Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@08:18:53 GMT

دستور غذایی طب‌سنتی برای باروری افراد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۶۴۷/دستور_غذایی_طب_سنتی_برای_باروری_افراد

دستور غذایی طب‌سنتی برای باروری افراد

متخصص طب سنتی گفت: یکسری غذاها به باروری کمک زیادی می‌کنند مثلاً مصرف غذای «نخودآب» هفته‌ای یکبار بسیار مفید است. این غذا مخلوطی از گوشت گردن گوسفند به همراه نخود،‌ پیاز،‌ دارچین و زعفران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سمیه ماهروزاده، متخصص طب سنتی می گوید: باید بررسی شود که علت ناباروری به دلیل سوء مزاج رحم، انسداد لوله‌های رحم یا تخمک‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً اگر بیماری دچار انسداد لوله رحمی باشد طب سنتی نمی‌تواند زیاد او را کمک کند و باید از روش‌های کمکی استفاده کرد.

وی افزود: اما اگر مشکل رحمی یا تخمدانی باشد طب سنتی اقدام به درمان می‌کند. ما در طب‌های کل‌نگر فقط یک عضو را نگاه نمی‌کنیم بلکه تمامی اعضا همچون کبد، معده و مغز را بررسی می‌کنیم.

متخصص طب سنتی ادامه داد: مثلاً اگر یک فرد نابارور گوارش خوبی نداشته باشد ابتدا باید مشکل گوارشی و سوء مزاج او را برطرف کرد یعنی با یک چکاب کلی مشکل اعضای دیگر بدن بررسی می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در این صورت زمان زیادی صرف درمان ناباروری نمی‌شود، گفت: بستگی به نوع درگیری و بیماری فرد دارد اما در بسیاری از موارد هم‌زمان از داروهای مختلف استفاده می‌شود مثلاً هم‌زمان با داروی تقویت تخمدان، مشکلات هضم را هم برطرف می‌کنیم.

افرادی که قصد بارداری دارند باید غذاهای فست‌فودی و غذاهایی که ماده نگه‌دارنده دارند را حذف کرده و از غذاهای تازه استفاده کنند

ماهروزاده گفت: تغذیه بحث بسیار وسیعی دارد، بسته به مزاج، فصل و سن افراد تغذیه متفاوت است مثلاً باید گفت تغذیه فصل بهار با تغذیه زمستان تفاوت دارد.

متخصص طب سنتی اضافه کرد: به صورت کلی به فردی که برای بارداری اقدام می‌کند توصیه می‌کنیم که خوراکی‌هایی که طبیعت گرم و تری دارند همچون مغز بادام، مویز، شیره انگور، گوشت گوسفند،‌ تخم‌مرغ، شیر و شیره انگور در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

وی افزود: همچنین افرادی که قصد بارداری دارند باید غذاهای فست‌فودی و غذاهایی که ماده نگه‌دارنده دارند را حذف کرده و از غذاهای تازه استفاده کنند.

ماهروزاده ادامه داد: مصرف خوراکی‌هایی با طبع بسیار سرد نیز باید متوقف شوند. مثلاً کسانی که قصد بارداری دارند باید از خوردن آب یخ، خوردن بستنی زیاد خودداری کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: یکسری غذاها به باروری کمک زیادی می‌کنند مثلاً مصرف غذای «نخودآب» هفته‌ای یکبار بسیار مفید است. این غذا به این صورت است که گوشت گردن گوسفند به همراه نخود،‌ پیاز،‌ دارچین و زعفران را مصرف کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۶۴۷/دستور_غذایی_طب_سنتی_برای_باروری_افراد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: