Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@07:55:44 GMT

بیماری سن گندم و سفیدک انگور دو بحران پیش روی کشاورزان خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۳۷۱/بیماری_سن_گندم_و_سفیدک_انگور_دو_بحران_پیش_روی_کشاورزان_خراسان_شمالی

بیماری سن گندم و سفیدک انگور دو بحران پیش روی کشاورزان خراسان شمالی

به گزارش ایرنا عبدالله یوسفی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران این استان اظهار کرد: سن گندم به شکل حاد و اضطراری در سطح مزارع داریم که اقدامات برای مبارزه با این بیماری انجام شده است.
وی افزود: عملیات مبارزه با سن گندم در سطح مزارع این استان آغاز شده است که پیش بینی می شود در سطح بیش از 27 هزار هکتار این مبارزه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: پارسال در سطح 12 هزار هکتار مزارع این استان با بیماری سن گندم مبارزه شده بود.
وی در خصوص بیماری سفیدک انگور در سطح باغات این استان نیز گفت: تمامی سموم مورد نیاز برای مبارزه با این بیماری تامین شده است و کشاورزان در این خصوص توجیه شده اند.
وی اظهار کرد: پارسال بیماری سفیدک داخلی انگور خسارت زیادی وارد کرد و امسال تلاش کردیم برای این موضوع مصوبه کشوری بگیریم اما متاسفانه این عملی نشد اما از محل های مختلف استانی برای بخش کمی از خسارت به تاکداران تسهیلاتی پرداخت شد.
به گزارش ایرنا پارسال 800 میلیارد ریال از ناحیه بیماری سفیدک داخلی انگور خسارت به کشاورزان استان خراسان شمالی وارد شد.
در خراسان شمالی 44 هزار هکتار باغ وجود دارد که از مجموع این میزان18 هزار هکتار باغ انگور است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی بر آموزش کشاورزان در راستای مبارزه با بیماری سفیدک داخلی انگور تاکید کرد و گفت: طی بازدید انجام شده از سطح باغات مشاهده شد که کشاورزان اقدامات مورد نیاز را در این خصوص انجام داده اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر بالا بردن راندمان آب در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: از منابع سفر رهبری اعتبارات خوبی شامل 600 میلیارد ریال برای توسعه سیستم آبیاری نوین اختصاص یافت که علاوه بر این امسال نیز 100 میلیارد ریال برای این امر اختصاص یافت.
وی افزود: طی دو سال 700 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های آبیاری تحت فشار هزینه شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 11 هزار هکتار طرح سامانه آبیاری نوین در حال اجرا است گفت: با اجرایی شده این میزان سطح برخورداری از سامانه آبیاری نوین از 22 هزار هکتار به 33 هزار هکتار می رسد.
یوسفی افزود: هم اکنون 50 هزار هکتار از اراضی این استان مستعد آبیاری نوین است که طبق برنامه باید تا پایان برنامه ششم توسعه به 100 درصد برسد.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح های در دست اجرا 66 درصد اراضی مستعد آبیاری نوین زیر پوشش قرار گرفته اند.
***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند. https://t.me/irnaBOJ
https://telegram.me/joinchat/DC5cUz6zb1rTDzxCHN0wbA
3007/ 1744 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۳۷۱/بیماری_سن_گندم_و_سفیدک_انگور_دو_بحران_پیش_روی_کشاورزان_خراسان_شمالی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: