Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@06:08:43 GMT

توصیه های متخصص طب سنتی برای دانشجویان در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۶۴۵/توصیه_های_متخصص_طب_سنتی_برای_دانشجویان_در_ماه_مبارک_رمضان

توصیه های متخصص طب سنتی برای دانشجویان در ماه مبارک رمضان

ماه بانو معصوم زاده متخصص طب سنتی به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان با امتحانات دانشجویان؛ توصیه های تغذیه ای به دانشجویان ارائه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از “دانشجوآزاد” ماه بانومعصوم زاده در رابطه با همزمانی امتحانات دانشجویان با ماه مبارک رمضان گفت:با توجه به اینکه امسال ماه مبارک رمضان با ایام امتحانات دانشجویان متقارن شده است؛ عده ای فکر می کنند روزه داری بر روند یادگیری تاثیر منفی دارد در صورتی دقیقا عکس این مطلب صادق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متخصص طب سنتی افزود: طبق فرمایشات امامانمان در روایات متعدد داریم که روزه گرفتن چقدر برای بدن مفید می باشد پس هیچ تاثیربدی روی بدن و روند یادگیری دانشجویان در ایام امتحانات نمی گذارد.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر اذعان کرد:روزه گرفتن حتی می تواند قوت ذهن را افزایش دهد و این افزایش یعنی افزایش هوش افراد برای بهتر بهره بردن از ایام ماه مبارک رمضان.

وی تشریح کرد: برنامه غذایی در ایام ماه رمضان بسیار مهم است که افراد در زمان افطار یا سحراز مواد سالم و درست استفاده کنند، بهترین روش افطاری را ما در این می دانیم که سبک باشد مثلا عدسی، حلیم،یا آش گنجانده شود و غذا های خورشی و چرب کمتر استفاده شود چون سنگینی می آورد و به دنبالش خواب آلودگی و ضعف رابه همراه دارد.

معصوم زاده توضیح داد: توصیه می شود بعد از دو ساعت از افطار میوه و سبزیجات استفاده شود و فاصله بین افطار و سحر به دلیل اینکه دچار کمبود آب نشوند از دانه های لعاب دار زیادی استفاده کنند، مثل چهار تخم البته بایستی جرعه جرعه نوشیده شود تا تاثیر گذاری بهتری داشته باشد.اگر افراد با روزه گرفتن دچار یبوست می شوند بایستی خاکشیر را بیشتر به عنوان شربت استفاده کنند.

وی با توصیه به اینکه باید وعده سحر کامل خورده شود افزود: وعده سحر ما باید همانند همان وعده ناهار باشد ،دانشجویان باید این دقت را داشته باشند که اگردر طول روز کار زیاد یا درس خواندن دارند برای اینکه ضعف نکنند وعده سحراز شیرینی جات استفاده نکنند.

این متخصص طب سنتی در پایان خاطرنشان کرد:توصیه می کنم دانشجویان در وعده افطار از شیرینی جات سالم وطبیعی مانند خرما و شله زرد استفاده کنند، پس با استفاده از یک برنامه غذایی سالم می توان بیشترین بهره را در دوران امتحانات از ماه مبارک رمضان برد.ا

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۶۴۵/توصیه_های_متخصص_طب_سنتی_برای_دانشجویان_در_ماه_مبارک_رمضان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: