Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:17:09 GMT

مبارزه با آفت سن گندم در سطح۱۲هزار و۲۵۰هکتار از راضی خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۳۷۷/مبارزه_با_آفت_سن_گندم_در_سطح۱۲هزار_و۲۵۰هکتار_از_راضی_خراسان_شمالی

مبارزه با آفت سن گندم در سطح۱۲هزار و۲۵۰هکتار از راضی خراسان شمالی

بجنورد- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از مبارزه با آفت سن گندم در سطح ۱۲ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی استان خبر داد.

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سال گذشته در سطح دو هزار و ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی مبارزه انجام شد که این میزان برای سال جاری حدود پنج برابر افزایش‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی عنوان کرد: آفت سن گندم، یکی از مهم‌ترین آفات کلیدی گندم‌زارهای خراسان شمالی است که در سال جاری به‌صورت گسترده‌تری شیوع پیداکرده است.

وی تأکید کرد: کشاورزان در اسرع وقت، نسبت به مبارزه علیه این آفت و سم‌پاشی گندم‌زارهای خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در این خصوص آموزش و آگاهی‌های لازم به کشاورزان داده‌شده و سموم موردنیاز نیز تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در صورت توجه به توصیه‌های کارشناسان این سازمان و مبارزه شیمیایی با پوره سن گندم، خسارت‌های کمتری به گندم کاران وارد می‌شود.

رضایی عنوان کرد: در سال زراعی جاری ۱۵۰ هزار و ۸۳۷ هکتار از مزارع گندم در خراسان شمالی زیر کشت بهاره رفته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۳۷۷/مبارزه_با_آفت_سن_گندم_در_سطح۱۲هزار_و۲۵۰هکتار_از_راضی_خراسان_شمالی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: