Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@22:53:04 GMT

اصفهان| فولاد و ذوب آهن نخستین گام از ۳ فینال بزرگ

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۳۴۰/اصفهان_فولاد_و_ذوب_آهن_نخستین_گام_از_۳_فینال_بزرگ

اصفهان| فولاد و ذوب آهن نخستین گام از ۳ فینال بزرگ

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته‌ بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر مهمان تیم فولاد خوزستان است. ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در چارچوب هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر، روز پنج‌شنبه 23 فروردین در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف فولاد خوزستان می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب‌آهن بعد از برد پرگل بازی خانگی مقابل سپیدرود باید آماده‌ حضور در یکی از حساس‌ترین دیدارهای باقی‌مانده‌اش شود.

ذوب‌آهن روزهاست که در رده‌ دوم جدول جای گرفته و اختلاف تک امتیازی این تیم با دو مدعی دیگر کسب عنوان نایب‌قهرمانی یعنی استقلال و سایپا موجب شده که علی‌رغم مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس، تنور مسابقات در سه هفته مانده به پایان لیگ هفدهم همچنان داغ بماند.

سبزپوشان اصفهانی در شرایطی راهی اهواز می‌شوند که به‌خوبی می‌دانند با توجه به بازی‌های آسان‌تر دو رقیب جدی خود، برای حفظ جایگاهشان و رسیدن به‌عنوان نایب‌قهرمانی چاره‌ای به‌جز پیروزی در این دیدار ندارند.

شاگردان قلعه‌نویی روز پنج‌شنبه باید در مقابل فولادی به میدان بروند که با داشتن 42 امتیاز، هنوز شانس رسیدن به سهمیه‌ آسیایی را داشته و به همین خاطر آن‌ها نیز به دنبال کسب هر سه امتیاز این بازی بوده تا حساسیت این دیدار بیش از قبل شود.

نتیجه‌ این مسابقه از جهت دیگری برای ذوبی‌ها حائز اهمیت است. کسب نتیجه‌ دلخواه در این دیدار که به‌نوعی پیش‌درآمد بازی حساس آن‌ها در روز آخر جام قهرمانان آسیا است می‌تواند ذوب‌آهن را از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی قرار دهد. از طرف دیگر همین امر موجب می‌شود که سبز پوشان در این دیدار با احتیاط بیشتری بازی کرده تا از مصدومیت احتمالی بازیکنان جلوگیری کنند.

در سمت مقابل فولاد تیمی است که توان فنی و کیفی بازیکنانش با ذوب‌آهن تقریباً در یک سطح قرار دارد. سرخوپشان اهوازی همواره برای سایر تیم‌ها، حریفی سرسخت و قلدر محسوب می‌شوند که به‌خصوص در زمین خودی، به‌راحتی امتیاز از دست نداده و به تیمی باج نمی‌دهند. فولاد از هافبک‌های خلاق و قدرتمندی برخوردار است. حضور مبعلی باتجربه و تکنیکی در خط میانی و بهره بردن از زهیوی فرصت‌طلب در نوک حمله، سبب زهردار شدن این تیم در فاز تهاجمی شده است.

نقطه‌ ضعف فولاد در خط دفاعی این تیم است. آمار 25 گل خورده و داشتن تنها 2 تفاضل مثبت گل، نشان‌دهنده‌ خلاء‌ها و ضعف دفاعی سرخ پوشان خوزستانی است که می‌تواند فرصت مناسبی برای مهاجمان باهوش ذوب‌آهن باشد.

دلایل فوق سبب می‌شود که به‌احتمال‌زیاد قلعه‌نویی تیمش را با ترکیب محتاطانه‌تری نسبت به دیدار مقابل سپیدرود راهی میدان کند. به‌احتمال بالا سبزپوشان در این بازی می‌کوشند که با ارائه‌ یک نمایش صبورانه و محتاط، از خلاء‌های موجود در لایه‌های دفاعی فولاد نهایت بهره را ببرند. نقطه قوت ذوب‌آهن برای این بازی، علاوه بر داشتن هافبک‌های خلاق و مهاجمان باهوش، آمادگی بالای خط دفاعی این تیم به ویژه مظاهری است.

باید منتظر ماند و دید با توجه به عوامل بیان شده، نتیجه حساس‌ترین دیدار هفته بیست و هشتم به نفع کدام تیم رقم خواهد خورد.

گلزنان برتر

مرتضی تبریزی با 13 گل، برترین گلزن تیم ذوب‌آهن اصفهان است.

اتفاق ویژه

بختیار رحمانی که فصل پیش در فولاد توپ می‌زد، نتوانست آن‌طور که باید در این تیم موفق شود. تقابل رحمانی با تیم سابقش و بازگشت وی به ورزشگاه غدیر می‌تواند به جذابیت‌های این دیدار بیفزاید.

محرومان و مصدومان

هر دو تیم بازیکن محرومی برای این دیدار نداشته و با ترکیب کامل مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن

رشید مظاهری، محمد ستاری، میلاد فخرالدینی، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، قاسم حدادی فر، حمید بوحمدان، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی، محمدرضا عباسی، کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب احتمالی فولاد

احسان مرادیان، میلاد بدرقه، ایوب والی، فرزاد جعفری، پیمان شیرزادی، نوید عاشوری، ایمان مبعلی، فرشاد جان‌فزا، صابرحردانی، نویدعاشوری، رحیم زهیوی

سرمربی: سیروس پورسوی

سایر بازی‌های لیگ

چهارشنبه 22 فروردین

پرسپولیس_پارس جنوبی

گسترش فولاد_استقلال

جمعه 24 فروردین

سپاهان_صنعت نفت

مشکی پوشان_سایپا

پیکان_استقلال خوزستان

نفت تهران_پدیده

سپیدرود_تراکتورسازی

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۳۴۰/اصفهان_فولاد_و_ذوب_آهن_نخستین_گام_از_۳_فینال_بزرگ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: