان بومی هستند، تاکید کرد: رشته کارشناسی مهندسی نفت و معماری کشتی در مقطع لیسانس از سال تحصیلی جدید در دانشگاه دانشجو می گیرد.

وی افزود: خروجی‌های بسیار خوبی در دانشگاه داریم ولی در کیفیت ورودی دچار چالش هستیم و تحت تأثیر کیفیت خروجی‌های آموزش و پرورش هستیم که متاسفانه مناسب نیست.

مصلح اظهار داشت: از همه همکارانم تشکر می‌کنم و این دستاورد غرورانگیز به لطف خدا و تلاش همه همکاران دست پیدا کردیم. قطعا از این نام باز هم صیانت می‌کنیم و برای ارتقای دانشگاه تلاش می‌کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۰۸۲/خروجی_خوبی_در_دانشگاه_خلیج_فارس_داریم_ورودی_ها_مطلوب_نیستند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: