Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@22:20:59 GMT

کشاورزان زنجانی مراقب شیوع آفت سن گندم باشند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۳۶۱/کشاورزان_زنجانی_مراقب_شیوع_آفت_سن_گندم_باشند

کشاورزان زنجانی مراقب شیوع آفت سن گندم باشند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ ریزش سن گندم امسال به علت دمای پایین کمی دیر تر از سال های گذشته آغاز شده است اما،مزارع شهرستان های زنجان،سلطانیه و ابهر در معرض آسیب این آفت قرار دارد.مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی زنجان گفت: کارشناسان در کنار کشاورزان گندمزارها را برای کاهش شیوع آفت سن گندم به صورت مستمر پایش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانم شب خیز افزود: با شناسایی به موقع کانون‌های اولیه آفت سن گندم می‌توان با سم پاشی و کانون کوبی از گسترش این بیماری جلوگیری کرد.وی از کشاورزان خواست مزارع خود را به صورت مرتب پایش کنند و در صورت مشاهده علائم آفت به کارشناسان جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی زنجان رعایت تراکم مناسب کاشت و خودداری ازکشت متراکم،استفاده مناسب از کودهای شیمیایی،کانون کوبی و سم‌پاشی مزارع را از مهمترین راه‌های کنترل این بیماری دانست.

آفت سن گندم از جمله بیماریهای مهم در گندم است که بارندگی‌ ،رطوبت کافی در مزارع ، ابری بودن هوا از جمله عوامل شیوع این بیماری در گندمزارهاست. انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۳۶۱/کشاورزان_زنجانی_مراقب_شیوع_آفت_سن_گندم_باشند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: