Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:13:05 GMT

فتوای آیت‌الله سیستانی نیروی حیات‌بخشی بود که شکست را به پیروزی بدل کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۰۰۷/فتوای_آیت_الله_سیستانی_نیروی_حیات_بخشی_بود_که_شکست_را_به_پیروزی_بدل_کرد

فتوای آیت‌الله سیستانی نیروی حیات‌بخشی بود که شکست را به پیروزی بدل کرد

به عقیده مدیر مرکز تحقیقات رسانه‌ای عراق فتوای آیت الله سیستانی نیروی حیات بخشی در وجود عراقی‌ها تزریق کرد، به گونه‌ای که شکست تبدیل به پیروزی شد.

نزار حیدر در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم، در ارتباط با تاثیر آزاد سازی موصل بر عرصه داخلی عراق گفت: آزاد سازی این شهر از لوث وجود داعش، در پاسخ به فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی و خواست تمام شهروندان عراقی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیروزی تاریخ جدیدی را برای عراق رقم زد. شکست داعش اعتماد به نفس عراقی ها به آنها بازگرداند و آنان بدین باور رسیدند، با اتکاء به توانمندی های خویش می توانند مشکلات و موانع را از پیش پای بردارند. همچنین این پیروزی ثابت کرد، مرجعیت دینی چقدر در عمق وجود مردم نفوذ دارد. در حقیقت، فتوای آیت الله سیستانی نیروی حیات بخشی در وجود عراقی ها تزریق کرد، به گونه ای که شکست تبدیل به پیروزی شد. به اعتقاد بنده باید تمام مسائلی که مربوط به حضور و شکست داعش در عراق است، ثبت شود تا کسی نتواند این مسائل و واقعیت ها را تغییر دهد. دزدان و کسانی که گذران زندگی شان با ریختن خون دیگران است، نتوانند نام خود را در تاریخ معاصر این کشور به عنوان قربانی ثبت کنند.

تغییر نگاه به عراق

مدیر مرکز تحقیقات رسانه ای عراق در آمریکا درباره تاثیر آزاد سازی موصل بر جایگاه کشور ش در جهان گفت: برای اینکه جایگاه امروز عراق در جهان بدانیم، باید اندکی به عقب برگردیم. زمانی که نیمی از کشور به خاطر فاسد برخی سیاستمداران به اشغال داعش در آمد. در آن زمان، ارزش عراق در محافل بین المللی برابر صفر بود. تروریست ها پشت دروازه های بغداد رسیده بودند. پایتخت عراق همراه با شهرهای مقدس این کشور در معرض تهدید اشغال و ویرانی قرار داشتند. در آن زمان، مجافع بین المللی به بغداد به عنوان یک دولت شکست خورده نکاه می کردند که در معرض فروپاشی کامل قرار دارد اما امروز تمام چیزها تغییر کرده است. شکست داعش نگاه ها را به عراق تغییر داد.

بازگشت به جایگاه پیشین درجهان

وی تصریح کرد: این پیروزی شهرت و خوشنامی به عراق بازگرداند. جهان بخاطر پیروزی بر داعش به عراق احترام می گذارد و در برابر این ملت تعظیم می کند. اکنون هیات های اقتصادی سیاسی از کشورهای منطقه و جهان به عراق می آیند تا همکاری های بزرگ خود را با این کشور در زمینه های مختلف شروع کنند. در حقیقت، پیروزی بر داعش نگاه ها را متوجه عراق کرد. اینک بغداد به چایگاه پیشین خود در جهان بازگشته و کرسی اش را در بیشتر نهادها و موسسه های منطقه ای و جهانی بدست آورده است.

بهره برداری گروه ها

این کارشناس سیاسی مقیم آمریکا با اشاره به دیدگاه برخی تحلیلگران مبنی بر اینکه با آزاد سازی موصل و پایان اشغالگری داعش در عراق سهم خواهی گروه ها و طوایف در این کشور شروع خواهد شد اظهارداشت: چه زمانی بوده که گروه های سیاسی با یکدیگر اختلاف نداشته باشند؟ این اختلافات سیاسی محدود به احزاب و گروه ها نیست بلکه در یک جریان یا حزب سیاسی نیز وجود دارد. با توجه در پیش بودن انتخابات پارلمانی در عراق هر گروهی می خواهد که در آن پیروز شود. بنابراین، گروه های سیاسی اقدامات لازم را برای بهره برداری از شکست داعش انجام داده اند. درست گفته اند شکست یتیم است ولی پیروزی میلیون ها پدر دارد به هرحال، انتظار می رود شهروندان عراقی هنگامی که پای صندوق های رای می روند تا نمایندگان خود را به پارلمان بفرستند، مراقب باشند، به چه کسی رای می دهند. به کسانی رای ندهند که برای کشور بی فایده بوده اند.

انتهای پیام/

R7969/P36447/S8,90/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۰۰۷/فتوای_آیت_الله_سیستانی_نیروی_حیات_بخشی_بود_که_شکست_را_به_پیروزی_بدل_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: