Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@03:37:00 GMT

امام جمعه موقت اهواز از ممنوعيت کشت برنج در خوزستان انتقاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۶۴۱۰۲/امام_جمعه_موقت_اهواز_از_ممنوعیت_کشت_برنج_در_خوزستان_انتقاد_کرد

امام جمعه موقت اهواز از ممنوعيت کشت برنج در خوزستان انتقاد کرد

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - امام جمعه موقت اهواز از ممنوعيت کشت برنج در خوزستان در سال زراعي 97-96انتقاد کرد و گفت: اگر قرار است ممنوعيت اين محصول در استان اعمال شود بايد جايگزيني کشت نيز مد نظر قرار گيرد تا کشاورزان با مشکل رو به رو نشوند.

آيت الله سيد ابوالحسن حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: کشاورزان استان خوزستان سال هاست با کشت برنج مانوس و به نوعي به آن عادت کرده اند از اين رو ممنوعيت يکباره کشت اين محصول راهبردي در استان منصفانه نيست و به مطالعات بيشتري نياز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه بايد فکر اساسي براي کشاورزان برنج کار بشود تا از وضعيت بلاتکليفي خارج شود افزود: سازمان جهاد کشاورزي بايد از هم اکنون مطالعات کارشناسي براي کشت جايگزين که به آب کمتري نياز دارد انجام دهد تا کشاورزان ما متضرر نشوند.
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به گلايه هاي کشاورزان برنج کار از ممنوعيت کشت اين محصول تصريح کرد: کشاورزان ما هم اکنون در نگراني بسر مي برند و اين وظيفه مسئولان است که اين دغدغه ها و نگراني ها را برطرف کنند و در اين خصوص برنامه ريزي دقيق انجام دهند.
آيت الله حسن زاده با بيان اينکه نگراني ها و دغدغه هاي کشاورزان استان به ما منعکس شده است افزود: اگر قرار است فشاري متوجه کشاورزان استان شود اين فشارها بايد متوجه کشاورزان ديگر استان ها نيز بشود.
وي با تاکيد بر اجراي طرح هاي الگوي مصرف آب در بخش کشاورزي استان گفت: به نظر مي رسد اگر کشت هاي جايگزين که به آب کمتري نياز دارند به کشاورزان خوزستاني ارائه شود و نظارت کافي نيز صورت گيرد مي توانيم از اين بحران عبور کنيم.
به تازگي وزارت جهاد کشاورزي کشت برنج در استان خوزستان را به علت کمبود آب ممنوع اعلام کرد.
محمود حجتي وزير جهادکشاورزي در سفرماه گذشته خود به خوزستان به ايرنا گفته بود به علت کمبود آب و کاهش نزولات جوي ، محدوديت کشت در بسياري از استان هاي کشور اعمال خود شد ولي در برخي مناطق شمالي خوزستان با حفر چاهک مي توان به صورت موقت از بحران کم آبي عبور کرد.
کيخسرو چنگلوايي رئيس سازمان جهادکشاورزي خوزستان نيز به ايرنا گفت: در صورت جبران بارش ها در اسفند و فروردين در استان و مناطق بالادست ، تصميم گيري در مورد ممنوعيت يا محدوديت کشت برنج در خوزستان تغيير خواهد کرد.
وي با بيان اينکه حجم زيادي از ذخاير پشت سدهاي استان خالي است افزود: برنج به آب زيادي نياز دارد و چنانچه آب کافي وجود نداشته باشد کشت پرآبي مثل برنج و برخي محصولات تابستانه با مشکلاتي رو به رو خواهد شد.
در سال زراعي 96-95حدود 47هزار هکتار از زمين هاي کشاورزي خوزستان زيرکشت برنج رفت و در نهايت 85هزار تن برنج در استان توليد شد.
استان خوزستان با توليد 15.8 ميليون تن انواع محصولات زراعي و باغي رتبه نخست توليد محصولات کشاورزي را دارد.
قرار است با اجراي کامل طرح 550هزار هکتاري مقام معظم رهبري تا سال 1400 حجم توليدات کشاورزي و باغي خوزستان به 25ميليون تن در سال برسد.
با وجود اينکه استان خوزستان حدود1.2 ميليون هکتار زمين کشاورزي دارد ولي نياز به آبياري آنان ، بالاي 95درصد است.
6065/6064
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۱۰۲/امام_جمعه_موقت_اهواز_از_ممنوعیت_کشت_برنج_در_خوزستان_انتقاد_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: