Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:41:32 GMT

برنامه کشت 345 هزار هکتار محصول تابستانه/ممنوعیت کشت برنج در حوزه جراحی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۶۴۰۹۵/برنامه_کشت_۳۴۵_هزار_هکتار_محصول_تابستانه_ممنوعیت_کشت_برنج_در_حوزه_جراحی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برنامه ما در سال جاری این است که حدود 345 هزار هکتار از اراضی استان را به زیر کشت محصولات تابستانه ببریم.

محمد قاسمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که ‌محصولات تابستانه شامل برنج، ذرت، حبوبات، صیفی‌جات و دانه‌های روغنی مثل کنجد و سویا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به محدویت‌ منابع آب در خوزستان یکسری کارهای زیربنایی و غیر زیربنایی در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه کشت تابستانه امسال با محوریت آب و بهره‌برداری از آن انجام می‌دهیم و طبق این مساله، برنامه کشت امسال ما حدود 345 هزار هکتار تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که کشت تابستانه از نیمه دوم خردادماه شروع شده و تا اواخر مردادماه ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی ما این است که در سال جاری به میزان 3.5 میلیون تن محصولات تابستانه برداشت شود.

قاسمی‌نژاد تصریح کرد: در این فصل محصولات برنج، ذرت، حبوبات، صیفی‌جات و دانه‌های روغنی مثل کنجد و سویا کشت می‌شود و محصولات دائمی ما نیز شامل یونجه، باغات، نخیلات و نیشکر هستند.

وی با اشاره به ویژگی برنامه کشت تابستانه امسال تصریح کرد: در برنامه امسال سطح زیر کشت برنج ما نست به سال‌های گذشته 30 درصد افزایش یافته است. کشت برنج به‌صورت خشکه‌کاری انجام می‌شود و با استفاده از ارقام میان‌رس و زودرس، آب کمتری برای کشت برنج استفاده خواهد شد.

قاسمی‌نژاد با تاکید بر این‌که آبیاری کشت برنج با احتیاط بیشتری صورت بگیرد، افزود: کشت برنج در هندیجان و جراحی ممنوع شده، اما در حوضه مارون کشت برنج بسیار کم صورت می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به کشت ذرت، خاطرنشان کرد: در زمینه کشت ذرت، سطح این محصول را از 110 هزار هکتار به 70 هزار هکتار تغییر داده‌ایم و برای کشت ذرت برخی فاکتورهای را در نظر گرفتیم که در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات در خصوص برنامه کشت تابستانه امسال ادامه داد: در این برنامه کشت گیاهان کم‌مصرف و اصلاح‌کننده خاک، حبوبات و دانه‌های روغنی به جای ذرت که به مصرف آب بیشتری نیاز دارد را جایگزین کردیم.

قاسمی‌نژاد از تامین آب کشت تابستانه خبرداد و افزود: در مجموع از 345 هزار هکتاری که برنامه‌ریزی کردیم، حدود 46 درصد از این اراضی دائمی و 54 درصد محصولات فصلی هستند و سطح زیر کشت محصولات فصلی نیز 190 هزار هکتار است؛ کشت تابستانه در شهرستان‌های شمال استان شامل شوشتر، دزفول، اندیمشک و گتوند و در اهواز، دشت آزادگان و حمیدیه انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۰۹۵/برنامه_کشت_۳۴۵_هزار_هکتار_محصول_تابستانه_ممنوعیت_کشت_برنج_در_حوزه_جراحی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: