Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@12:42:49 GMT

حق مسلم شیخ بابایی را در انتخابات ها پایمال کردند/شیخ بابایی مردم را متوجه مطالبات خود کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۰۴۹/حق_مسلم_شیخ_بابایی_را_در_انتخابات_ها_پایمال_کردند_شیخ_بابایی_مردم_را_متوجه_مطالبات_خود_کرد

حق مسلم شیخ بابایی را در انتخابات ها پایمال کردند/شیخ بابایی مردم را متوجه مطالبات خود کرد

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ؛دبیر حزب اعتماد ملی لرستان در مراسم ترحیم شیخ بابایی در مسجد اعظم پلدختر گفت: مرحوم شیخ بابایی شخصیتی ارزشمند ،گرانسنگ و ارزنده و مردی نیک از تبار نیکان بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی موسوی اظهارداشت: مرحوم آیت اله شیخ بابایی عالمی مجاهد ، روحانی فرهیخته و نیک اندیش و مردم دار و در میان مردم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرگ عبرت آفرین است و باید همواره به یاد آن باشیم زیرا پدیده ای اجتماعی و اجتناب ناپذیر است .

موسوی خاطر نشان کرد: علما در جامعه و در بین انسان ها رسالت و مسئولیتی سنگین دارند و انسان ها نیز بار امانت انسان بودن را بردوش دارند و باید رسالت انسان بودن را در جامعه ایفا کنند.

وی گفت: با شیخ بابایی از سال 1350تا کنون افتخار آشنایی داشته و شهادت می دهم شیخ بابایی به رسالت روحانی بودن و رسالت علمل به خوبی عمل کرد و مردم دار و مردم شناس و جامعه شناسی نیک اندیش و مردم باور بود.

موسوی با بیان اینکه یکی ازرسالت های علما و روحانیت پاسخگویی به مردم است ،تصریح کرد: شیخ بابایی می دانست مطالبات و خواست و نیاز مردم چیست و به همین دلیل پاسخگو بود .

وی عنوان کرد: رسالت روحانیت و علما مبارزه با حق کشی ،ظلم ،تبعیض ،ستم و بیداد و زورگویی است و در این مسیر شیخ بابایی این عالم ربانی و وارسته زندگی اش به معنای واقعی کلمه خلاصه شده در این صفات بود .

موسوی افزود: حضور باشکوه مردم در تشیع شیخ بابایی نشان دهنده قدرشناسی و احترام ویژه شیخ فقید در نزد آحاد مردم بود زیرا مردم اهل کاوش ،تحقیق،بررسی و مطالعه هستند و به خوبی تشخیص می دهند.

وی یادآوری کرد: فقید سعید شیخ بابایی چه در قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب با وجود خدمات شایسته به انقلاب و مردم و همچنین جایگاه ارزنده اش مورد آزار و اذیت رژیم پهلوی و برخی خودی ها قرار گرفت و تنها شیخ بابایی نبوده که بدین شکل مورد آزار و اذیت قرار گرفته بلکه کسانی که دلسوز نظام و انقلاب و دوستدار آن هستند و به مردم عشق می ورزند چنین مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند که مرحوم آیت اله طالقانی ،شهید مطهری ،آیت اله هاشمی رفسنجانی از جمله آنها هستند.

موسوی ابراز داشت: شیخ علی بابایی ها جرمشان این است که مردم را متوجه مطالبات خود کرده و مردمی و مردم دار هستند و به همین دلیل مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

دبیر حزب اعتماد ملی لرستان افزود: حق مسلم شیخ بابایی را در انتخابات ها پایمال کردند و حتی آرای او را جابجا کرده و مورد آزار و اذیت قرار گرفت اما او همچنان دلسوز نظام و انقلاب و مردم بود.

وی با بیان اینکه روشنگری و تنویر افکار رسالت دیگر علماست ،گفت: مرحوم شیخ بابایی مردم دار و خدمت گذار مردم بود و چه در زمان مبارزه علیه رژیم پهلوی و چه در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور در جنگ تحمیلی خدمات خوب و شایانی به انقلاب و مردم ارائه داد.

موسوی اضافه کرد: حضور مداوم در همه عرصه های بعد از انقلاب ، حضور جانانه و با انگیزه در جنگ تحمیلی ،خدمات ارزنده در قالب عقیدتی سیاسی ارتش ، رسیدگی به مردم جنگ زده در قالب بنیاد امور مهاجرین و پیگیری و رفع نابسامانی هاو پشتیبانی از جنگ از جمله خدماتی بود که شیخ بابایی عرصه کرد.

وی خاطر نشان ساخت: موقعیت شناسی ،رسالت شناسی و زمان شناسی از خصوصیات روحانی برجسته مرحوم فقید سعید شیخ بابایی بود .

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: شیخ بابایی با خرافه پرستی ،تحجر و واپس گرایی مخالف بود و مبارزه کرد و در مبارزه با زشتی ها و پلشتی ها و فسادها و پلیدی های جامعه قبل و بعد از انقلاب انسانی کوشا و فعال بود

موسوی بیان کرد: برخی مانع ایجاد کردند تا شیخ بابایی حوزه علمیه را ایجاد نکند اما او با پشتکار و تلاش و ممارست این حوزه را بنا نهاد و علما و شاگردان خوب و فاضلی را تحویل جامعه داد و تکلیفش را انجام داد هر چند برخی میان بر زده و حوزه را هم از او گرفتند اما این حوزه و شاگردان این حوزه باقیات صالحاتی برای شیخ فقید در آخرت خواهد بود.

دبیر حزب اعتماد ملی لرستان تاکید کرد:کسانی هستند که دل در گرو انقلاب و مردم دارند و دلسوز واقعی نظام هستند زیرا خود انقلاب کرده و آنها متعلق به این نظام هستند و به پای انقلاب می ایستند اما رنج ها و آزار و اذیت ها را با خون و دل خوردن تحمل می کنند .

حجت الاسلام سید مهدی موسوی در خاتمه اظهارکرد : انسان هایی که ظلم می کنند و فاصله طبقاتی و تبعیض ایجاد می کنند از مرگ غافل هستند اما باید بدانند که نمی توانند از مرگ فرار کنند.

خبر: عباس دارایی- رضا جودکی نژاد

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۰۴۹/حق_مسلم_شیخ_بابایی_را_در_انتخابات_ها_پایمال_کردند_شیخ_بابایی_مردم_را_متوجه_مطالبات_خود_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: