Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@11:29:36 GMT

نیک‌یاد دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران برگزار شد (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۷۷۱/نیک_یاد_دکتر_حمید_نطقی_پدر_روابط_عمومی_ایران_برگزار_شد_عکس

سومین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل» به مناسبت نیک یاد هجدهمین سالگشت درگذشت دکتر حمید نطقی بنیانگذار و پدر روابط عمومی ایران برگزار شد.
سومین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل» به مناسبت نیک یاد هجدهمین سالگشت درگذشت دکتر حمید نطقی بنیانگذار و پدر روابط عمومی ایران با مشارکت و میزبانی هتل اسپیناس پالاس به عنوان حامی فعالیت های روابط عمومی 25 تیر ماه 1396 برگزار شد، در این نشست پروفسور مهدی محسنیان راد استاد ارتباطات دانشگاه های علامه طباطبایی و امام صادق (ع)، پروفسور علی محمدی استاد ارتباطات دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان، استاد میرزا بابا مطهری نژاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران، زهرا سعیدی رییس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی، محمد علی کریمی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و محمد رضا پارسیان دبیرکل سلسله نشست های علمی و عملی روابط عمومی ایران سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر کل سلسله نشست های «روابط عمومی؛ علم تا عمل»: میان علم روابط‌ عمومی و آنچه در عمل در حال اجراست فاصله وجود دارد
محمدرضا پارسیان، دبیرکل سومین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل» به ضرورت‌های برگزاری نشست‌های علمی و عملی روابط عمومی در ایران اشاره کرد و گفت: کمک به برقراری و ارتباط مؤثر و تعاملی با تصمیم گیران و تصمیم سازان در حوزه زیر بناهای روابط عمومی، کمک به ایجاد نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی مشارکتی در بین نهادهای علمی، پژوهشی و نهادهای مدنی روابط عمومی، کمک و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای ایجاد ارتباط تعاملی بین نهادهای علمی، مدنی و اجرایی روابط عمومی و معرفی و تجلیل از چهره‌های حقیقی و حقوقی به عنوان نماد وحدت در روابط عمومی در کشور یا منطقه یا جهان از مهمترین اهداف برگزاری این نشست است.
محمد رضا پارسیان ضمن تقدیر از مقام علمی زنده یاد کتر حمید نطقی، درباره هدف از برگزاری این سلسله نشستها گفت: «مادبیرخانه به دنبال پاسخ این سوال هستیم که چرا با وجود کلاس های آموزشی و برگزاری همایش های مختلف در عمل چیز چندانی مشاهده نمی شود.»
پارسیان اظهار داشت: بر آن شدیم تا با برگزاری سلسله نشست های «روابط عمومی؛ علم تا عمل» به سهم خود کاری کنیم تا غبار غربت از چهره روابط عمومی بزداییم.
دبیرکل سومین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل» با اشاره به اینکه میان علم روابط‌ عمومی و آنچه در عمل در حال اجراست فاصله وجود دارد تصریح کرد: علم و عمل مانند دو یارند که با نبود هر یک، دیگری سودی نخواهد داشت.
ماریوکاندینانژ مدیر کل هتل اسپیناس پالاس: روابط عمومی پایه اصلی کلیه فعالیت های تبلیغاتی است
ماریوکاندینانژ مدیر کل هتل اسپیناس پالاس در خصوص این همایش گفت: بسیار خوشحال هستم از اینکه به عنوان عضوی از خانواده بزرگ هتل اسپیناس پالاس در کنار عزیزان روابط عمومی در این برنامه بزرگ حضور دارم و باید اضافه کنم روابط عمومی در واقع پایه اصلی کلیه فعالیت های تبلیغاتی است.
میرزا بابا مطهری نژاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران: عشق به دکتر نطقی به خاطر اخلاص و یکرنگی او بود
رئیس انجمن روابط عمومی ایران در سالروز درگذشت پدر روابط عمومی ایران گفت: به خاطر عشق، اخلاص و یکرنگی دکتر حمید نطقی به روابط عمومی مهر او در دل هایمان جاودانه است.
استاد میرزا بابا مطهری نژاد با اشاره به بیماری سرطانی که چند ماهی است درگیر آن است گفت: من نزدیک 4 ماه است که به خاطر این بیماری که همچون مهمان ناخوانده است در هیچ جمعی حضور نداشتم.
مطهری نژاد در ادامه درباره علت جاودانه شدن نام دکتر نطقی، پدر روابط عمومی ایران گفت: به نظر بنده دکتر نطقی نه به خاطر نوشته ها و کتاب ها و مسئولیتی که داشت مهرش در دل هایمان جا گرفته است بلکه به دلیل اخلاص و یکرنگی و خلوص و عشق است.
وی افزود: هیچکس در اینکه دکتر نطقی آنچه می گفت با تمام وجود قبول داشت. او که در شرکت نفت مسئولیتی داشت آن را رها کرد و با جمعی از دوستانش دانشکده ارتباطات را پایه گذاری کرد و همواره برای پیشبرد اهداف خود می ایستاد.
رئیس انجمن روابط عمومی ایران عنوان کرد: امروز اگر دقت کنیم بسیاری از عزیزان در روابط عمومی استادی دانشگاه را رها می کنند برای اینکه سمت روابط عمومی را بگیرند ولی مسیر دکتر نطقی و دوستانش همچون مرحوم دکتر معتمدنژاد و محسنیان راد و عماد افشار بر عکس این روال بود.
وی افزود: به این دلیل است که عشق دکتر حمید نطقی در دل ها شعله می کشد و من خوشحالم که به مناسبت سالگشت او دور هم جمع شده ایم و نام و یاد او را گرامی می داریم.
رئیس انجمن روابط عمومی ایران در پایان صحبتهایش به نقد نوع عکس العمل مجلس و دولت در مواجهه با رسانه ها در موضوع حمله به مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: «از من خواسته شد بیانیه ای را در رابطه با این موضوع بنویسم. نداشتن سخنگو برای ارتباط موثر با رسانه ها از طرف مجلس و همچنین عدم تحلیل به موقع به جای بازگو کردن رویداد از جمله نکاتی بود که من در آن بیانیه به مدیران گوشزد کردم.»
محمد علی کریمی مدیریت روابط عمومی بانک مرکزی: روابط عمومی بر سه پایه هنر، فلسفه و منابع عمومی تشکیل شده استمدیریت روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: روابط عمومی بر سه پایه تشکیل شده است که شامل هنر، فلسفه و منابع عمومی است.
محمد علی کریمی اظهار داشت: دکتر حميد نطقي از بزرگان روابط عمومي بود که هنر ، فلسفه ، فن و تکنيک را ابزار مورد نياز روابط عمومي مي دانست.
وي افزود: روابط عمومي ها همواره بايد به دنبال اثرگذاري باشند و وجه تفاوت آنها با تبليغات حفظ شود.
مدير روابط عمومي بانک مرکزي در ادامه به دستاوردهاي دولت در چهارسال گذشته اشاره کرد و گفتَ: دو دستاورد مهم دولت يازدهم کاهش و تک رقمي کردن نرخ تورم و ديگري ثبات بازار ارز بود که در چنين شرايطي وقتي کار موثر و خوبي انجام مي شود مردم منافع ملي را حمايت مي کنند و هرکدام در مقام يک روابط عمومي ظاهر مي شوند.
کريمي خاطرنشان کرد: دولت هايي که همواره توانسته اند منافع مردم خود را به خوبي مورد توجه قرار دهند مردم نيز بهترين مبلغ و در واقع روابط عمومي سياسيت هاي آنها مي شوند.
زهرا سعیدی رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی: روابط عمومی ها باید جسارت داشته باشند/ امیدوارم روابط عمومی ها به جای اطلاع رسانی به اطلاع یابی بپردازند
رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این مراسم با توجه به مظلوم واقع شدن رشته روابط عمومی در ایران گفت: با وجود اینکه حدود نیم قرن از عمر روابط عمومی در ایران می گذرد ولی تا کنون روابط عمومی ها در کشورمان مظلوم واقع شده اند.
زهرا سعیدی تاکید کرد: من احساس می کنم یک روابط عمومی چی باید جسارت داشته باشد و از آن دفاع کند. آزادی بیان و بیان واقعیت ها باید با جسارت گفته شود.
سعیدی افزود: متاسفانه هم اکنون منبعی نیست که واقعیت ها را بگوید و کار و نقش روابط عمومی ها در حد روزمره گی ها پایین آمده است و صداقت و اعتبار با مردم در روابط عمومی ها وجود ندارد.
رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس افزود: امیدوارم روابط عمومی ها به جای اطلاع رسانی به اطلاع یابی بپردازند و نیاز و مشکلات مخاطب را بفهمند و بله، چشم گویی سازمان ها را کنار بگذارند و به پیش بینی سازمان ها بپردازند.
سعیدی در پایان خاطر نشان کرد: ما در جلسات کمیسیون ها در مجلس تلاش می کنیم که نگاه سطحی روابط عمومی ها را بالا برده و امیدواریم کار روابط عمومی که نفوذ به افکار عمومی است راهرو و پیشرو باشد و نه پیرو.
پروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه شناسی ایران: مدیر یاد نگرفته برای تصمیم گیری با روابط عمومی مشورت کند
دکتر باقر ساروخانی دیگر سخنران این همایش با اشاره به اینکه روابط عمومی باید تخصص باشد گفت: «تا وقتی تخصص نباشد تاثیرگذاری نخواهد بود. درست است که برخی زمینه ها برای پیشرفت و اثرگذاری روابط عمومی وجود ندارد، اما اگر تکنیک خوبی در روابط داشته باشیم موفق هستیم.»
وی با برشمردن برخی نکات در موفقیت یک سازمان گفت: «یکی از مشکلات ما سنت گرایی در روابط عمومی است. مدیر یادنگرفته برای تصمیم گیری با روابط عمومی مشورت کند. باید بتوانیم به اقتصاد توجه، توجه کنیم. چون افراد بسیار کمتر از داده ها هستند و باید پیام، تابع مخاطبان داده شود. نظام سازمان باید به گونه ای باشد که پیشنهاد و انتقاد به راحتی و سهولت نه فقط از بالا به پایین که از پایین به بالا هم به سهولت انجام شود. باید بتوانیم سازمان را تبدیل به برند کنیم و این کار با روابط عمومی انجام میشود چون روابط عمومی مبشر پتانسیل سازمانها هستند.»
پروفسور محسنیان راد استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و امام صادق: در زمان شروع فعالیت دکتر حمید نطقی آزادی بیان وجود نداشت
محسنیان راد دیگر سخنران این همایش، بخشهایی از کتاب حمید نطقی، حاصلی از زمانه را برای حضار به صورت پاور پوینت تشریح کرد. وی ارائه خود را در چهار بخش: نبود زمینه ها برای دکتر نطقی، زمینه ها برای آی وی لی، دکتر نطقی از کودتای 28 مرداد تا انقلاب اسلامی و دکتر نطقی از انقلاب اسلامی تا مرگ برای حضار شرح و بسط داد.
محسنیان راد در این ارائه با بیان اینکه روابط عمومی در جامعه ای که آزادی بیان وجود نداشته باشد زنده نخواهد ماند گفت: روابط عمومی یک دانش نیست، بلکه یک روابط عمومی چی باسواد چند دانش را از جمله ارتباطات، مدیریت، جامعه شناسی و روابط عمومی اجتماعی را باید بداند.
دکتر محسنیان راد استاد ارتباطات در مورد روابط عمومی گفت: در زمان شروع فعالیت دکتر حمید نطقی آزادی بیان وجود نداشت و فعالیت بسیار سخت بود باید بگویم ایشان کار بزرگی انجام داده است.
در سومین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل» صورت گرفت؛ تجلیل از مینا نظری بانوی تبریزی برنده جایزه بین المللی روابط عمومی
در سومین نشست از سلسله نشست های علمی و عملی روابط عمومی ایران با عنوان «روابط عمومی؛ علم تا عمل» از مینا نظری برنده جایزه بین المللی روابط عمومی تجلیل به عمل آمد.
مینا نظری کارشناس ارشد روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز در این آیین تجلیل اظهار داشت: طرح علمی بنده با راهیابی به مرحله فینال کسب جایزه طلایی ایپرا، موفق به کسب این جایزه شد.
نظری گفت: با ارائه طرح علمی با عنوان EQ کارگزاران روابط عمومی ایران به رقابت با نمایندگان سایر کشورها پرداخته و توانستم از بین ٥٠ فینالیست جایزه طلایی ایپرا٢٠١٧ را به خود اختصاص دهم.
برنده جایزه بین المللی روابط عمومی بیان داشت: انجمن بین المللی روابط عمومی (ایپرا) در لندن هر سال طی رویدادی جهانی به معرفی بهترین روابط عمومی ها و متخصصین این حوزه از سراسر جهان می پردازد.
وی تصریح کرد: بنده تاکنون مقالات بسیاری در حوزه روابط عمومی و ارتباطات تالیف کرده و توانسته ام عنوان بانوی روابط عمومی کشور در سال ٩٤ را به خود اختصاص دهم و در کنفرانس ها و همایش های داخلی و بین المللی ضمن دریافت جوایز، افتخارات زیادی را کسب کرده ام.
مینا نظری با اشاره به دعوتی که از بنده در 17 اکتبر برای دریافت جایزه در بلغارستان صورت گرفته است، اظهار داشت: داوری جایزه طلایی "ایپرا" که مهمترین جایزه در حوزه روابط عمومی جهانی است، توسط هیاتی متشکل از ٧٠ کارشناس برجسته از٤٠ کشور جهان انجام می شود.
همچنین در پایان این مراسم از جعفر محمدی سردبیر پایگاه خبری عصر ایران و کیومرث بشیریه معاون مدیر عامل خبرگزاری برنا به عنوان حامیان رسانه ای دبیرخانه سلسله نشست های علمی و عملی روابط عمومی ایران تجلیل شد.
گفتنی است؛ سومین نشست از سلسله نشست‌های «روابط عمومی؛ علم تا عمل» به مناسبت نیک یاد هجدهمین سالگرد دکتر حمید نطقی بنیانگذار و پدر روابط عمومی ایران به همت دبیرخانه سلسله نشست های علمی و عملی روابط عمومی ایران یکشنبه شب در هتل اسپناس پالاس تهران برگزار شد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۷۷۱/نیک_یاد_دکتر_حمید_نطقی_پدر_روابط_عمومی_ایران_برگزار_شد_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: