Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:45:50 GMT

مستند زندگی استاد برجسته طب سنتی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۶۶۱/مستند_زندگی_استاد_برجسته_طب_سنتی_رونمایی_شد

مستند زندگی استاد برجسته طب سنتی رونمایی شد

مستند زندگی مرحوم استاد «محمدمهدی اصفهانی» استاد برجسته طب سنتی با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در بخش«قرآن و سلامت» نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، مراسم رونمایی از مستند زندگی مرحوم استاد«محمدمهدی اصفهانی» ۲۳ خردادماه با حضور دکتر محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، جمعی از مردم، مسئولان و خانواده این استاد فرزانه در بخش«قرآن و سلامت» بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمود خدادوست، مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت و از شاگردان استاد «اصفهانی» در بخشی از این مراسم با اشاره به ابعاد شخصیتی وی گفت: آنچه امروز در نظام پزشکی کشور باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، ادب، اخلاق و حکمت در پزشکی است؛ چیزی که استاد اصفهانی بدان شهره بود.

وی افزود: وی هیچگاه پزشکان را به کنار گذاشتن طب نوین تشویق نمی کرد و تاکیدش بر استفاده از روش های نوین درمانی برای درمان بیماران بود و معتقد بود باید از ظرفیت های طب سنتی در کنار طب نوین بهره برد؛ نکته دیگری که همواره بر آن تاکید داشت توجه به اخلاق و آداب شاغلان نظام پزشکی در کشور بود.

مهدی صالحی، رئیس اداره پژوهش‌های قرآنی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به مسیر شکل‌گیری و ساخت مستند زندگی استاد محمدمهدی اصفهانی گفت: مسیر ساخت این مستند به گونه ای بود که هر اندازه بیشتر با شخصیت این استاد فرزانه آشنا می شدیم، تاسف می خوردیم که چرا بیش از این زندگی و شخصیت وی را درک نکردیم؛ در بعد علمی وی گفتنی‌ها بسیار است و امیدوارم دانشجویان زندگی این استاد را سرلوحه قرار داده و از ابعاد شخصیتی وی الگو بگیرند.

دکتر رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت سازمان بسیج دیگر سخنران این مراسم نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد در کشور به جایی برسیم که در میان جامعه پزشکی کسانی همچون دکتر اصفهانی تربیت شوند؛ کسانی که افزون بر تخصص پزشکی، آیات قرآن کریم در جای جای زندگیشان ظهور و بروز یابد.

وی با بیان اینکه معرفی شخصیت‌های برجسته‌ای نظیر دکتر اصفهانی به جامعه، وظیفه همه ماست و اینگونه شخصیت‌ها می باید به عنوان اسوه والگو به جامعه قرآنی کشورمان معرفی شوند، گفت: کمترین کاری که برای معرفی شخصیت وی می توانستیم انجام دهیم، ساخت مستندی از زندگی اش بود؛ ساخت این مستند مقدمه‌ای برای شناخت بهتر جامعه پزشکی از وی و ادای دینی به این استاد فقید است.

رضا صبور، طراح و تهیه کننده این مستند درباره شخصیت استاد فقید «محمدمهدی اصفهانی» و مستند زندگی وی پرداخت و گفت: ساخت این مستند ۳۰ روز به طول انجامید و هر اندازه که جلوتر می رفتیم افق‌های جدیدتری در برابرمان باز می شد؛ علی‌رغم اینکه در ابتدا تصمیمان ساخت مستندی ۳۰ دقیقه‌ای بود.

وی افزود: در نهایت امر مستندی ۹۰ دقیقه ای برای مراکز علمی و دانشگاهی، مستندی ۶۰ دقیقه‌ای برای نمایش از شبکه سلامت در ایام ماه مبارک رمضان و مستندی ۳۰ دقیقه‌ای نیز برای پخش از شبکه‌های سوم و اول سیما تهیه شد که در مجموع ۷۰ نفر از شخصیت‌ها و علمای کشور در این مستندها پیرامون ابعاد مختلف شخصیتی دکتر اصفهانی صحبت کرده‌اند.

صبور افزود: در مراحل ساخت مستند به این مهم پی بردیم که مرحوم دکتر اصفهانی بسیار ساده زیست و مردمی بود و زندگیشان قابلیت سریال شدن نیز دارد.

در ادامه این مراسم، از تندیس این مستند با حضور دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، دکتر محمود خدادوست مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، دکتر محمدمهدی بحرالعلوم رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و خانواده مرحوم استاد اصفهانی رونمایی شد و بخش‌هایی ازاین مستند برای حاضران به نمایش درآمد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۶۶۱/مستند_زندگی_استاد_برجسته_طب_سنتی_رونمایی_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: