Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@20:04:48 GMT

تعداد ۴۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی اضافه خواهند شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۸۶۹/تعداد_۴۰_نماینده_به_مجلس_شورای_اسلامی_اضافه_خواهند_شد

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم و سخنگوی کمسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامیدر تشریح نشست عصر امروز (۱۳ اسفندماه ۹۶) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه امروز با محوریت بررسی طرح تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی و تعداد نمایندگان آن‌ها برگزار شد.به گزارش بلاغ، سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: با توجه به اینکه کلیات افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیسیون به تصویب رسیده فلذا می‌توان ۴۰ نماینده را می‌توان به تعداد نمایندگان مجلس افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم و سخنگوی کمسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامیدر تشریح نشست عصر امروز (۱۳ اسفندماه ۹۶) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه امروز با محوریت بررسی طرح تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی و تعداد نمایندگان آن‌ها برگزار شد.
وی با استناد به اصل ۶۴ قانون اساسی عنوان کرد که دولت می‌تواند هر ۱۰ سال با توجه به عوامل انسانی، جغرافیایی، سیاسی و نظیر آن‌ها حداکثر ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه کند، اما با توجه به گذشت ۲۰ سال از آخرین تغییرات صورت گرفته یعنی از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۸ در حوزه انتخابیه و تعداد نمایندگان تغییراتی صورت نگرفته لذا با توجه به درخواست نمایندگان مجلس و استانداری‌های سراسر کشور و مطالعات انجام گرفته، طرحی تهیه شده است.
سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی ادامه داد: در این راستا طرحی در مجلس نهم ارائه شد که به دلیل پس گرفتن امضای نمایندگان تعیین تکلیف نشد؛ در مجلس دهم نیز ۳ طرح در ارائه شد که ۵ ماه در کارگروه ویژه بازبینی شد.
«تغییراتی از نظر مسائل امنیتی، سیاسی، فرهنگی، جغرافیایی و جمعیتی با هدف برقراری عدالت در حوزه جغرافیایی نمایندگان مجلس و دسترسی آسانتر مردم به نمایندگان اعمال می‌شود.»
سلیمی افزود: با توجه به اینکه کلیات افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیسیون شورا‌ها به تصویب رسیده فلذا می‌توان ۴۰ نماینده را می‌توان به تعداد نمایندگان مجلس افزود که در این رابطه از یکشنبه هفته آتی به صورت استانی طرح بررسی و اشکالات آن مرتفع می‌شود. کد مطلب: 353398 مرجع : فارس 

ظرفیت‌های بالقوه گردشگری مازندران که هیچ‌وقت بالفعل نشد

از دپوی 500 هزار تن برنج در شالیکوبی‌های مازندران تا قبضه برنج‌فروشی‌ها توسط مافیای واردات

مردمی که احساس می‌کنند دیده نمی‌شوند/ محله شهید آهنگر میاندورود نیازمند توجه مسئولان

اطاعت از رهبری مهم‎‌ترین دغدغه شهید طاهر بود/ می‌دانستم آقا رضا شهید می‌شود

تحویل 50 واحد مسکونی تعهد مازندران در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تا اردیبهشت 97/ کانکس روستاها تامین شده است

4 بانده شدن محور سوادکوه و دغدغه‌های فنی آن

    تعداد ۴۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی اضافه خواهند شد طه هاشمی سفیر جدید ایران در واتیکان می‌شود؟ اظهارات جالب لاوروف درباره برجام و نقش ایران در خاورمیانه جابری‌انصاری با بشار اسد دیدار کرد گفت‌وگوی تلفنی ماکرون با روحانی تدابیر رهبر انقلاب و کم کاری رسانه‌ها رنجبرزاده: ربیعی از سمتش استعفا دهد موافقت نمایندگان با یک فوریت یک طرح تداوم درگیری میان شورشیان سوری در ادلب بیانیه وزارت خارجه فرانسه در آستانه سفر لودریان به تهران اعلام وصول طرح تشدید مجازات اسیدپاشی ادعای عربستان علیه ایران در نشست اتحادیه عرب واکنش سردار وحیدی به سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه ۹۷ رفع شد افزایش امضا نمایندگان در طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان موافقت نمایندگان با اصلاح بخشی از آیین‌نامه داخلی مجلس واکنش قاسمی به ادعای بی اساس وزارت کشور بحرین اردوغان: درباره عملیات عفرین با روسیه اختلاف‌نظر نداریم تذکر ۵۲ نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور «امیرعبدالهیان» چگونه وزیر خارجه سعودی را عصبانی کرد؟  

سال 97 همه یارانه خواهند گرفت جز کسانی که عدم نیازشان محرز است

شهادت، مرگ حسابگرانه و معامله‌ای پر سود با خداوند است

زاکانی: دشمن به دنبال ترویج نیازهای کاذب است

ارتش یمن مقر نیروهای عربستان را در جیزان هدف قرار داد

سوریه خواستار انحلال ائتلاف آمریکا شد

دلیل سفر قریب‌الوقوع «بن سلمان» به عراق چیست؟

«امیرعبدالهیان» چگونه وزیر خارجه سعودی را عصبانی کرد؟

توکلی: طرح اعاده اموال نامشروع مطالبه جدی مردم است

آیت‌الله اراکی: سرکرده دراویش به کار آنها راضی بوده است

ماجرای نشست مسئولان نظام با رهبری در ابتدای بحران سوریه

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۸۶۹/تعداد_۴۰_نماینده_به_مجلس_شورای_اسلامی_اضافه_خواهند_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: