Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@15:22:52 GMT

انتقاد تقی‌پور از سیاسی بازی برای انتخاب شهردار

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۴۲۱/انتقاد_تقی_پور_از_سیاسی_بازی_برای_انتخاب_شهردار

انتخاب شهردار تهران و انتساب آن به یک جناح سیاسی موضوع گفتگو با رضا تقی پور، عضو شورای شهر است.

افکارنیوز: انتخاب شهردار تهران و انتساب آن به یک جناح سیاسی موضوع گفتگو با رضا تقی پور، عضو شورای شهر است.
رضا تقی پور، عضو شورای چهارم با اشاره به اینکه موضوع انتخاب شهردار از سوی منتخبین شورای پنجم بحث زودرسی است گفت: بحث انتخاب شهردار وظیفه قانونی شورای شهر است هرچند مباحث مطرح شده از سوی منتخبین شورای پنجم غیررسمی و غیرقانونی است چراکه شورای پنجم هنوز روی کار نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بنابراین گزینه هایی که از سوی منتخبین شورای پنجم عنوان می شود ممکن است تغییر کنند و اینکه این دوستان به صورت رسمی دنبال انتخاب شهردار باشند بحث زودهنگامی است.
وی با تاکید براینکه انتخاب شهردار با رنگ و بوی سیاسی از منظر تخصصی امرپسندیده ای نیست تصریح کرد: اساسا شورای شهر و نهاد مدیریت شهری یک نهاد اجتماعی است و باید به دور از جناح‌بندهای سیاسی به مدیریت شهری اداره شود. اینکه دوستان در تلاش باشند شهرداری انتخاب کنند که موردنظر یک جناح سیاسی باشد طبیعتا امر پسندیده ای نیست و از منظر نگاه تخصصی مدیریت شهری ناکارآمد و نامطلوب است. به هر حال به منتخبین شورای پنجم توصیه می شود که انتخاب شهردار را با توجه به شاخص های تخصصی و قابلیت و توانمندیهایی در نظر بگیرند که قادر باشد شهری چون تهران را اداره کند. لازم است دوستان به این موضوع دقت کنند که مدیریت شهری تهران مجموعه فعالیت بزرگ و گسترده ای است که وظایف سنگینی برعهده دارد؛ گویی شهردار تهران در یک پست مسئول اداره چند وزارتخانه با همه مسائل و وظایفش است.

وی در پایان با اشاره به ویژگی های موردنیاز شهردار تهران تاکیدکرد: شهردار تهران باید از بین چهره‌هایی انتخاب شود که بر مسائل مدیریت مالی و اقتصادی، خدمات شهری و خدمات رسانی اشراف داشته باشند بنابراین شهردار باید مدیری قوی و جامع الاطراف و جامع نگر باشد تا بتواند مسائل و مشکلات شبانه روزی شهر تهران را مدیریت کند، لذا انتخاب های مرتبط به جناحی سیاسی یا انتخاب شهرداری که منتسب به یک گروه سیاسی باشد و کارش را با سیاسی بازی شروع کند آغاز خوبی برای اداره شهر تهران و مدیریت شهری پایتخت نخواهد بود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۴۲۱/انتقاد_تقی_پور_از_سیاسی_بازی_برای_انتخاب_شهردار را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: