Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@14:54:27 GMT

طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در همه روستاهای زنجان اجراشده است

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۸۹۵/طرح_توان_بخشی_مبتنی_بر_جامعه_در_همه_روستاهای_زنجان_اجراشده_است

طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در همه روستاهای زنجان اجراشده است

زنجان-مدیر کل بهزیستی استان زنجان به طرح (سی بی آر) توان‌بخشی مبتنی بر جامعه اشاره کرد و گفت: این طرح در ۱۰۰ درصد روستاهای استان اجراشده است.

محمد محمدی قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طرح CBR توان‌بخشی مبتنی بر جامعه از سال ۸۱ آغازشده و این طرح از سال ۸۷ به‌صورت پایلوت در زنجان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در ۱۰۰ درصد روستاهای استان زنجان اجراشده است، ادامه داد: در طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه امور به معلولان سپرده می‌شود و به معلولان، خانواده آنان و افراد که با معلولان ارتباط دارند آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدی قیداری با بیان اینکه با اجرای این طرح تمام معلولین در روستاها شناسایی‌شده‌اند، تأکید کرد: در طرح CBR همه هزینه‌های درمان و مراتب درمانی بالاتر برای معلولان مدنظر گرفته‌شده و توانمندسازی، ایجاد اشتغال و ارائه وسایل توان‌بخشی از اهداف اجرای این طرح در روستاها است.

وی گفت: دهیاران و بخشداران می‌توانند در اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه مؤثر باشند و باید از ظرفیت این افراد برای اجرای مطلوب این طرح در استان زنجان استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از وجود بیش از ۲۰ هزار و ۴۰ معلول در استان زنجان خبر داد و یاد آور شد: بهزیستی استان برای توانمندسازی معلولین تمهیدات لازم را دارد چراکه توانمند شدن معلولین باعث حضور آنها در جامعه شده و باعث استقلال آنها می‌شود. 

محمدی قیداری گفت: طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه موفقیت‌های خوبی را تاکنون به دنبال داشته است و به همین دلیل در تمام روستاهای استان اجرامی‌شود. 

وی تعداد معلولان قطع نخاعی در استان زنجان را ۲۷۷ نفر اعلام کرد و گفت: سازمان بهزیستی استان تسهیلات لازم برای نگهداری این معلولین را ماهانه پرداخت می‌کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۸۹۵/طرح_توان_بخشی_مبتنی_بر_جامعه_در_همه_روستاهای_زنجان_اجراشده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: