Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@09:00:38 GMT

اصفهان| ذوب‌آهن با ۳گل نایب قهرمانی را پس گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۳۳۷/اصفهان_ذوب_آهن_با_۳گل_نایب_قهرمانی_را_پس_گرفت

اصفهان| ذوب‌آهن با ۳گل نایب قهرمانی را پس گرفت

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در هفته بیست و هفتم رقابت‌‎های لیگ برتر از سد سپید رود رشت گذشت و همچنان در رده دوم جدول باقی ماند. ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیماصفهان، هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر، عصر دیروز با برگزاری 3 دیدار خاتمه یافت که در یکی از این رقابت‌ها، ذوب آهن اصفهان با نتیجه 3 بر صفر سپیدرود رشت را شکست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب آهن اصفهان در دیداری که تنها با کسب سه امتیاز آن، می‌توانست جایگاه از دست رفته‌اش را باز پس گیرد؛ سپید رود رشت را شکست داد تا عمر نایب قهرمانی استقلال فقط 24 ساعت طول بکشد.

ذوبی‌ها که با توجه به نتایج رقبایشان می‌دانستند چاره‌ای جز برد در این دیدار ندارند در یک بازی هجومی و چشم نواز که از جانب هر دو تیم ارائه شد، سه گل زیبا را به ثمر رساندند و بار دیگر به رتبه دوم جدول صعود کردند.

قلعه نویی که مایل نبود در چند هفته پایانی لیگ، کورس بالای جدول را به رقبایش واگذار کند، تیمش را با ترکیبی هجومی به میدان فرستاد به این امید که کار سپیدرود را در همان نیمه اول تمام کنند.

سبزپوشان در این دیدار بازی نسبتاً خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. آنها در طول بازی برنامه‌های متفاوت و زیادی را برای رسیدن به گل به اجرا گذاشته و در نهایت نیز به اهداف خود دست یافتند و با دست پر زمین مسابقه را ترک کردند. تنها نکته منفی بازی سبزپوشان، فرصت سوزی و بی دقتی بالای مهاجمان این تیم به خصوص در نیمه نخست دیدار بود.

در آن سو تیم سپیدرود نیز با توجه به شرایط حساسی که در جدول داشته و احتمال سقوط این تیم، به دنبال کسب امتیاز بوده و با انگیزه‌های بالایی در این دیدار حاضر شدند.

شاگردان کریمی که علاوه بر بهبود وضعیتشان در جدول، به دنبال شکست طلسم ناکامی این تیم در دیدارهای خارج از خانه نیز بودند، با جسارت بالایی بازی کرده و نمایش خوبی را ارائه دادند.

انگیزه‌های بالا و آنالیز درست کادر فنی سپیدرود از نحوه و سبک بازی ذوب آهن، سبب شد که تیم سرخ پوش شمالی بازی پایاپایی را نسبت به حریف مقتدر خود به نمایش بگذارد. شاگردان کریمی در طول بازی موقعیت‌های خطرناک و خوبی را به وجود آوردند و در چند صحنه، اگر واکنش‌های به موقع مظاهری نبود، می‌توانستند دروازه ذوب‌آهن را باز کرده و حتی نتیجه را عوض کنند.

بازی در نیمه نخست با حملات پراکنده و درگیری‌های میانه میدان هر دو تیم آغاز شد. در 5 دقیقه ابتدایی، هر دو تیم سعی می‌کردند مالکیت توپ و میدان را دست گرفته و برتری خود را به حریف دیکته کنند.

بعد از گذشت این دقایق اولیه، این تیم سپیدرود بود که نخستین موقعیت جدی این نیمه را خلق کرد که بی حاصل از دست رفت. در ادامه و با گذشت زمان ذوب‌آهن توانست کنترل نبض بازی را در دست گرفته و حملات خود را روی دروازه سپیدرود پی ریزی کرد.

شاگردان قلعه نویی در این دقایق موقعیت‌های خطرناکی را خلق کردند که بی‌دقتی مهاجمان، مانع از به ثمر نشستن آنان شد، در نهایت در اواسط نیمه نخست بازی، حملات پر تعداد ذوبی‌ها جواب داده و این تیم به گل اول دست پیدا کرد.

در دقیقه 22، فخرالدینی با فرار از سمت راست و یک و دوی زیبا با تبریزی، در موقعیت تک به تک با صادقی قرار گرفته و دروازه سپیدرود را باز کرد.

شاگردان کریمی که بعد از دریافت گل به دنبال جبران نتیجه بودند، حملات زیادی را روی دروازه ذوب آهن طراحی کرده و در چند نوبت خطرناک ظاهر شدند اما واکنش‌های خوب مظاهری مانع از گلزنی آنان شد تا نیمه اول با همان نتیجه خاتمه یابد.

با شروع نیمه دوم، باز هم این تیم سپیدرود بود که توانست اولین موقعیت جدی بازی را خلق کند. در دقیقه 55 بازی، ضربه سر میثم فردوسی روی سانتر زیبای عباسی، توسط مظاهری برگشت داده شد و توپ ریباندی موسی را نیز مظاهری با واکنش دیدنی دفع کرد تا دو بار ناجی تیمش باشد.

بازیکنان سپیدرود که به دنبال جبران گل خورده بودند به حملات خود ادامه دادند که ذوبی‌ها روی یک ضد حمله سریع توانستند گل دوم خود را به ثمر برسانند. در دقیقه 67 توپ روی یک و دوی تبریزی با حدادی فر و ارسال این بازیکن به داخل محوطه نصیب کی‌روش استنلی شده و این بازیکن دروازه سپیدرود را به راحتی باز کرد.

بعد از این گل، شاگردان کریمی تلاش زیادی برای رسیدن به دروازه ذوب آهن انجام دادند که هیچ کدام حاصلی در بر نداشت. شاگردان قلعه نویی نیز که به هدف خود دست پیدا کرده بودند سعی داشتند که با اداره بازی، اجازه پیش روی و خلق موقعیت را به حریف ندهند.

ذوبی‌ها که در دقایق پایانی کنترل بازی را در دست داشتند، موقعیت‌های خوبی را نیز خلق کردند که در نهایت منجر به گل سوم شد. در دقیقه 93 فرار ستاری و سانتر وی به محمد امینی تازه وارد رسیده که شوت این بازیکن توسط صادقی برگشت داده شد. در ادامه توپ ریباند به بختیار رحمانی رسید و وی با یک ضربه محکم دروازه را باز کرد.

قلعه نویی: باید مشکل گلزنی ذوب آهن را حل کنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی 3 بر صفر شاگردانش مقابل سپیدرود اظهار داشت: بازیکنان ما با قلب و وجودشان برای ذوب‌آهن کار می‌کنند و مدیر لایقی دارند که شرایط سخت را برای آنها آسان می‌کند. کریمی یکی از مربیان آینده‌دار فوتبال ایران است. از صمیم قلب آرزو دارم سپیدرود در لیگ برتر بماند.

وی ادامه داد: بعد از بازی‌های آسیایی که با وجود بازی خوب، نتیجه را واگذار کردیم، شرایط سخت می‌شود و سخت است که از نظر روانی و فنی تیم برگردد. امیدوارم سه بازی باقی‌مانده و بازی در آسیا را به بهترین شکل انجام دهیم.

سرمربی ذوب‌آهن با تمجید از سپیدرود گفت: سپیدرود فوتبال خوب و تمیزی ارائه کرد. رشت شهر مادری من است و به خاطر علی کریمی دوست دارم این تیم بماند. فوتبال خوبی بازی کردیم اما از نگرش بازیکنان ناراحت هستم چرا که وقتی یک گل می‌زنند، انگار تیم پنچر می‌شود. تیم‌های بزرگ وقتی گل می‌زنند، باید تلاش خود را بیشتر کنند و برای گل‌های بعدی آماده شوند. باید این مشکل را برطرف کنیم. این مشکل را باید برای فصل آینده حل کنیم و هر مربی که می‌آید، این نگرش را عوض کند و مشکلات را حل کند.

وی درباره مصاف هفته آینده ذوب‌آهن مقابل فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: تا فردا استراحت و ریکاوری می‌کنیم و بعد درباره بازی فولاد صحبت خواهیم کرد. همه بازی‌ها حکم فینال را دارند و استراحت فعال داریم و پس‌فردا به فکر فولاد خواهیم بود. این مسابقه کلیدی‌ترین بازی ما است.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد قضاوت محمدحسین زاهدی‌فر داور این مسابقه اظهار داشت: داوری خیلی خوب بود و آنها اعتراض داشتند. به نظرم یک پنالتی و اخراج بازیکن حریف را نگرفتند. روی عباسی خطا شد. زاهدی‌فرد از نظر فیزیکی و تیپی شرایط این را که یکی از بهترین داوران خوب ما شود، دارد.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۳۳۷/اصفهان_ذوب_آهن_با_۳گل_نایب_قهرمانی_را_پس_گرفت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: