Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@09:34:09 GMT

کشت 1850 هکتاری کلزا با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی/اعزام اردوهای جهادی متخصصین برای مبارزه با آفت سن گندم

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۱۶۳/کشت_۱۸۵۰_هکتاری_کلزا_با_همکاری_بسیج_مهندسین_کشاورزی_اعزام_اردوهای_جهادی_متخصصین_برای_مبارزه_با_آفت_سن_گندم

کشت 1850 هکتاری کلزا با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی/اعزام اردوهای جهادی متخصصین برای مبارزه با آفت سن گندم

علیرضا زینعلی با اشاره به تحقق 90 درصدی کشت کلزا در استان زنجان گفت: جهادکشاورزی استان زنجان با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی موفق شد سال گذشته 90 درصد تعهد خود را در خصوص توسعه و کشت دانه های روغنی اجرا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارشسازمان بسیج مهندسین کشاورزیعلیرضا زینعلی با بیان اینکه ترویج و توسعه کشت دانه های روغنی و کاهش واردات 93 درصدی از موضوعات اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت:وظیفه ما در بسیج مهندسین کشاورزی یاری رساندن به ماموریت های جهادکشاورزی در اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همگرایی بسیج مهندسین کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی را از جمله نقاط قوت بخش کشاورزی در استان زنجان برشمرد و افزود: ارائه گزارش عملکرد موفق بسیج مهندسین کشاورزی در توسعه کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا، موجب شده است مسئولان جهادکشاورزی استان خواستار ورود رسمی بسیج در زمینه توسعه کشت محصولات گلخانه ای شوند.

زینعلی با بیان این مطلب که عمده فعالیت های بسیج مهندسین کشاورزی آموزشی- ترویجی است بیان داشت: در سه ماهه نخست سال جاری 1200 بهره بردار بخش کشاورزی طی 12 برنامه آموزشی جداگانه در قالب همایش های علمی کردن کشاورزی روش های جلوگیری ازکاهش عملکرد گندم دیم و مبارزه با شیوع بیماری های دامی را فرا گرفتند.

وی افزود: انتقال دانش روز به کشاورزان در سطح روستاهای استان زنجان از برنامه های ابلاغی بسیج مهندسین کشاورزی است و افزایش بهره وری تولید در طرح بسیج همگام با کشاورز دنبال می شود.

80 روستا تحت پوشش طرح بسیج همگام با کشاورز

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی زنجان با بیان این مطلب که طرح بسیج همگام با کشاورز از جمله طرح های موفق ملی است تصریح کرد: اولویت طرح بسیج همگام با کشاورز در استان زنجان بر افزایش تولید کلزا هدف گذاری شده است؛ شیوه کار بدین صورت است که با فراخوان حوزه های مقاومت بسیج روستایی از گندمکاران آبی دعوت می شود با شرکت در دوره های آموزشی و فراگرفتن نکات فنی ازکشت کلزا در تناوب زراعی خود استفاده کنند.

وی یادآورشد: سال گذشته 20 همایش علمی کردن کشاورزی با محوریت تشویق به کشت دانه های روغنی در مساجد 80 روستای تحت پوشش طرح بسیج همگام با کشاورز برگزار شده است.

زینعلی هم چنین از توانمندسازی مربیان فعال در طرح بسیج همگام با کشاورز خبر داد و افزود: سال گذشته دوره آموزشی تخصصی حوزه گندم و حبوبات برای 20 نفر از مربیان فعال در این طرح برگزارشد؛ هم چنین توجه به روزآمدشدن دانش مربیان بسیجی برای حضور موثر در روستا از برنامه های مستمر بسیج مهندسین کشاورزی است.

مبارزه با آفت سن گندم توسط متخصصان بسیجی در 3500 هکتار

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی زنجان اعزام کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی در قالب اردوهای جهادی را یکی دیگر از برنامه های بسیج مهندسین برشمرد و ادامه داد: در 3 ماهه نخست سال جاری 30 نفر از کارشناسان عضو بسیج مهندسین کشاورزی برای یاری رساندن به روستاییان در مبارزه با آفات غلات به ویژه آفت سن و ریشه کنی بیماری های دامی به روستاها اعزام شدند.

وی حجم کار انجام شده در مبارزه با سن گندم را معادل 60 نفر روز-کار عنوان داشت و خاطر نشان کرد: عملیات تراکم گیری،پایش،سمپاشی توسط کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز در 3500 هکتار از اراضی زراعی استان در طی ماه گذشته انجام شده است.

زینعلی افزود:همزمان بافرارسیدن سالروز تاسیس بسیج مهندسین کشاورزی در 27 خردادماه طرح بسیج همگام با کشاورز در 42 روستای تحت پوشش این طرح وارد فاز اجرایی شده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۱۶۳/کشت_۱۸۵۰_هکتاری_کلزا_با_همکاری_بسیج_مهندسین_کشاورزی_اعزام_اردوهای_جهادی_متخصصین_برای_مبارزه_با_آفت_سن_گندم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: