Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@08:22:03 GMT

متخصص طب سنتی مطرح کرد دستور غذایی برای افرادی که میل به خوردن وعده سحری ندارند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۶۴۶/متخصص_طب_سنتی_مطرح_کرد_دستور_غذایی_برای_افرادی_که_میل_به_خوردن_وعده_سحری_ندارند

متخصص طب سنتی مطرح کرد دستور غذایی برای افرادی که میل به خوردن وعده سحری ندارند

زندگی>تغذیه - همشهری آنلاین:
متخصص طب سنتی گفت: در افرادی که در وعده سحر میلی به خوردن ندارند بهتر است در ابتدا، کمی سکنجبین یا شربت به مصرف کنند. خوردن خاکشیر با آب گرم هم می‌تواند اشتهای افراد را برای خوردن سحری افزایش دهد.

مینا محبی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص دستوراتی برای پاکسازی کبد گفت: بهترین کار برای پاکسازی کبد رعایت اصول خوردن و آشامیدن است، هر چه غذای کمتری به بدن تحمیل کنیم کبد فرصت بیشتری برای هضم و پاکسازی مواد باقیمانده در بدن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دلایلی که با وجود روزه گرفتن در رمضان افراد چاق‌تر می‌شوند، پر خوری در حین افطار و سحر است؛ سفره‌های افطار ما پر از غذاهای رنگارنگ و پر از شیرینی و چربی‌هایی است که این روش غذا خوردن پسندیده نیست. یکی از محسنات روزه‌داری پاکسازی معده و کل بدن است که این هدف با پرخوری و روی‌هم خوری حاصل نمی‌شود.

وی افزود: خوردن سوپ سبزی‌جات تازه در وعده افطار خصوصا برای صاحبان مزاج خشک بسیار مناسب است. از مقویات کبد همچون به و سیب غافل نشویم.

محبی اضافه کرد: در افرادی که در وعده سحر میلی به خوردن ندارند بهتر است در ابتدا، کمی سکنجبین یا شربت به مصرف کنند. خوردن خاکشیر با آب گرم هم می‌تواند اشتهای افراد را برای خوردن سحری افزایش دهد. بهتر است در وعده سحر غذاهای خورشتي میل کنند مصرف غذای خیلی خشک اشتهایشان را کمتر می‌کند. همچنین غذا را خوب بجوند.

این متخصص طب سنتی گفت: زولبیا و بامیه به دلیل داشتن شیرینی فراوان مثل خرما در تجدید قوا در هنگام افطار وعده مناسبی است البته به شرط آنکه با روغن و آرد مرغوب پخته شود و در مصرف آن زیاده‌روی نشود چون ممکن است موجب بروز عطش شود. البته خرما فواید بیشتری از زولبیا و بامیه برای بدن دارد.

وی ادامه داد: بهتر است وعده‌های سحری دارای مواد مقوی کبد و معده باشد. غذاهایی که حاوی زعفران، کمی کشمش باشد یا خلال‌ها مثل خلال بادام و پسته و خلال پرتقال می‌تواند قوت بیشتری در بدن ایجاد کند. غذاهای خمیری همچون ماکارونی یا غذاهای غلیظ مثل کله پاچه در وعده سحر می‌تواند عطش روز بعد را بیشتر کند بنابراین بهتر است از خوردن آنها اجتناب شود.

محبی افزود: در صورتی که فرد هاضمه قوی داشته باشد خوردن آش گوشت یا شله قلمکار غذای مقوی و کاملی برای وعده سحر خواهد بود. از نخوداب غافل نشویم که قوت بسیار برای بدن تامین می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۶۴۶/متخصص_طب_سنتی_مطرح_کرد_دستور_غذایی_برای_افرادی_که_میل_به_خوردن_وعده_سحری_ندارند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: