Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@21:42:38 GMT

ديوار شيشه‌اي راوي قصه‌هاي جذاب

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۷۰۹/دیوار_شیشه_ای_راوی_قصه_های_جذاب

خبرگزاري آريا - سريال اپيزوديک «ديوار شيشه‌اي» با داستان‌هايي درباره تجربه‌هاي متفاوت آدم‌هاي معمولي هر شب ساعت 22 و 45 دقيقه از شبکه يک پخش مي‌شود.

به گزارش جام‌جم، اين سريال 20 قسمتي که شنبه تا چهارشنبه هر هفته به نمايش درمي‌آيد، توسط علي‌اکبر تحويليان تهيه‌ شده و کارگرداني آن را نويد ميهن‌دوست، راما قويدل و احمد معظمي به‌عهده داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داستان سريال «ديوار شيشه‌اي» ماجراهاي يک شوي تلويزيوني را روايت مي‌کند؛ زن و شوهري به نام فرهاد و سارا با بازي مجيد واشقاني و حديث تهراني اجرا و تهيه‌کنندگي اين شو را به‌عهده دارند و هر بار ميزبان کسي هستند که تجربه متفاوت و قابل‌توجهي را از سر گذرانده است.
ماه عسل آدم‌هاي شيشه‌اي
اواخر سال 1394 توليد سريالي براساس برنامه «ماه عسل» به علي‌اکبر تحويليان پيشنهاد شد. طرح اوليه درباره يک شوي تلويزيوني بود که فرصت روايت قصه‌ها متفاوت از آدم‌هاي مختلف را فراهم مي‌کرد. طرح اوليه تحليل و پخته شد؛ نگارش فيلمنامه را جمعي از نويسندگان شامل محمدمحمود سلطاني، روح‌الله صديقي و سارا خسروآبادي به‌عهده گرفتند و تصويربرداري زماني آغاز شد که تقريبا 26 قسمت از فيلمنامه اين سريال اپيزوديک آماده شده بود.
علي‌اکبر تحويليان درباره توليد اين سريال به جام‌جم گفت: قرار بود «ديوار شيشه‌اي» در 60 قسمت ساخته شود؛ 30 قسمت از آن راوي قصه‌هايي باشد که در تهران رخ مي‌دهد و در 30 قسمت دوم داستان‌هايي در شهرهاي مختلف ايران روايت شود، اما شرايط به ترتيبي پيش رفت که از 26 فيلمنامه‌اي که در اختيار داشتيم 20قسمت جذاب ‌را انتخاب کرديم و فعلا همين 20 قسمت را ساخته‌ايم.
براساس اظهارات اين تهيه‌کننده، «ديوار‌شيشه‌اي» حکايت از ديوارهاي نامرئي بين آدم‌ها دارد که مانع ارتباطشان مي‌شود و آنها را از هم دور نگه مي‌دارد.
تحويليان که تهيه‌کنندگي مجموعه «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» را در کارنامه دارد، درباره شباهت اين دو سريال گفت: اين دو سريال فضايي کاملا متفاوت دارند. «شايد براي شما...» قصه‌هايي عبرت‌آموز را روايت مي‌کرد که ممکن بود براي هر کسي اتفاق بيفتد، اما «ديوار شيشه‌اي» راوي داستان‌هايي منحصربه‌فرد و خاص است که شايد در زندگي هر کسي اتفاق نيفتد.
يک محصول جمعي
فيلمنامه «ديوار شيشه‌اي» توسط سه کارگردان ساخته شده و به گفته علي‌اکبر تحويليان از ابتدا قرار بر همين بوده است.
اين تهيه‌کننده توضيح داد: وقتي طرح تصويب شد، تلاش بر اين بود که خيلي زود براي پخش آماده شود و از آنجا که ساختار اپيزوديک دارد و هر کدام از قصه‌ها فضاي خاص خودشان را دارند، وجود چند کارگردان لطمه‌اي به سريال نمي‌زد.
همچنين در اين سريال تعداد قابل‌توجهي از بازيگران کشورمان بازي کرده‌اند که علاوه بر واشقاني و حديث تهراني در نقش‌هاي ثابت، مي‌توان به شبنم قلي‌خاني، کورش تهامي، زهير ياري، الهام جعفرنژاد، قربان نجفي، بهار نوحيان، افسانه ناصري، سيامک احصائي، روشنک عجميان، هدايت هاشمي، سولماز غني، عليرام نورائي، طوفان مهرداديان، مريم سرمدي، نازنين کريمي، شهناز شهبازي، مهسا هاشمي، محمد ساربان، فرهاد قائمي، فرزين صابوني، ارسطو خوش‌رزم، مجيد رحمتي، ليلا رحيمي، ليلا بي‌پروا و پارسا قره‌خانلو اشاره کرد.
قصه‌هاي جذاب و پرکشش
راما قويدل، کارگرداني که 9 قسمت از سريال «ديوار شيشه‌اي» را ساخته، اين سريال را يک اثر اپيزوديک با درونمايه اجتماعي و داستان‌هاي جذاب و پرکشش توصيف کرد.او درباره کارگرداني اين سريال توضيح داد: من دومين کارگرداني بودم که به اين گروه پيوستم و بعد از من، احمد معظمي به جمع ما اضافه شد و ساخت سه قسمت از اين سريال را به انجام رساند. هر اپيزود از اين سريال، قصه‌اي مستقل دارد و در مجموع ژانرهاي متفاوتي را در سريال شاهديم که قصه‌هايي جذاب را روايت مي‌کنند.
وي درباره ساختار اين سريال اپيزوديک گفت: «ديوار شيشه‌اي» پيوستگي موضوعي دارد و درعين حال هر اپيزود مستقل است؛ براي همين وجود سه کارگردان لطمه‌اي به اثر وارد نکرده است. سريال يک نخ تسبيح دارد که همان مجري و همسرش هستند و وجود اين دو شخصيت در يک شوي تلويزيوني بهانه‌اي مي‌شود که داستان‌ها به‌هم پيوند بخورند. اين کارگردان تاکيد کرد: به اعتقاد من فيلمنامه سريال بسيار زيبا، جذاب، دوست‌داشتني، پرکشش و گيرا نوشته شده است؛ چه قسمت‌هايي که خودم کارگرداني کردم و چه بخش‌هايي که دوستانم ساخته‌اند.
انتخاب شاهين
نام هر قسمت از سريال «ديوار شيشه‌اي» براساس اسم قهرمان همان قسمت انتخاب شده است. اولين قسمت از اين مجموعه «شاهين» نام دارد و درباره جواني به نام شاهين است که کوروش تهامي نقش آن را بازي مي‌کند.
راما قويدل که اين قسمت را کارگرداني کرده، درباره قصه شاهين گفت: اين اپيزود يک قصه جاده‌اي خيلي خاص را روايت مي‌کند؛ زندگي آدمي است که براساس رويکرد و نگاهش به زندگي يک انتخاب اشتباه مي‌کند و اين انتخاب براي او تاوان سنگيني در پي دارد. کوروش تهامي، قربان نجفي، بهار نوحيان و افسانه ناصري بازيگران اپيزود شاهين هستند.
در نقش يک مجري
مجيد واشقاني، سال‌ها پيش يک برنامه به قول خودش ساده را در شبکه دو اجرا کرده است و حالا در سريال «ديوار شيشه‌اي» نقش يک مجري را بازي مي‌کند. او توضيح داد: من بازيگرم و نقش اين مجري را بازي کرده‌ام. اگر برنامه‌اي به نام ديوار شيشه‌اي واقعا در تلويزيون وجود داشت و قرار بود من آن را اجرا کنم، حتما با چيزي که در اين سريال مي‌بينيد متفاوت مي‌شد، زيرا من اينجا دارم نقش فرهاد رئوف را بازي مي‌کنم که حرفه‌اش مجري‌گري است.اين بازيگر جوان، سريال «ديوار شيشه‌اي» را داراي ساختاري متفاوت و تازه توصيف کرد و ضمن تقدير از نويسندگان فيلمنامه گفت: به بهانه يک برنامه تلويزيوني قصه‌هاي متفاوتي در اين سريال به نمايش درمي‌آيد؛ قصه‌هايي از اتفاقات فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي جامعه امروز و ماجراهايي که سرنوشت يا مسير زندگي افراد را عوض مي‌کند. واشقاني، ضمن اظهار اميدواري براي تداوم اين سريال توضيح داد: به نظرم اين سريال، هم به لحاظ ساختار و هم به دليل شکل‌گيري يک گروه خيلي خوب اين قابليت را دارد که تداوم داشته باشد.

آذر مهاجر
راديو و تلويزيون

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۷۰۹/دیوار_شیشه_ای_راوی_قصه_های_جذاب را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: