Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@09:30:17 GMT

طنز تلخ خانم نماینده بعد از رای به ابقای مسببان!/ زهرا ساعی نماینده مردم یا دولت؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۹۰۳/طنز_تلخ_خانم_نماینده_بعد_از_رای_به_ابقای_مسببان_زهرا_ساعی_نماینده_مردم_یا_دولت

طنز تلخ خانم نماینده بعد از رای به ابقای مسببان!/ زهرا ساعی نماینده مردم یا دولت؟

یک سال از حادثه قطار گذشته است و ظاهرا برخی نمایندگانی که در روزهای اول حادثه از احقاق حق مردم به نفع دولت کنار کشیدند امروز مدعی پیگیری مجازات مسببان این حادثه شده‌‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، یک سال از حادثه قطار تبریز-مشهد می‌گذرد اما همچنان مسببان و مقصران این حادثه نه تنها مجازات نشده‌‌‌اند بلکه به مردم نیز معرفی نگردیده‌‌اند و تنها به اخراج یک مامور ایستگاه قطار و استعفای صوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن ایران بسنده شد که البته همین مستعفی در سمت معاون حمل و نقل شهرداری تهران مشغول به کار شد! و همین موضوع نیز نشان می‌دهد کسانی که استعفای وی را پذیرفته‌‌اند به مقصر بودن او قائل نبوده‌‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان روزهای نخست طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی از سوی برخی از نمایندگان آذربایجان‌‌شرقی کلید خورد تا آخوندی به عنوان مسئول اول در این ماجرا پاسخگو باشد و جواب دل مردم داغدیده آذربایجان را بدهد و در حالیکه به جز نمایندگان آذربایجان شرقی بسیاری از نمایندگان شهرستان‌‌های دیگر نیز این طرح را امضا کرده بودند با این حال برخی نمایندگان آذربایجان شرقی رای خود را پس گرفتند تا نشان دهند که منافع حزبی‌شان در اولویت منافع مردم قرار دارد.

زهرا ساعی از جمله نمایندگانی بود که دو روز بعد از حادثه قطار طی گفت‌وگویی اعلام کرد:" از این حوادث در دولت‌‌های قبلی نیز داشته‌‌ایم و نباید قضیه سیاسی شود، مدیرعامل راه آهن کشور باید پاسخگو باشد، اگر قانع نشدیم باید از وزیر راه و شهرسازی سوال کنیم ولی به نظرم استیضاح وزیر راه کار عجولانه‌‌ای است."

این نماینده مردم تبریز در حالی این گفت‌وگو را انجام داد که چند روز بعد با فشار رسانه‌‌ها و افکار عمومی طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا کرد تا به جمع نمایندگان مردمی بپیوندد که خواستار پاسخگویی نخستین مسئول این حادثه بودند اما تنها نزدیک به یک هفته بعد امضای خود را پس گرفت و رای به ابقای عباس آخوندی داد!

ظاهرا خانم نماینده در این حادثه و حوادث مشابه اینچنینی که پای منافع حزبی و شخصی در میان باشد چرخش‌‌های 180 درجه‌‌ای دارد و تناقض‌‌های رفتاری و گفتاری‌‌اش در کمتر از دو هفته نمود پیدا می‌کند و نکته جالب اینجاست که نماینده‌‌ای که یک سال پیش خطای انسانی را عامل این مشکل دانسته بود و خواستار آموزش بیشتر بود امروز در پی آن است تا مسببان حادثه قطار به مجازات برسند.

زهرا ساعی در سالگرد حادثه قطار اظهار عنوان کرده است: "قصور و تقصیر برخی افراد به عنوان عاملان دخیل در بروز این سانحه دلخراش که منجر به جان باختن تعدادی از همشهریان تبریزی و زائران بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) شد کاملا محرز و اثبات شده است و ما مجدانه خواستار معرفی و محاکمه این افراد هستیم تا التیامی هر چند اندک بر آلام خانواده های داغدار جان باختگان باشد."

سوال اینجاست که ایشان بعد از یک سال و تنها در سالگرد این ماجرا به یاد افتاده‌‌اند که باید مقصران این حادثه مجازات شوند و یا یک سال پیش زمانی که از مردم و رسانه‌‌ها می‌خواستند به این مساله نگاه سیاسی نداشته باشند نیز وزیر راه هم حزبشان را مقصر می‌دانستند و تنها به دلیل منافع شخصی سکوت کردند و حاضر شدند تا از احقاق حق مردم بگذرند؟

نماینده‌‌ای که امروز خواستار التیام خانواده های داغدار شده است در این یک سال پیگیر بوده است که آیا دیه کسانی که وزیر متبوعشان گفته بود بیمه هستند پرداخت شده و آیا دادگاهی برای خانواده‌‌هایی که پیگیر مجازات مسببین این حادثه بوده اند برگزار شده است؟

 ساعی در بخش دیگری اضافه کرده است:" متاسفانه بی مسوولیتی و قصور مسوولان مرتبط با این اتفاق ، عامل اصلی بروز سانحه در سال گذشته بود و تاکنون اقدام عملی در خصوص برخورد با مسببان سانحه صورت نگرفته است."

سوال بعدی اینجاست خانم نماینده چه کسی را مقصر می‌داند که می‌گوید با مسببان حادثه برخوردی صورت نگرفته است، منظور ساعی کسی جز وزیر راه و شهرسازی است؟ زیرا در این بین مسببان صوری که این وزارت خانه معرفی شدند یکی اخراج و دیگری مستعفی شد و ظاهرا برخی نماینده های اصلاح طلب به این مساله کفایت کردند.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در پایان تاکید کرده است:" انتظار جدی ما از مسوولان اجرایی و قضایی کشور این است که پرونده حادثه قطار تبریز – مشهد ، با حساسیت ، احساس مسوولیت و جدیت بیشتر و خارج از روال عادی مورد رسیدگی و صدور حکم قرار گیرد ؛ چراکه ابعاد این فاجعه انسانی نیز چنین اهتمام و جدیتی را طلب می کند."

و سوال آخر از این نماینده این است زمانی که امضای استیصاح وزیر راه و شهرسازی را پس می‌گرفتند نظری در مورد پیگیری این مساله خارج از روال عادی و با احساس مسئولیت بیشتر نداشتند؟ آیا فکر نمی‌کردند به عنوان نماینده مردم آذربایجان حتی اگر شده به صورت نمایشی باید پیگیر این مساله از وزیر راه و شهرسازی بودند نه اینکه با چرخش های پی در پی مشخص نشود بالاخره ایشان نماینده مردم هستند یا نماینده دولت.

اینکه در بحبوحه حادثه برخی نمایندگان به نفع دولت از حقوق مردم کنار روند و بعد از یک سال مدعی پیگیری حادثه شوند به جز حافظه ضعیف چیزی را به ذهن متبادر نمی‌کند زیرا اگر نمایندگانی از این دست حرف های یک سال پیش خود را دوباره مرور کنند این روزها مدعی حقوق مردم نمی‌شوند،زیرا در بطن حادثه و زمانی که باید پیگیر این حادثه بودند به آرامی کنار کشیدند تا منافعشان به خطر نیفتد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۹۰۳/طنز_تلخ_خانم_نماینده_بعد_از_رای_به_ابقای_مسببان_زهرا_ساعی_نماینده_مردم_یا_دولت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: