Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@05:25:49 GMT

شیخ بابایی لنگر لرستان وبالاگریوه بود/ پلدختر پس از جنگ تحمیلی به پشتوانه شیخ بابایی بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۰۵۸/شیخ_بابایی_لنگر_لرستان_وبالاگریوه_بود_پلدختر_پس_از_جنگ_تحمیلی_به_پشتوانه_شیخ_بابایی_بازسازی_شد

شیخ بابایی لنگر لرستان وبالاگریوه بود/ پلدختر پس از جنگ تحمیلی به پشتوانه شیخ بابایی بازسازی شد

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ؛قائم مقام حزب همبستگی ایران گفت : امروز حتی دشمنان شیخ بابایی هم می آیند و به بزرگی و شخصیت و منش و خدمات او اقرار و اعتراف می کنند.

مهندس کریم ملک آسا در مراسم سوم و هفتم مرحوم شیخ بابایی در پلدختر با بیان این مطلب تصریح کرد: ما لنگر لرستان و بالاگریوه را از دست دادیم و به راحتی جای خالی شیخ بابایی پر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قدر این گو هرها را نمی دانیم و این گوهرها ناشناخته می مانند اما پس از اینکه این گوهرها را از دست می دهیم می فهمیم چه سرمایه هایی را از دست داده ایم .

نماینده ادوار دوم و سوم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در لرستان شخصیت روحانی به مانند شیخ بابایی که در کنار امام راحل “ره” مبارزه کرده باشد کم داریم ،اظهار کرد: در گرانبهایی را از دست داده ایم که آثار و خدماتش یک و دو تا و صد تا نیست بلکه او عمرش را وقف مردم کرده بود.

وی با بیان خاطره ای از مرحوم آیت اله شیخ بابایی عنوان کرد: شیخ بابایی یکی از چهره های مبارز بود که در حمله رژیم پهلوی به فیضیه در سال 42نقشی محوری داشت و من از خود شیخ بابایی پر سیدم که قضیه فیضیه چگونه بود و آن مرحوم نیز بیان کردند در حمله به فیضیه جلوی منبر به همراه شیخ کروبی قرار داشتم و با ساواک و لباس شخصی ها درگیر شدیم که تمام طلاب در جریان آن درگیری مفصل هستند .

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: پس از آن درگیری شیخ بابایی عازم خرم آباد می شود که در بازگشت از خرم آباد به سمت پلدختر مشاهده می کند که شهربانی در ترمینال در حال بازرسی است و شیخ برمی گردد اما در بازگشت مجدد به ترمینال او را دستگیر کرده به شهربانی می برند و پس از دو روز بازجویی که قصد انتقالش به تهران را دارند مرحوم آیت اله کمالوند ورود پیدا کرده و مانع از انتقال و زندانی شدن مرحوم بابایی می شود.

ملک آسا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: من در میان دوره ایی دوره دوم مجلس شورای اسلامی با مرحوم شیخ بابایی رقابت کردم که پس از اینکه به مرحله دوم راه پیدا کردم مرحوم شیخ بابایی به منزل ما تشریف آورد و با بزرگواری از من حمایت کرد و آن رقابت انتخاباتی به رفاقتی دیرینه تبدیل شد که تا امروز ادامه داشته و خودمان را شاگرد مستقیم شیخ بابایی می دانیم .

نماینده ادوار دوم و سوم پلدختر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کارها و خدمات شیخ بابایی زبانزد خاص و عام است به طوری که در همین مسجدی که هم اینک در آن قرار داریم مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور وقت تشریف آوردند و کلنگ احداث آنرا بر زمین زدند و برای پیش برد امورات مربوط به حوزه و مسجد و کارهای مردم روسای مجلس وقت و وزرا و معاونین رئیس جمهور آمدند و پیگیری کردند.

مهندس کریم ملک آسا گفت: مخروبه 20هزار نفری شهر پلدختر پس از جنگ تحمیلی به پشتوانه شیخ بابایی بازسازی شد به طوری که ایشان از من خواستند تا اعتبارات بازسازی بگیریم و صرف بازسازی و خدمت به مردم بشود.

وی با اشاره به خدمات شیخ بابایی و ارتباطاتش با مسئولین دولتی افزود: من و شیخ بابایی با تمام وجود در کنار هم بودیم و به مردم خدمت می کردیم ،من برای اعطای تسهیلات به مردم پلدختر رایزنی های زیادی کردم شیخ بابایی هم با ارتباطاتی که داشت بسیار من را حمایت می کرد و نهایتآ یک میلیارد و 300میلیون تومان تصویب شد که برای بازسازی پلدختر و رفع مشکلات جنگ زدگان شهرستان اختصاص پیدا کند و این اعتبارات تحویل مرحوم بابایی شد و آن مرحوم نیز آنها را بین مردم تقسیم کرده و حتی یک ریال از آن اعتبارات را جابجا نکرد.

ملک آسا اظهارداشت: بنا به توصیه شیخ بابایی که اصرار داشت وام ها را مردم جنگ زده به دولت پس ندهند پیگیری کردیم و با دستور مقام معظم رهبری مساله حل شد و از آن اعتبارات توزیع شده بین مردم مبلغی به دولت باز پس داده نشد .

قائم مقام حزب همبستگی ایران تاکید کرد: در مقاطعی برای ایشان مشکلاتی ایجاد کردند که برای هر فردی که کار سیاسی می کند این مشکل ایجاد کردن ها طبیعی است اما او مرد خدا و عمل بود و ثمره کار و تلاش و خدماتش امروز ایجاد حوزه علمیه و خدمت به مردم و آبادی شهر است.

ملک آسا بیان داشت: مرحوم شیخ بابایی در رفع اختلاف بین مردم و خدمت به آنها پیشقدم بوده و او بر گردن همه ما حق داشته و همه مدیون شیخ بابایی هستیم زیرا او خود را وقف مردم کرده بود و باید احترام بیتش را داشته باشیم .

برپایه این گزارش مراسم سوم و هفتم مرحوم شیخ بابایی روحانی برجسته و مبارز با حضور آحاد مختلف مردم پلدختر در مسجد اعظم حوزه علمیه پلدختر برگزار شد و در این مراسم جمعی از فعالان سیاسی استانی و شهرستانی حضور داشتند.

مهندس کریم ملک آسا عضو کانون ادوار مجلس و قائم مقام حزب همبستگی ،کرم ملک آسا دبیر حزب همبستگی لرستان ،کریم میرزایی بخشدار مرکزی پلدختر ،اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان پلدختر و دبیران احزاب پلدختر ، فرج اله مومنی از اصلاح طلبان شاخص کوهدشت و لرستان ،علی تیموری رئیس انجمن اسلامی معلمان لرستان و محمد رضا ملکی راد مشاور استاندار لرستان،مدیرکل ارشاد اسلامی لرستان و رئیس تبلیغات اسلامی الیگودرز ،رئیس و طلاب حوزه علمیه امام رضاعلیه السلام پلدختر از جمله چهره هایی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

یادآوری می شود استقبال وگفت وگوی اصلاح طلبان شهرستان پلدختراز مهندس ملک آسا ودیگرچهره های اصلاح طلب استان ازجمله فرج مومنی وعلی تیموری از دیگر حواشی جالب این مراسم بود.

خبر: عباس دارایی -رضا جودکی نژاد

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۰۵۸/شیخ_بابایی_لنگر_لرستان_وبالاگریوه_بود_پلدختر_پس_از_جنگ_تحمیلی_به_پشتوانه_شیخ_بابایی_بازسازی_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: