Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:15:54 GMT

ساخت 3 واحد آموزشی در سه روستای شهرستان سرپل ذهاب

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۲۸۶/ساخت_۳_واحد_آموزشی_در_سه_روستای_شهرستان_سرپل_ذهاب

ساخت 3 واحد آموزشی در سه روستای شهرستان سرپل ذهاب

جهانبخش حیدری روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت دبستان پنج کلاسه در روستای «تپه‌ماران» دشت ذهاب با زیربنای 316 متر مربع و سه میلیارد و 200 میلیون ریال یکی از این طرح‌ها است.
وی اظهار کرد: همچنین دبستان سه کلاسه‌ی روستای گاوچالی با زیربنای 151 متر مربع و یک میلیارد و 50 میلیون ریال اعتبار و دبستان روستای عثمان از توابع بخش قلعه شاهین با یک میلیارد و 420 میلیون ریال اعتبار و 120 متر مربع زیربنا از دیگر طرح‌های بنیاد برکت در سرپل ذهاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این اقدام ارزشمند باعث ایجاد امکانات برای دانش‌آموزان محروم این روستاها و استفاده‌ی آن‌ها از محیطی بسیار مناسبت برای تحصیل شده است و به‌طور یقین مدرسه‌سازی یکی از طرح‌های بسیار ارزشمند سرمایه‌گذاری دانش است که پیشرفت و توسعه را به دنبال دارد.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از سال 86 تاکنون در حوزه‌ی کارآفرینی و را‌ه‌اندازی طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی در اقدامات_بنیاد_برکت_باعث_رشد_اقتصادی_و_اشتغال_زایی_در_مناطق_محروم_می_شود">مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور، فعالیت گسترده‌ای داشته و در این زمینه گام‌های مؤثری برای پیشرفت شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه برداشته است.
بنیاد برکت براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮاﻳﻲ ﻓﺮﻣﺎن حضرت اﻣﺎم(ره) برای تحول در وضعیت اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم کشور تشکیل شده و تاکنون منشأ خدمات‌ بسیار زیادی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته بوده است.
بنیاد برکت فعالیت‌های خود را در بخش‌های بسیار گسترده‌ای از جمله توانمندسازی اقتصادی، ساخت مدرسه و مسجد، اجرای طرح سلامت الکترونیک، انجام امور بیمه‌ای، بانکی و حمایتی، امور زیربنایی و رفع محرومیت در بخش‌های بهداشتی‌، برق‌رسانی، آب‌رسانی، مخابراتی، فرهنگی و مذهبی، مسکن محرومین، جاده‌ای، آبخیزداری، دامپروری و طرح‌های هادی روستایی انجام می‌دهد.
یکی از هدف‌های اصلی تأسیس بنیاد برکت، کمک و همیاری برای بهبود و ارتقای توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد، گروه‌ها و واحدهای کسب و کار مستعد فعالیت و فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و محروم است.
همچنین سرمایه‌گذاری در مناطق محروم با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و کارآفرینی از دیگر اهداف راه‌اندازی بنیاد برکت است و در این بخش نیز طرح‌های بی‌شماری در کشور اجرا کرده و یا در دست اقدام دارد.
با توسعه‌ پایدار، کشور از هزینه‌های نبود توازن در امان خواهد بود و با محرومیت‌زدایی از طریق ایجاد مزیت در مناطق محروم که همان اشتغال است، مهاجرت از روستاها به شهرهای بزرگ که خود از عوامل تشدید بیکاری، بزه‌های اجتماعی و شکاف طبقاتی است، کاهش می‌یابد.
**مشارکت بنیاد برکت در توسعه‌ کارخانه‌ محصولات بهداشتی
فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: بنیاد برکت در طرح واحد تولیدی دستمال کاغذی و محصولات بهداشتی این شهرستان واقع در شهرک صنعتی مشارکت کرده است.
وی افزود:‌ طرح «محصولات بهداشتی غرب» با مدیریت بخش خصوصی و با مشارکت بنیاد برکت و سرمایه‌گذاری 287 میلیارد ریال در سرپل ذهاب از جمله اقدامات بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است که توانسته در تولید سبد کامل محصولات بهداشتی فعالیت نموده و زمینه‌ی اشتغال برای 735 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از افراد جویای کار را نیز فراهم آورد.
حیدری گفت: بنیاد برکت در واقع برکتی است که توسعه‌ مناطق محروم را در راستای اهداف بلند خود دنبال می‌کند.
استان کرمانشاه از جمله مناطقی است که بنیاد برکت تاکنون در 26 طرح توانمندسازی اقتصادی این استان با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 905 میلیارد ریال مشارکت داشته است. بنیاد برکت سهام 18 طرح خود را در این استان به کارآفرینان واگذار کرده و در 8 طرح نیز هم‌چنان این مشارکت ادامه دارد.
این حجم از فعالیت اقتصادی بنیاد برکت منجر به ایجاد اشتغال برای 11 هزار و 655 نفر از افراد جویای کار در استان کرمانشاه شده است.
سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارای 48 کیلومتر مرز مشترک با عراق است.
1596 / انتشار دهنده : عباسعلی نقی یان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۲۸۶/ساخت_۳_واحد_آموزشی_در_سه_روستای_شهرستان_سرپل_ذهاب را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: