Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@01:02:15 GMT

۵۵ درصد دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر بومی است‌

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۶۴۰۸۴/۵۵_درصد_دانشجویان_دانشگاه_خلیج_فارس_بوشهر_بومی_است

۵۵ درصد دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر بومی است‌

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: دانشگاه خلیج فارس نقش مهمی در تامین نیروهای تخصصی صنایع و ظرفیت‌های استان بوشهر دارد به‌گونه‌ای که حدود ۵۵ درصد دانشجویان بومی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالمجید مصلح ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه ارائه توانمندی‌های آزمایشگاه‌های عضو شبکه شاعا استان بوشهر با تاکید بر جهانی شدن دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: به سبب نام خلیج فارس، باید دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بین دانشگاه‌های جهانی ماندگار شود و بتوانیم در تراز مناسب کمی و کیفی تولیداتی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توجه به کیفی سازی آموزش در دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: در این راستا باید کمیت تعداد تولیدات علمی افزایش یابد و این مستلزم افزایش تعداد اعضای هیئت علمی و ارتباط و تبادلات علمی با دنیاست.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه حرکت جهشی دانشگاه خلیج فارس از سال گذشته آغاز شد افزود: برای تسهیل فعالیت‌های دانشگاه در سال گذشته 2 میلیارد تومان به فعالیت‌های علمی اعضای هیئت علمی و دانشجویان اختصاص یافت که که 1.2 میلیارد تومان برای اساتید و 800 میلیون به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تعلق گرفت.

مصلح، با بیان اینکه دومین موضوع تشکیل آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خلیج فارس بوشهر بود افزود: امروز بخشی از توانمندی‌های استان در حوزه آزمایشگاه به نمایش درآمد و ما به دنبال شبکه سازی برای توسعه فعالیت‌های علمی و آزمایشگاهی این مرکز آموزش عالی هستیم.

وی با بیان اینکه بخشی از این نمایشگاه به اسناد خلیج فارس اختصاص دارد گفت: 5 درصد از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این نمایشگاه به نمایش درآمده و یک کار پژوهشی مشترک با وزارت امور خارجه است و برای نخستین بار این اسناد از آرشیو وزارت امور خارجه بیرون آمده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر از اجرای پروژه‌های عمرانی در این دانشگاه خبرداد و خاطرنشان کرد: 3 پروژه در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اجرایی شد که ساختمان کتابخانه این مرکز آموزش عالی به بهره برداری رسید و ساختمان دانشکده مهندسی که حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد درصورت تامین اعتبار فاز نخست آن امسال به بهره برداری می‌رسد و دانشکده کشاورزی این دانشگاه آماده بهره برداری است و به زودی افتتاح می‌شود.

مصلح، با بیان اینکه مجتمع رفاهی کارکنان دانشگاه خلیج فارس بوشهر با همکاری شرکت ملی گاز و شرکت ملی پتروشیمی در دست اقدام است افزود: حدود 6 هزار و 300 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و این دانشگاه دارای 236 نفر هیئت علمی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه خلیج فارس بوشهر دارای 91 کد رشته در سه مقطع شامل 29 کد رشته لیسانس، 50 کد رشته کارشناسی ارشد و 12 دکتری است افزود: رشته کارشناسی مهندسی نفت و معماری کشتی در مقطع لیسانس از سال تحصیلی جدید در دانشگاه دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه حدود 55 درصد دانشجویان بومی هستند تصریح کرد: دانشگاه خلیج فارس بوشهر نقش مهمی در تامین نیروهای تخصصی صنایع و ظرفیت‌های استان بوشهر دارد به‌گونه‌ای که حدود 55 درصد دانشجویان بومی است.

مصلح با بیان اینکه خروجی‌های بسیار خوبی در دانشگاه خلیج فارس ثبت شده گفت: دانشگاه خلیج فارس بوشهر در کیفیت ورودی دچار چالش است و این مهم تحت تأثیر کیفیت خروجی‌های آموزش و پرورش قرار دارد که مناسب نیست.

انتهای پیام/

R41363/P41362/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۰۸۴/۵۵_درصد_دانشجویان_دانشگاه_خلیج_فارس_بوشهر_بومی_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: