Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@22:30:18 GMT

تقی‌پور: تجمیع آرای شورای شهر در وزارت کشور غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۴۱۸/تقی_پور_تجمیع_آرای_شورای_شهر_در_وزارت_کشور_غیرقانونی_است

تقی‌پور: تجمیع آرای شورای شهر در وزارت کشور غیرقانونی است

شهر>شورای شهر - همشهری آنلاین:
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخلاف قانون انتخابات شوراها، تجمیع نتایج آرا اکنون در وزارت کشور انجام می‌شود، گفت: اگر اطلاعات جزئی نتایج انتخابات به نامزد موردنظر داده نشود، موضوع اعتراض محدود و یا منتفی می‌شود.

فارس نوشت: رضا تقی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم همکاری وزارت کشور پیرامون اعلام آمار جزئی نتایج انتخابات ریاست جمهوری به تفکیک شعب، اظهار داشت: این حق نامزدهاست که از میزان آرای تک تک صندوق‌ها آگاهی داشته باشند، چه‌بسا اعتراضات مبتنی بر همین نتایج باشد و نامزد موردنظر نظرسنجی انجام داده و از ذائقه مردم اطلاع داشته و نتیجه را مغایر با آن نظرسنجی‌ها می‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول باید آمار رسمی داشته باشد تا بعد بتواند اعتراض کند.

وی افزود: اگر این اطلاعات جزئی به نامزد موردنظر داده نشود، موضوع اعتراض محدود و یا منتفی می‌شود و به همین دلیل آگاهی از جزئیات نتایج انتخابات، حق نامزدهای انتخابات است.

تقی‌پور در ادامه مصاحبه با اشاره به برخی اعتراضات پیرامون عملکرد وزارت کشور در تجمیع آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، عنوان کرد: در مورد شمارش آرا و تجمیع نتایج درخواستی را با توجه به اطلاعاتی که به‌دست آورده بودیم مبنی بر اینکه برخلاف بند دوم ماده 67، 68 و 69 قانون انتخابات شوراها، تجمیع نتایج آرا به‌جای اینکه در فرمانداری تهران صورت گیرد، اکنون در وزارت کشور انجام می‌شود، دادیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: البته این مطلب را آقای رحیمی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر پاسخ داده که برداشت من از پاسخ ایشان این است که این حرف من را تأیید کرده‌اند، چون عین جمله‌شان این است که (موضوع ثبت نتایج آرا به صورت خودکار توسط سامانه وزارت کشور انجام و تجمیع می‌شود).

وی با بیان اینکه ما درخواست کردیم که در این فرآیند حضور داشته باشیم، تصریح کرد: تاکنون این اجازه به ما داده نشده و بنابر اطلاعات واصله، فرمانداری هم در این فرآیند حضور ندارد. اگر این‌گونه نیست، آقایان از خبرنگاران دعوت کنند تا در فرمانداری این تجمیع آرا را ببینند، چون مبنی بر اظهارات آقای رحیمی این‌کار در وزارت کشور انجام می‌شود.

تقی‌پور ادامه داد: نکته بعدی این است که نرم‌افزاری که کار تجمیع را انجام می‌دهد، به تأیید کدام نهاد قانونی رسیده است؟ آیا هیأت عالی نظارت استان تهران این نرم‌افزار را تأیید کرده است؟ اگر این نرم‌افزار را نمی‌شناسند، چگونه به ‌آن اعتماد می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: درخواست جدی ما این است که نهادی معتبر این نرم‌افزار را بررسی و تأیید کند و بعد مورداستفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما برای پیگیری موضوع به اتفاق جمعی از دوستان خدمت رئیس مجلس رسیدیم، تصریح کرد: چون علی‌رغم ارسال نامه به وزیر کشور و ستاد انتخابات هیچ پاسخی از وزیر کشور دریافت نکردیم، رئیس مجلس به هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها دستور دادند تا این موارد را پیگیری شود.

تقی‌پور پیرامون بحث‌های مطرح‌شده در مورد درخواست بازشماری آرا، گفت: در مصاحبه‌ای که دیروز داشتم، به این امر تأکید کردم که اگر امکان هیأت نظارت و هیأت عالی نظارت برای ما فراهم نشود، درخواست بازشماری خواهیم داد، بنابراین از الان درخواست بازشماری را مطرح نکردیم، ولی اگر در سکوت رسانه‌ای و بدون حضور هیأت نظارت تجمیع صورت گیرد، درخواست بازشماری خواهیم کرد.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۴۱۸/تقی_پور_تجمیع_آرای_شورای_شهر_در_وزارت_کشور_غیرقانونی_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: